30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 86)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

iPad nu kopen of wachten op iPad 2?

jajaja een cliché thread ik weet het, maar de vraag moet toch gesteld worden.

en wat denken jullie dat de ipad 2 gaat bieden? meer power? een hoger resolutiescherm?

Bijdrager
    apple-pie

In ieder geval een camera en een Retina display.
    Maarja… spiegeltje spiegeltje aan de wand, wanneer komt de iPad2 naar Nederland, hè?

Bijdrager
    Hessel89

retina display zou nice zijn. dat zou voor mij de voornaamste reden zijn om te wachten op de ipad 2.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Retina display? No way! Hooguit op een iPad mini/nano. Het is echt onzin om zo’n groot display vol te proppen met pixels van 326 ppi.

Bijdrager
    Afroman

Ik zou wachten op de iPad 19.

Bijdrager
    Ostinato

Dus jij wil wel een jaartje wachten op een product waarvan je de specs nog niet kent… Want “de vraag moet toch gesteld worden”. O-kee…

Nou gokje: iPad 2e generatie, ik zet ‘m op april 2011 op z’n vroegst… Ingebouwde camera zal-ie wel hebben. Misschien een groter en een kleiner model in de productlijn; in ieder geval een kleiner model, die geruchten zijn erg hardnekkig. Verder: (nog) beter energiemanagement, gok ik.

Ik zie eigenlijk niet veel andere mogelijkheden voor verbetering van de iPad hardware… De software is natuurlijk een ander verhaal, maar daarvoor hoef je niet op 2e generatie te wachten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Aan de andere kant… als je in April 2011 de “iPad 2” kan kopen is het wellicht nog maar 12 maanden extra wachten tot de “iPad 3” uitkomt… moeilijk die keuzes!;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Altijd wachten natuurlijk.:lol:

Dit type ik trouwens op mijn iPad, die ik al sinds mei met veel tegenzin gebruik.:wink:

Bijdrager
    FloorvN

ik zou hem gewoon kopen !!:P
    iPad 2 en 3 komen er altijd !:P

Bijdrager
    kawouter

Ik zou als ik jou was ook wachten met het kopen van een nieuwe tv, wasmachine, auto, dvd speler, blu ray speler, strijkbout, koelkast, vaatwasser, elektrische tandenborstel, stereo set, elektrisch bed, computer, magnetron en massagestaaf. Er komen namelijk allemaal nieuwe aan.;)

Bijdrager
    wmaat

Gewoon kopen! Hij heeft bij mij een plekje in huishouden verovert. MacBook krijgt wel wat minder aandacht zo in de avond op de bank. Bovendien is hij veel handiger mee te nemen naar toilet!

Er komt altijd een betere, mooiere, goedkopere, meer bruikbare, vast nog wel grotere accu enz… heb nou eens plezier en geniet! Statistisch leef ej maar 73 jaar en ik zou geen dag willen missen zonder iPad. Gaat binnenkort lekker mee op vakantie ook. Geen stapels boeken meer, geen doos DVD’s voor in de avond als kinderen op bed liggen! Prima!

Bijdrager
    Yoeri

Is je vraag nu beantwoord Hessel?

Bijdrager
    Japsuh

Bovendien is hij veel handiger mee te nemen naar toilet!

:eek::sick:

Bijdrager
    Taconew
    Afroman op 08 september 2010

Ik zou wachten op de iPad 19.

Kansloos.

Persoonlijk wacht ik ook even op een eventuele 2e generatie iPad, ik zie namelijk graag een camera aan de voorzijde voor Facetime/Skype.

Bijdrager
    youp

ik zou wachten, de iPad 2 heeft dubbel het werkgeheugen (waarschijnlijk) en dat heb je volgens mij hard nodig met multitasken. en natuurlijk de frontfacingkamera derop.

het zal me ook niks verbazen als met de kerst al een nieuwe aankomt hoor, dat is dus eerder dan april

Bijdrager
    nebilem

Is het niet zo dat als je een Ipad hebt nog langer per dag naar een scherm zit te kijken? Op school, werk, thuis, tv kijken en dan ook nog eens Ipad. Dat kan allemaal niet goed voor je ogen zijn.

Bijdrager
    Yip

Vet voedsel eten is ook niet goed voor je.

Bijdrager
    Soulshaker

koop hem nu;)
    Dan kan je de 2gen iPad kopers de ogen uitsteken met je derde genaratie iPad;)

Bijdrager
    Thijs van Tol

Ik zou altijd wachten …
    :razz:

Bijdrager
    iDephazer

Ik zou wachten, ik heb zelf meteen de iPad aangeschaft maar nu zag ik op tv een “holodeck” bij startrek en nu heb ik iets van had ik nu maar gewacht tot die te koop is…..

Zinloze topic mensen…..

Bijdrager
    KarelWillem
    nebilem op 08 september 2010

Is het niet zo dat als je een Ipad hebt nog langer per dag naar een scherm zit te kijken? Op school, werk, thuis, tv kijken en dan ook nog eens Ipad. Dat kan allemaal niet goed voor je ogen zijn.

