-
Je kunt Dropbox downloaden voor je iMac en de bijhorende app voor je iPad. Beiden zijn gratis. Ik gebruik Dropbox voor filesharing tussen vrienden maar ook om bestandjes mee te nemen naar school en ze te tonen op mijn iPhone. Werkt perfect. (Mits internetverbinding natuurlijk). Bepaalde files kun je wel offline beschikbaar stellen op je iPad door ze toe te voegen aan je favorieten.
Op je iPad > Appstore > Dropbox > Download – gratis –
Ik vraag me trouwens af waarom je denkt dat je iPad gewist zou worden?
Als je je iPad synchroniseert wordt er immers niets gewist. Hij wordt juist up-to-date gehouden (calenderevents worden gekopieerd naar iCal, telefoonnummers worden toegevoegd aan adresboek,…) én je muziek blijft er ook staan.
Dan maak je toch gewoon een nieuwe?
Op de iMac:
iTunes > iTunesstore > Appstore > Gratis apps
Download een willekeurige app > maak een nieuwe account aan > betalingsgegevens (• geen )
Je e-mailadres invullen en klaar is kees. Vervolgens je iPad synchroniseren en je eigen gegevens erop plaatsen. Of was je van plan om de rest van je leven (lees: zolang je ‘m zal hebben) hem niet te synchroniseren?Als ik iets nieuws koop, zorg ik er altijd voor dat mijn naam erop staat, zo is hij van mij.
Niiiiiickk op 16 maart 2011Elke ‘interessante’ app is gewoon opnieuw te downloaden in de store.
Alleen degene die je met je eigen account gekocht hebt.
Zoals ik net zei, elke interessante app is dus gewoon opnieuw te downloaden in de store.
Een app kopen/downloaden kan je met gelijk welk account. Voor sommige ‘interessante’ apps zal hij waarschijnlijk moeten betalen, dat is waar ja. Maar ik zie niet in wat er niet duidelijk was in mijn reactie.
Tja… De gemiddelde app kost misschien 0,79 euro. Als je daarvoor liever niet synchroniseert… Vroeg of laat blokkeert de iPad en is zijn enigste optie synchroniseren (lees: herstellen).
Maar dat is dan weer mijn mening. Succes met dropbox, daarmee kun je al heel wat.
Overigens @ Yaris: Je leest echt niet goed hé. Ik zeg net dat hij elke app onbeperkt kan downloaden, en ja sommige moet hij dan kopen.
Je kunt prima met meerdere accounts op dezelfde iPad apps zetten. Via “Instellingen > Store” kun je in uitloggen uit de bestaande account en inloggen in een nieuwe. Er gebeurt dan niets met de apps die al op de iPad staan.
Echter, je komt inderdaad in de problemen met updates.
En met je geweten, want die arme ontwikkelaars moeten ook etenIk snap ook niet dat de vorige eigenaar niet de iPad volledig gewiped heeft. Volgens mij is het niet heel moeilijk voor iemand die daar verstand van heeft om via de iPad bij de opgeslagen emailwachtwoorden te komen – net als op de mac met sleutelhangertoegang.
Bedankt iedereen voor de vele tips én raad.
Ik kwam gewoon programma’s zoals “iMacsoft iPad to Mac Transfer” tegen en dit bracht mij blijkbaar op verkeerde en slechte ideeënVoorlopig zal ik er nog een beetje mee spelen zoals hij is en dan een format uitvoeren!
Beste ,
Sinds een maand ben ik trotse eigenaar van ipad 2 en Imac
Ik heb alles van mijn windows 7 pc op mijn imac geplaatst .
Maar ik zit met het volgend probleem :
Ik had de map van itunes gekopieerd naar mijn imac
zodat al mijn afspeellijsten netjes terug op zijn plaats stonden .
Ik heb mijn Ipad gesyncroniseerd met itunes .
Ik heb deze week mijn imac opgestart en mijn ipad aangesloten en het rare is nu dat mijn afspeellijsten weg zijn op Itunes Imac en maar op mijn Ipad niet en mijn Itunes Imac geven aan dat hij nieuwe ipad gevonden heeft en wil syncroniseren. Ik weet dat ik dat niet mag doen want dan ben ik alles kwijt op mijn Ipad .
Nu zou ik willen dat mijn afspeellijsten terug krijg via ipad naar itunes Imac
Hopelijk ben ik duidelijk .
Wie kan mij helpen aub ???
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.