18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Booden

iPad naar fabrieksinstellingen

Een vermoedelijk oudere iPad is ingericht door een heer die helaas is overleden. Zijn weduwe kent het wachtwoord van haar man niet.
    Als je de iPad wilt herstellen of terugzetten naar fabrieksinstellingen wordt er gevraagd om het “vindt mijn iPad” uit te schakelen. En ja, daar heb je een wachtwoord voor nodig. Ook kan ik niets bereiken via iTunes op de laptop.
    Het herstellen van het wachtwoord lukt ook niet. Gebeld met Apple support die aangeeft dat indertijd het betreffende e-mail adres via de verificatiemail niet is bevestigd. Kan ook achteraf niet meer. Wat blijft is een contact met customer relations die met het overleggen van een akte van overlijden en/of erfstelling verklaring wellicht iets kan doen. Een pijnlijke gang.
    Kortom, we zitten helemaal klem.
    Harde reset haalt niets uit. iCloud uitzetten gaat niet omdat je daar weer het paswoord voor nodig hebt.

Heeft iemand suggesties?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    henrib

Heb een bijna zelfde situatie meegemaakt. Er blijft idd niets anders over dan een kopie van de overlijdensakte te overhandigen. Hoe vervelend het ook is, de beveiliging zit bij apple wel goed in elkaar

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe lullig het ook mag klinken: gelukkig werkt het het zoals waar jij nou tegen aanloopt. Anders zou de beveiliging geen knip voor de neus waard zijn.
    Succes.

NB: veel mensen, en zeker ouderen, schrijven ww en dergelijken allemaal ergens op, is mijn ervaring. Vaak ongestructureerd, op onlogische plaatsen, maar toch. Misschien kun je zijn ww ergens ontdekken, bv op het foldertje wat in de iPad-doos zat bijgeleverd. Of op de doos. Of bij de papieren van de internet-provider…

Bijdrager
    Martin55

Als de situatie is zoals u hierboven beschrijft, dan begrijp ik het probleem niet van het versturen van een kopie “akte van overlijden”.
    Er zijn helaas maar al te vaak lieden die zoeken naar mazen in het systeem om een niet eerlijk verkregen iPhone of iPad te unlocken.

Bijdrager
    Booden

Martin55. Het is echt geen probleem om dat te regelen. Het is allemaal nogal confronterend dus zocht ik een makkelijke methode. Die blijkt er dus niet te zijn. De weduwe gebruikt de iPad dagelijks maar krijgt nu om de haverklap een pop up met het verzoek om op iCloud in te loggen met het wachtwoord van haar overleden echtgenoot. En dat weet zij dus niet.

Bijdrager
    Martin55

@Booden Ik zie dat u al geruime tijd op dit forum actief bent en ik begrijp uw dilemma en hoop dat u er samen uit kunt komen.
    Helaas heb ik op dit forum tenminste 2x eerder gezien dat iemand een account heeft aangemaakt en direct (als eerste en enige vraag) er via dit forum probeert achter te komen hoe een iPad/iPhone kan worden gehackt. Vandaar mijn argwaan, die overigens niet u treft.

Geblokkeerd
    Anoniem

Gecondoleerd.

Ik weet niet of nog bij de bestanden op de iPad wil of alleen van de iPad gebruik wil maken. Als dat laatste van toepassing is kan u de iPad software eigenlijk verpesten met verkeerde jailbreak tooltjes. Als u daar een beetje mee gaat spelen is de kans groot dat de software verpest word en dan is hij wellicht in dfu modus te krijgen. Het is een optie. Als het tegenzit brick je de hele iPad..

-edit: Ik begrijp nu dat de weduwe wel toegang heeft tot de iPad, alleen niet het icloud wachtwoord. U kunt dan zeker de iPad in dfu modes werken met een jailbreaktool.

