22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    arnautje

iPad naar iMac transfer

Welk programma raden jullie mij aan om zaken via iPad naar iMac te transporteren en omgekeerd. iTunes is geen optie want dan moet ik mijn ganse iPad wissen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Je kunt Dropbox downloaden voor je iMac en de bijhorende app voor je iPad. Beiden zijn gratis. Ik gebruik Dropbox voor filesharing tussen vrienden maar ook om bestandjes mee te nemen naar school en ze te tonen op mijn iPhone. Werkt perfect. (Mits internetverbinding natuurlijk). Bepaalde files kun je wel offline beschikbaar stellen op je iPad door ze toe te voegen aan je favorieten.

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom moet je je iPad wissen als je iTunes gebruikt?

Bijdrager
    arnautje

Niiiiiickk bedankt voor je vlugge respons hoe krijg ik die Dropbox app op mijn iPad zonder dat ik die iTunes opnieuw moet configureren

Bijdrager
    arnautje

KarelWilem omdat ik niet wil synchroniseren…

Bijdrager
    Yggdrasil

Op je iPad > Appstore > Dropbox > Download – gratis –

Ik vraag me trouwens af waarom je denkt dat je iPad gewist zou worden?

Als je je iPad synchroniseert wordt er immers niets gewist. Hij wordt juist up-to-date gehouden (calenderevents worden gekopieerd naar iCal, telefoonnummers worden toegevoegd aan adresboek,…) én je muziek blijft er ook staan.

Bijdrager
    arnautje

het is een tweedehandse met een ander account…

Bijdrager
    Yggdrasil

Dan maak je toch gewoon een nieuwe?

Op de iMac:

iTunes > iTunesstore > Appstore > Gratis apps

Download een willekeurige app > maak een nieuwe account aan > betalingsgegevens (• geen )
    Je e-mailadres invullen en klaar is kees. Vervolgens je iPad synchroniseren en je eigen gegevens erop plaatsen. Of was je van plan om de rest van je leven (lees: zolang je ‘m zal hebben) hem niet te synchroniseren?;)

Als ik iets nieuws koop, zorg ik er altijd voor dat mijn naam erop staat, zo is hij van mij.

Bijdrager
    arnautje

de vorige eigenaar heeft er enkele interessante applicaties laten opstaan en ik zou ze nu niet graag willen kwijtspelen, sorry het iPad-wereldje is nog helemaal nieuw voor mij…

Bijdrager
    Yggdrasil

Elke ‘interessante’ app is gewoon opnieuw te downloaden in de store.;)
    Als je de iPad trouwens synchroniseert met de iMac wordt er gevraagd of je de Apps wenst over te zetten.

Bijdrager
    Yaris
    Niiiiiickk op 16 maart 2011

Elke ‘interessante’ app is gewoon opnieuw te downloaden in de store.

Alleen degene die je met je eigen account gekocht hebt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Zoals ik net zei, elke interessante app is dus gewoon opnieuw te downloaden in de store.

Een app kopen/downloaden kan je met gelijk welk account. Voor sommige ‘interessante’ apps zal hij waarschijnlijk moeten betalen, dat is waar ja. Maar ik zie niet in wat er niet duidelijk was in mijn reactie.

Bijdrager
    Yaris

Kan hij dan de apps van de vorige eigenaar ook onbeperkt opnieuw downloaden?

Bijdrager
    Sascha

Die moeten dan opnieuw gekocht worden (met zijn nieuwe account).

Bijdrager
    Yaris

Dat wil topicstarter dus juist vermijden. Hij heeft ze nu op zijn iPad staan en wil ze daar houden zonder ze opnieuw te moeten kopen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Tja… De gemiddelde app kost misschien 0,79 euro. Als je daarvoor liever niet synchroniseert… Vroeg of laat blokkeert de iPad en is zijn enigste optie synchroniseren (lees: herstellen).

Maar dat is dan weer mijn mening. Succes met dropbox, daarmee kun je al heel wat.:)

Overigens @ Yaris: Je leest echt niet goed hé. Ik zeg net dat hij elke app onbeperkt kan downloaden, en ja sommige moet hij dan kopen.:wink:

Moderator
    unSOUND

Hij komt sowieso al in de problemen zodra die Apps geupdate moeten worden, want dan moet hij het AppleID en wachtwoord invoeren waarmee de Apps gekocht zijn…

Bijdrager
    jongsma

Je kunt prima met meerdere accounts op dezelfde iPad apps zetten. Via “Instellingen > Store” kun je in uitloggen uit de bestaande account en inloggen in een nieuwe. Er gebeurt dan niets met de apps die al op de iPad staan.

Echter, je komt inderdaad in de problemen met updates.
    En met je geweten, want die arme ontwikkelaars moeten ook eten:-)

Ik snap ook niet dat de vorige eigenaar niet de iPad volledig gewiped heeft. Volgens mij is het niet heel moeilijk voor iemand die daar verstand van heeft om via de iPad bij de opgeslagen emailwachtwoorden te komen – net als op de mac met sleutelhangertoegang.

Bijdrager
    KarelWillem

Als jij met allerlei trucs rommel van en naar je iPad gaat zitten fröbelen omdat je een paar programma’s wilt behouden, dan ben je niet heel erg handig bezig.

Zet er dan een jailbreak op en download de hele bende alsnog illegaal.:wink:

Bijdrager
    arnautje

Bedankt iedereen voor de vele tips én raad.
    Ik kwam gewoon programma’s zoals “iMacsoft iPad to Mac Transfer” tegen en dit bracht mij blijkbaar op verkeerde en slechte ideeën;-) Voorlopig zal ik er nog een beetje mee spelen zoals hij is en dan een format uitvoeren!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap je gedachtengang wel hoor.

Maar op de lange termijn is dat gewoon niet fijn werken en ga je je eerder irriteren aan je iPad, dan dat je er veel meer plezier aan beleeft.

Bijdrager
    mariodesmet

Beste ,

Sinds een maand ben ik trotse eigenaar van ipad 2 en Imac
    Ik heb alles van mijn windows 7 pc op mijn imac geplaatst .
    Maar ik zit met het volgend probleem :
    Ik had de map van itunes gekopieerd naar mijn imac
    zodat al mijn afspeellijsten netjes terug op zijn plaats stonden .
    Ik heb mijn Ipad gesyncroniseerd met itunes .
    Ik heb deze week mijn imac opgestart en mijn ipad aangesloten en het rare is nu dat mijn afspeellijsten weg zijn op Itunes Imac en maar op mijn Ipad niet en mijn Itunes Imac geven aan dat hij nieuwe ipad gevonden heeft en wil syncroniseren. Ik weet dat ik dat niet mag doen want dan ben ik alles kwijt op mijn Ipad .
    Nu zou ik willen dat mijn afspeellijsten terug krijg via ipad naar itunes Imac
    Hopelijk ben ik duidelijk .
    Wie kan mij helpen aub ???

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.