14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

ipad + mobileme

Ik zie in het ipad-forum weinig mobileme-reacties

zou 16 gb genoeg zijn als ik ook mobileme heb?
    of zijn er op de ipad ook apps (zoals bv. die tmobiel navigatie) die gigantische veel ruimte nodig hebben?
    ik twijfel een beetje tussen de 16 en 32…
    Ik denk niet dat ik muziek op een ipad ga zetten…toch

Daarnaast heb ik een 4g…(16gb, en maar 10gb in gebruik)
    ik zie eigenlijk geen reden om een 3g aan boord te hebben van de ipad..of mis ik een belangrijke mogelijkheid op de ipad, als ik dat niet neem…

Van het weekend voor het eerst mee gespeeld…en het is wel op en top apple…dus een must have

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb zeven pagina’s vol Apps.
    Waaronder veel serieuze zaken als synthesizers en opmaak- en tekenpakketten.
    Daarmee bezet ik 8,5 Gb op mijn iPad.

In het begin had ik vele Gb’s aan boeken e.d. in iBooks staan.
    Maar dat pak ik nu wat anders aan. Je leest natuurlijk niet alles tegelijk.
    Dus ik synchroniseer alleen wat ik echt aan het lezen ben en daarnaast nog wat los werk.
    Al met al kom je dan met 1 of 2 Gb al een heel eind.

Verder heb ik 1,5 Gb aan muziek (voornamelijk als wekker-materiaal).

Wat voornamelijk veel ruimte in beslag neemt zijn films.
    Dat is wel iets om rekening mee te houden als je dat wilt gaan gebruiken.
    Hier in huis streamen we echter alle films met StreamToMe naar de iPad.
    En voor de weekendjes weg en vakanties nemen we films mee op een SD-kaart die we via de Camera Connection Kit afspelen.

Ik heb dus aan een 16 Gb-versie meer dan genoeg.

3G mis ik niet.
    En willen we echt met de iPad op Internet, dan gebruiken we MyWi op onze gejailbreakte iPhone.
    Dan kan de iPad gewoon op het WiFi netwerk dat de iPhone uitdeelt.
    Maar in de praktijk gebruiken we dat 2x per jaar denk ik.

Maar jij begint met de opmerking over MobileMe.
    Daar kun je natuurlijk alleen gebruik van maken als je Internet hebt.
    Dus in de buurt bent van een WiFi hotspot bent of 3G hebt.

Bijdrager
    apple-pie

Ik snap de link met MM niet zo snel? Je wil daar wat voor bestanden op kwijt?

Ikzelf heb de 32GB 3G, niets mis mee, zeker genoeg ruimte… zeker als je er geen muziek op zet.
    En 3G vind ik wel een aanvulling, zeker als ik de iPad mee op pad neem.

Moderator
    Poezenbeest

In principe is 16GB meer dan zat, zeker als je ook nog MobileMe ernaast hebt. De intergratie tussen een aantal programma’s en MM is prima, je kan opslaan naar de iDisk vanuit Keynote en Pages en je kan alles via de app openen vanaf de iDisk. De extra ruimte heb je eigenlijk alleen maar nodig als je films wil meenemen, of heel veel muziek. Verder is het een waste of money..

3G er op is een keuze, zoals al meerder malen gemeld kan je met een jailbreak ook gewoon je iPhone als wifi-hotspot laten optreden en via dat op internet buiten. Zelf ben ik redelijk veel onderweg en ik heb dus wel een abonnement genomen voor de iPad en ik moet zeggen, als je veel onderweg bent in treinen e.d., dan is het zeker de moeite waard. Als je het ding voornamelijk thuis gebruikt, dan is het niet echt de moeite waard omdat je dan toch wel internet hebt.

Bijdrager
    wverveer

Oke bedankt voor jullie eerlijke reacties (ik had verwacht dat iedereen voor de 64gb zou gaan)

maar ik kwam er met mijn iphone ook wel achter, dat meer niet altijd beter is, maar wel duurder…

MM wil gebruiken om files/info niet continue op de ipad te zetten, maar wel bereikbaar…

die SD via de camera connectie kit…is wel een goede…ik was ook al op zoek gegaan naar een usb op de ipad…ik denk dat ik gewoon voor de 16gb ga, zonder 3g…die enkele keren dat ik dat nodig heb, doe ik wel op mijn 4g…en als het echt vaker gaat gebeuren…ga ik hem wel jailbreaken..

Bijdrager
    wverveer

ps. (karel willem)

voor onderstaande mogelijkheid…moet je hem dan kraken of jailbreaken?

En voor de weekendjes weg en vakanties nemen we films mee op een SD-kaart die we via de Camera Connection Kit afspelen.

Bijdrager
    Ewout

Ik heb een maandje geleden een 64Gb 3G iPad gekregen. Ik heb nu nog zo’n 28Gb vrij. Waarschijnlijk had ik me ook prima kunnen redden met een 32Gb variant. De 3g functie gebruik ik als ik in de weekenden de bergen in ga. Die zou ik dus niet willen missen.

Ewout

Bijdrager
    Ravaso

En vergeet niet dat de 3G een GPRS aan bord heeft..
    Er zijn een hoop apps die daar gebruik van maken..

Bijdrager
    Rensvw

Ik zat met het zelfde probleem 16gb of 32gb. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 32gb geloof me op me word dat je er geen spijt van zal krijgen. Ik dacht dat ik ook aan 16 voldoende had maar dat heb ik toch niet. Dus blij dat ik de 32 nam. Ook als uiteindelijk de 16 vol is krijg je spijt. Dan denk je had ik toch maar de 32 genomen.
    Dus mijn advies is de 32 gb

Bijdrager
    Ruud Ravenhorst

Als je denkt ooit 20 films te zullen kijken zonder je Mac in de buurt: ga voor een 64 GB. ANders is een 16 GB echt genoeg (weet ik al maanden uit ervaring)…

Bijdrager
    KarelWillem
    Ravaso op 09 november 2010

En vergeet niet dat de 3G een GPRS aan boord heeft….

Nou… laten we het maar bij een GPS houden dan.:lol:

Daar hebben we dan dit weer voor (voor minder dan 20 euro klaar):

GPS voor een iPad Wifi voor 18,50 euro.

Bijdrager
    KarelWillem
    wverveer op 09 november 2010

ps. (karel willem) … voor onderstaande mogelijkheid…moet je hem dan kraken of jailbreaken?

Ja en nee.
    a: zonder jaillbreak: een film zul je eerst moeten importeren, maar na het kijken kun je hem weer weg gooien.
    b: met jailbreak: films kijken kun je nu rechtstreeks vanaf de kaart, zonder importeren.

Bijdrager
    Edwin

@KarelWillem, ik gebruik mijn iPad eigenlijk op dezelfde manier zoals jij beschrijft maar als ik dat zo eens nalees doen we eigenlijk wel heel veel concessies (SD card, MyWi, streamen, selectie van iBooks) om met de iPad uit de voeten te kunnen. Een iPad 64GB met 3G lost dan behoorlijk wat alternatieven op.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou nee, dat ben ik eigenlijk niet helemaal met je eens.

3G:
    Is alleen interessant met een eigen abonnement. En dat is belachelijk duur.
    En ik heb al een iPhone met data-abonnement.
    Bovendien is een iPad zonder 3G een stuk mooier.

64 Gb:
    Is eigenlijk onzin.
    Er past dan nog lang niet alles op wat ik heb. Dus blijf je evengoed selecteren.
    Dat kan je met 16 Gb ook. Maar dan voor minder geld.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.