Jullie hebben thuis vast ook nog een zwart-wit televisie, omdat kleur zo vermoeiend voor je ogen is?:lol:

Er is 327 jaar geleden al bewezen dat een beeldscherm niet ‘slecht voor je ogen is’, net zo min als lezen in het donker en nog wat van die fabels.

Bijdrager
    Geedee

Aanvankelijk ook getwijfeld, maar uiteindelijk niet gewacht en nu al bijna een maand ontzettend veel plezier beleefd met de iPad. Ik kan me wel voorstellen dat nr. 2 weer meer zal bieden, maar wat de iPad nu biedt, is voor mij meer dan voldoende. Wat je er allemaal mee kan is ongelooflijk en bovendien werkt het nog lekker ook, zo lekker dat mijn iMac alleen nog af en toe aangaat voor het zwaardere werk (InDesign en zo).
    Kopen dus!

Bijdrager
    Trat

Ik wacht mooi tot de nieuwe. Heb er absoluut geen nodig, dus dat wordt makkelijk. Het is evident dat de nieuwe Facetime-compatible wordt en dat er meer werkgeheugen inkomt zodat je niet meer zo vaak de out-of-memory berichten krijgt! Hij mag van mij ook wel wat lichter van ik vind hem net te zwaar om lekker vast te houden. Display is verder goed, verwacht niet dat er een retina-achtig scherm in komt omdat dat echt te duur zal worden.

Genoeg tablets op de iFA beurs dus Apple zal (net als bij de iPhone 4 dit jaar) een grote update willen doen!

Bijdrager
    Trat
    KarelWillem op 08 september 2010

net zo min als lezen in het donker en nog wat van die fabels.

Lezen in het donker is absoluut niet goed voor je ogen. Waarom denk je van niet? Iedere dozenschuiven van de Pearl kan je dit zelfs vertellen. Zij zouden je juist aan moeten moedigen om dit te doen: verkopen ze meer brillen door.
    Focussen op een verlicht scherm(pje) in een donkere kamer is evenmin verstandig. Wat wel zo is is dat het subjectief is hoe erg dit is: ik heb goede ogen, maar als je al slechte ogen hebt zullen ze harder achteruit gaan.

Bijdrager
    KarelWillem
    Trat op 09 september 2010
    KarelWillem op 08 september 2010

net zo min als lezen in het donker en nog wat van die fabels.

Lezen in het donker is absoluut niet goed voor je ogen. …als je al slechte ogen hebt zullen ze harder achteruit gaan.

http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2008/05/22/fabel-lezen-in-het-donker-bederft-je-ogen

http://www.goeievraag.nl/vraag/donker-lezen-slecht.59854

http://www.mozach.nl/Trouw%20-%20Word%20je%20kippig%20van%20lezen%20in%20het%20donker.htm

http://www.brinksma-optiek.nl/oogzorg/misverstanden-en-fabeltjes/lezen-in-het-donker

Enzovoorts…

Bijdrager
    KarelWillem
    Trat op 09 september 2010

…en dat er meer werkgeheugen inkomt zodat je niet meer zo vaak de out-of-memory berichten krijgt!…

Wat voor berichten?
    Ik doe er zoveel mee dat hij nog net niet ontploft. Ik heb zeven schermen vol Apps. Hij is gejailbreakt en ik haal er de gekste dingen mee uit. Maar ik heb nog nooit een ‘out-of-memory-bericht’ voorbij zien komen.

Bijdrager
    Trat

Niet van onder de indruk. Je maakt je pupillen heel erg groot (zodat er extra licht invalt). Lezen is sowieso slecht voor je ogen (iedere oogarts kan dit beamen omdat je je ogen continue heel dichtbij focust). Daarom hebben boekenwurmen allemaal een bril (weer, bij de een is dit erger dan bij de ander, dat wel). Dat weet iedereen. Je ogen oververmoeien met lezen is slecht en in het donker vermoeien je ogen eerder. 1+1= 2.

Het fabeltje van de laatste jaren is juist dat dat een fabeltje is. Lekker lezen: tot 3 uur nachts studeren. Mij niet gezien!

Bijdrager
    KarelWillem

Er is niet één eensluidend onderzoek te vinden dat bewijst dat je van lezen in het donker slechte ogen krijgt.

Jij hebt er vast uitgebreid onderzoek naar gedaan en weet een dergelijk rapport wel boven tafel te krijgen?

Ik vond deze ook wel leuk:

De vraag is of veel lezen en slim worden, leidt tot bijziendheid of, een mogelijkheid die ook wordt geopperd, dat kinderen die niet zo goed kunnen zien, minder vaak aan sport doen, omdat ze de bal niet tijdig genoeg zien aankomen, en daarom maar in de boeken duiken.

:lol:

Je ogen vermoeien is ook wat anders dan je ogen verslechteren.

Je kunt wel een eventuele genezing vertragen door je ogen vaak te vermoeien.
    Slechter worden is echter pertinente onzin, tot het tegendeel is bewezen.

Bijdrager
    Trat

Ik ben het er niet mee eens

Bijdrager
    KarelWillem

Hahahahahahahahahaha.

Wordt opticien! Misschien heb je je roeping misgelopen.:lol:

En voor wat betreft die iPad? Gewoon NU kopen. NU direct.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 86)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.