20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    iksnaphetniet

ipad mkv files afspelen in verschillende players, nergens geluid

Beste forumgebruikers, dit is mijn probleem, titel zegt het meeste al.

Ik probeer allerlei players maar geen enkele player geeft het geluid weer als ik een mkv file afspeel.

iemand enig idee hoe dit op te lossen?

powerplayer / oplayerhd lite / good player

allen gebruikt

Bijdrager
    StijnDB

Op welk device werk je? MVG

Bijdrager
    jjmac1975

Probeer eens Air Video…

en ander op je mac middels het gratis subler de .mkv container omzetten naar een .m4v container:)

Bijdrager
    iksnaphetniet

Het is een Ipad 2,

ik heb het al een andere titel geprobeerd te geven, net als de Ipad geprobeerd te misleiden door de .mkv te veranderen naar .mp4 of .avi

wat is een subler precies? Ik vind het de moeite niet waard om dmv bijvoorbeeld een pineapple te converten, dat duurt me veel te lang.

mvg

Bijdrager
    iksnaphetniet

heb trouwens een mac-pro 2011 mocht dat nog iets uitmaken voor het werken aan de bestanden

Bijdrager
    jjmac1975

Subler is een programma om bijvoorbeeld de streams in een .mkv container om te zetten naar een .m4v container. Tevens kun je dts of ac3 audio streams omzetten naar aac en ondertitels, hoofdstukken en tag informatie toevoegen.

Meestal bevat de te converteren .mkv een compatible video stream en hoeft vaak alleen een aac audio stream aan de nieuwe m4v container te worden toegevoegd. Dit converteren gaat zeker met een mac pro vliegensvlug.

Bijdrager
    Gerd

Zoals jjmac1975 is AirVideo een goede optie! Voordeel is dat je de video streamt naar je iPad, het dus geen ruimte inneemt, en alle bestandsformaten afspeelt d.m.v. ‘Live Conversion’. Speelt ook dus mkv.

Bijdrager
    iksnaphetniet

het gaat me juist om een player waar geen stream nodig is daar ik vrij veel op pad ben.

subler wordt atm geinstalleerd

Bijdrager
    iksnaphetniet

ik krijg zelfs na het met subler geconvert te hebben en in itunes/ oplayer/good player gezet te hebben wel video, geen geluid. Itunes accepteert de file in m4v niet eens

Bijdrager
    jjmac1975

Open subler…

Klik boven in de balk op file en dan new zodat je begint met een schone container.

Sleep het betreffende mkv bestand in het subler venster en selecteer de streams die je wilt importeren in de nieuwe m4v container.

en maak hier eens een screenshot van…

Bijdrager
    iksnaphetniet

dat is wat ik heb. Neem aan dat dit de bedoeling is of zit ik ernaast?

Bijdrager
    jjmac1975

Als je zoals ik aangaf in Subler een nieuwe container aanmaakt kun je hierin de mkv importeren.

Je ziet dan een lijstje met streams die je kunt importeren en je kunt de ac3 stream aanklikken en deze laten converteren naar aac.

Dan bij het bewaren aangeven dat het om een video-mpeg4 gaat.

Bijdrager
    jjmac1975

Voor de volledigheid kan het zijn dat je voor de conversie van de audio nog Perian moet installeren en op mountain lion kan dan helaas de door Perian gebruikte a52 codec voor problemen zorgen. Deze is door iemand aangepast en is hier bij Comment 12 te downloaden…

Bijdrager
    iksnaphetniet

ik gooi even een paar dingen neer hier

/uploads/community/add08c364bd9b32e806f300cc47d562ba1d31ca3_74148.jpg

/uploads/community/a42da08ec206745164e1097ee5d2851526e7b85a_74148.jpg

moet ik in settings nog iets in audio doen?

voel me vrij dom, zeker aangezien dit de eerste keer ooit is dat ik iets niet zelf weet uit te vogelen, en ik heb al veel uitgevogeld.

megaveel dank voor de hulp

Bijdrager
    iksnaphetniet

ben nu aan t kijken voor perian aanpassing

Bijdrager
    jjmac1975

Als je het zo gedaan hebt als ik aangaf in de voorgaande post door tijdens het importeren de ac3 audio track aan te klikken en aac te selecteren zal de audio tijdens het bewaren omgezet worden.

Dit is te controleren door na het bewaren te kijken wat voor formaat de audio heeft. Dit zou nu aac moeten zijn in plaats van ac3.

Bijdrager
    jjmac1975

Mijn excuus hiervoor… Perian had ik even vergeten.

Bijdrager
    iksnaphetniet

works like a charm!

Bijdrager
    jjmac1975

Top! :thumbsup:

Bijdrager
    arco van den berg

Heb je al vlc player geprobeerd? Of je moet eens kijken naar Plex media server. Deze laatste werkt fantastisch om thuis video’s te bekijken en vreet alle formaten. Plex download zelfs ook automatisch subs van opensubtitles.org.

Als je de videobestanden wilt omzetten, kan ik Miro (freebee) aanraden. Hiermee kies je je video en selecteer je een doel apparaat en gaan. Werkt ook voor android en web video als doel.

Cheers,

Arco

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.