Bijdrager
    Booden

Beste Martin55,

Ik ben vrijwillig hulpverlener via de Stichting Welzijn Hoeksche Waard en help mensen met computer en tablet problemen.
    Daar komt mijn vraag vandaan en heeft niets illegaals in zich. Dat heb je goed begrepen!
    De beveiligde manier van Apple is op zich zeer goed te waarderen maar heeft in de situatie die ik heb omschreven moeilijke en pijnlijke gevolgen.
    Ik ga mevrouw voorstellen om het op te lossen via customer service van Apple. Het blijft pijnlijk als je ieder moment een pop up krijgt met het e-mail adres van je overleden echtgenoot om zijn – en bij jou onbekende – paswoord in te vullen.

Bijdrager
    Booden

Usain, ik begrijp niet wat je bedoelt! Echt niet!
    “Als het tegenzit brick je de hele iPad..” is iets wat ik totaal niet begrijp!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik wil vanavond of morgen wel een uitgebreide handleiding typen, maar dan heb ik de iOS versie en welk model iPad het is nodig. Dus bijvoorbeeld iOS 8.1 op een iPad 3.

Bijdrager
    Henriboersema

“Bricken” is dat de ipad volledig onbruikbaar word. De beste en eenvoudigste manier is die aktie in te scannen. Als je apple support belt zullen ze u doorzetten naar apple UK en zullen ze een email sturen. Stuur de ingevulde email terug met het kopie

Bijdrager
    Booden

Usain, ik ga dat vragen bij de betreffende dame. Geef me even tijd om die informatie op te vragen.

Bijdrager
    Henriboersema

Ik zou niet beginnen aal jailbraken. Dat kan altijd nog

Geblokkeerd
    Anoniem

Jailbreaken gaan we ook niet aan beginnen. Maar dankzij die jailbreaktooltjes kan je hem vrij gemakkelijk geforceerd in DFU modus krijgen waardoor deze iPad weer naar de fabrieksinstellingen kan krijgen.

Bijdrager
    trabant

Nou Usain, die Hoekse Waard is voor jou niet zo ver. Stap in de streekbus en wijd de beste man even in en maak hem een 1337 H4x0r:evil:

Ik heb indertijd na het overlijden van mijn vader ook aardig met overlijdensaktes moeten strooien en die man was nog wel zo analoog als een ganzeveer…

Geblokkeerd
    Anoniem

Nu zit ik te denken, sinds iOS 7 zit er zo’n activation lock op. Wanneer een iPad gewipet word kan je dan nog niks omdat hij niet geactiveerd kan worden door die extra beveiliging. Laat mij even genieten van mijn zaterdagavond, dan ga ik morgen wel ub3r H4x0r spelen haha. Het is al een poos geleden dan ik een “gevonden” iPhone heb moeten herstellen voor een vriend.

Bijdrager
    GoeieDag

Jij bent zo’n type! Hoop van ganser harte dat er eens veel spullen bij jou worden ‘gevonden’. Misschien willen ze tijdens het ‘vinden’ je hipster baardje ook nog wel even bijwerken met het breekijzer wat vaak wordt gebruikt bij het ‘vinden’ in huizen.

Maar blijkbaar lul je harder dan dat je doet, want dit is al sinds lange tijd niet meer mogelijk. Waarschijnlijk ben je beter in het met je pik te spelen (in je eentje) , dan dat je een ub3r H4x0r zou kunnen zijn.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als jij een iPhone in je handen geduwd krijgt die voor 6 miljoen minuten geblokkeerd is snap ik ook wel dat diegene die mij die iPhone heeft overhandigd niet voor maanden de foute toegangscode heeft ingevuld. Overigens was die bewuste iPhone 4 in zo’n slechte staat (er zat letterlijk geen camera meer in) dat ik me betwijfel of deze echt gestolen was.

Zoals ik al zei zit er sinds iOS 7 een activation lock op wanneer find my iPhone is geactiveerd. Ik heb zitten zoeken, dit is te bypassen is door de host files aan te passen en zo eigenlijk laten activeren langs een alternatieve cloud. Dit zal uiteraard een hele operatie worden en ben bang dat het te hoog gegrepen is voor OP. Als de iPad op oudere software draait, wat nog wel eens het geval kan zijn bij oudere mensen, is het appeltje eitje.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.