17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Iasonas

Ipad of Ipad Mini als cadeau?

Mijn moeder wordt binnenkort 60 en ik wil haar samen met mijn oudere broer graag een ipad cadeau geven.
    Nou twijfel ik heel erg tussen een Ipad mini of een ‘normale’ Ipad.
    Mijn grootste argument om de Mini te halen is de draagbaarheid.
    Een van de dingen wat ik mijn moeder met de ipad zie doen is boeken lezen en fotos bekijken en de mini is wel echt een aanzienlijk stuk lichter!
    Ook geeft mijn moeder niks om het retina scherm van de normale ipad, dat zou dus ook geen argument zijn.

Klinkt misschien stom maar het budget is niet het probleem om voor de een of de ander te kiezen

Hebben jullie nog argumenten waarom ik voor de een of de ander zou moeten gaan?

Dank voor de tips

Bijdrager
    Yggdrasil

Als geld geen rol speelt, neem dan gewoon de iPad 4. Je moeder is geen 4×7 meer en dan is een groter scherm denk ik wel prettiger voor haar ogen, zeker met het ouder worden.

Bijdrager
    Rickje

Mijn moeder is sinds moederdag dolgelukkig met de iPad die wij toen ook cadeau deden. Denk dat het grotere scherm ook beter is voor het typen van mailtjes e.d.

Bijdrager
    iPhonefans

Als je de iPad echt mee gaat nemen onderweg dan is mini handig, het past in een handtas/colbertjaszak.
    Anders zou ik voor de iPad4 kiezen. Dat toch veel mooier. Vooral handiger voor typen, want zijn de meesten van die leeftijd niet echt gewend. Met de smart case heb je bijna altijd goede steun.

Bijdrager
    plonserd

Retina kan haar dan wel niets schelen, ik denk dat het voor de iets oudere mensen toch een heuse verbetering is tov. een niet-retina display.
    Ik heb zelf een iPad Mini, maar zou toch een iPad 4 aanbevelen. Hij is inderdaad wel een pak zwaarder, maar het lees- en typgemak zullen bij je moeder toch wel van pas komen.

M’n schoonmoeder is ook 60, en heeft onze oude iPad 1.. geen retina, maar wel toetsen waar ze gemakkelijk op kan typen.

Bijdrager
    computer space

Ik zou ze een Vivo Tab van Asus geven. Neem je haar tenminste nog een beetje serieus, en zie je haar niet als enkel mediaconsumerend kasplantje.

Bijdrager
    KarelWillem

Geloof me: de meeste moeders zullen dat ervaren als ‘veel te veel losse onderdelen en knopjes’.

Daar maak je ze echt niet blij mee.:lol:

Bijdrager
    CedricH

Ik zou ook een iPad 4 cadeau doen. Het grotere scherm zal voor je moeder veel handiger zijn dan het lagere gewicht van de iPad Mini, dat is ook de reden waarom ik zelf een iPad 4 gekocht heb en ik heb er helemaal nog geen spijt van!

Bijdrager
    nigelllv
    Yggdrasil op 03 januari 2013

Als geld geen rol speelt, neem dan gewoon de iPad 4. Je moeder is geen 4×7 meer en dan is een groter scherm denk ik wel prettiger voor haar ogen, zeker met het ouder worden.

Groter scherm? Het scherm van de mini, en de normale iPad’s is gewoon even groot, de rand die er om heen zit is alleen breder.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Que?!:lol:

Ja 7.9 inch en 9.7 inch is inderdaad bijna hetzelfde.

Bijdrager
    Rickje
    nigelllv op 04 januari 2013
    Yggdrasil op 03 januari 2013

Groter scherm? Het scherm van de mini, en de normale iPad\’s is gewoon even groot, de rand die er om heen zit is alleen breder.
    Jaaaaa….:crazy:

Bijdrager
    Hansi2124

Het beste wat je kan doen is je moeder zelf laten beslissen.
    Neem haar mee naar een winkel waar ze de iPad en iPad mini verkopen en laat haar het type bepalen.
    Niemand kan voor een ander op de juiste manier bepalen hoe ze iets willen zien/lezen. Dus jij ook niet, aangezien je niet door de ogen van je moeder kan kijken en misschien vindt ze het gewicht van de iPad mini op den duur wel veel prettiger dan die van de iPad.

Het is dan geen verrassing meer, maar ik denk dat ze dan wel iets krijgt waar ze zelf het meest tevreden mee is.

Bijdrager
    Ni3l55

Als je een iPad mini in de hand hebt en even later de “gewone” iPad in je hand houdt merk je echt heel snel het verschil.

Bijdrager
    Afroman

De Mini is broken by design. Echt de marketingsgrap van het jaar. Hardware anno 2010/2011 in een kleiner jasje en BOOM! Verkoopcijfers.

Koop gewoon de 4. Hij is lekker snel, retesharp scherm. En wie zeikt om dat de iPad 2/3/4 zwaar is is maar een slapjanus. Een weekje in het leger en je weet wat zwaar is.

Bijdrager
    Ni3l55

Ik denk dat de moeder van TS niet zoveel interesseert in de hardware van een iPad Mini:sarcastic:

@TS: Waarom koop je gewoon niet een oudere iPad zoals de iPad 2 voor je moeder?
    de 3e en 4e generatie zijn niet zo spectaculair alleen dat retina, betere camera, dikker/zwaarder,
    nieuwe chip, maar waarschijnlijk maakt dat helemaal niet uit voor je moeder.

Bijdrager
    Afroman

Nee, maar je wilt toch wel ene beetje op de toekomst voorbereid zijn? En niet na 2/3 jaar met een verouderd ding zitten en niet meer kunnen updaten/gebruik maken van apps?

Bijdrager
    Sonneveldjohan

Voor lezen is groot scherm toch prettiger, ipad mini is ideaal wanneer je gewicht belangrijk vind maar waneer de ipad huis niet uitgaat zou ik toch voor ipad 4 gaan.
    Altijd nieuwste versie kopen omdat andere op de duur teveel verouderd raken en geen ios updates meer ontvangen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.