22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    kontol besar

Ipad mini update lukt niet

Hoi allen,

ik heb een probleem en ja zelf veroorzaakt. het is het volgende:
    uk heb een ipad mini met os versie 6. nogwat, met een jailbreak, nu wilde ik deze updaten naar de nieuwste versieen dat lukt niet. ik krijg op het eind een foutmelding en op de ipad een scherm dat ik de ipad moet aansluiten aan itunes (het bekende stekkertje)
    Ik heb het ook in de dfu geprobeerd.
    met tinyumbrella krijg ik hem er weer uit.
    Als ik bij instellingen in de ipad kijkt bij software update dan blijft hij maar zoeken.
    Zoals het er nu uitziet kan ik niet verder updaten, iemand een idee?

Groetjes
    Edwin

Bijdrager
    Frank Visser

Misschien even je jailbreak eraf gooien, herstellen in Itunes als nieuw, dan updaten:)

Bijdrager
    SunKeeper
    Frank op 30 januari 2014

je jailbreak eraf gooien

Dat had de TS zelf ook al bedacht.

De truc is hoe je dat dan doet. Hoeoe, hoeoe!:D

Bijdrager
    Frank Visser

Ook goedemorgen SunKeeper:)
    Had niet begrepen dat die daar al opgekomen was:nerd:

Bijdrager
    kontol besar

Ja, hoe krijg ik die JB er dan af?

Bijdrager
    Frank Visser
    Bijdrager
    kontol besar

http://www.iphonetutorials.nl/index.php/2010/09/07/jailbreak-ongedaan-maken-cydia-verwijderen/

dat heb ik dus geprobeerd en dan krijg ik de volgende foutmelding

Bijdrager
    Frank Visser

Veel voorkomend probleem, Cydia laat je geen verbinding met de Apple servers maken omdat je een jailbreak hebt.
    Je moet even dit doen:

1. Check of je de nieuwste iTunes hebt, belangrijk!
    2. Check of je de goede installatie software hebt als je manueel hersteld.
    3. De hostnaam veranderen zodat hij je weer toegang geeft tot de Apple servers, dit doe je zo:

Check your host file for errors:
    If you still think you are on the right track, and face the error again and again, then the problem is exactly with your host file, that won’t let iTunes contact the Apple’s servers for authentication.
    The only way to solve this error is to edit the host file in your computer. All you need to do is to add the following line at the end of the host file:

# 74.208.105.171 gs.apple.com

If you already have ‘#’ in front of 74.208.105.171.gs.apple.com, and you still face the error, try removing the line itself from your host file.

I’m not sure how to edit the host file. How do I do it?

This is a very small process. All you have to do is to follow the following steps to edit your host file:

Mac:

Click Finder
    At the top menu, click Go.
    Select “Go To Folder” from the submenu.
    Type “/private“.
    Open the folder “etc” and locate the “hosts” file.
    Copy it to some folder and right click on the file and click show info and make sure you have the rights to read and edit it.
    Open it with text editor.
    Add “ #74.208.10.249 gs.apple.com” to the end of the file.
    Now, save the file. Your host file will look like this after you edit.fix this device isnt eligible for the requested build 416×348 Solve This device isnt eligible for the requested build error while updating your iOS device! [Works on iOS6]
    Copy it back into the “etc” folder and replace the old “hosts” file.
    Restart iTunes and it should be fixed.