18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Lars1986

Ipad mini nu of wachten

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de ipad mini. Nu heb ik al een ipad met retina display dus het is geen moeten. Mijn vriendin vind het sowieso al onzin maar ik denk dat het voor mezelf eerder een hebbe dingetje is:angel: .
    Nu is het dilema haal ik er eentje voor mijn vakantie over 4 weken of wacht ik nog tot de “nieuwe” uitkomt en zoja hoelang nog. Wat denken jullie moet ik geduld hebben of meteen de economie gaan helpen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk allereerst dat – zeker als je vriendin het ook al onzin vindt – twee iPads zonde van het geld is.

Ik ga je voorspellen dat je je iPad retina laat liggen als je een iPad mini in huis hebt.

Moet je wachten of nu kopen? De meest gestelde vraag op elk forum.
    Voorlopig weet niemand dat. Gaat er een nieuwe mini komen? Ja, natuurlijk.
    Is het de moeite waard om daar op te wachten? Wie zal het zeggen?

Min advies zou zijn om lekker je retina te houden.
    Of die van de hand te doen en een iPad mini te gaan halen.

Bijdrager
    Niels

Wachten tot oktober/november, dan komt 99% zeker de iPad Mini 2 met Retina display en betere CPU en GPU. In feite is de huidige iPad Mini een kleine versie van de iPad 2, dus je koopt dan 2 jaar oude hardware (weliswaar in een nieuw en kleiner jasje).

Aangezien je al een iPad hebt moet het wachten geen probleem voor je zijn. En als je dan toch de economie wil stimuleren, koop dan als ‘tussendoortje’ de nieuwe MacBook Air;)

Bijdrager
    Fingerlicking

Ik zou em nu al halen, al was het alleen maar om je vriendin te sarren!:P

Bijdrager
    Brims

Gewoon nu doen.
    Maar met lekker veel geheugen.

Bijdrager
    The Jesus

wacht,
    als de nieuwe er is heb je sowieso 100 euro weggegooid.

Bijdrager
    computer space

Hou de Asus FonePad in de gaten. Dat wordt de iPad en MacBookAir killer, en dat voor een weggeefprijs. Economie helpen doe je beter door het bedrag op te eten in een restaurant.

Bijdrager
    NeXT

nu

Bijdrager
    KarelWillem
    computer op 18 juni 2013

Hou de Asus FonePad in de gaten. Dat wordt de iPad en MacBookAir killer…

Dat wordt vooral de 320ste flop op dat gebied.

Bijdrager
    yanmik

Zit wat met ongeveer zelfde dilemma.
    Maar ik heb nog een iPad 1
    Zou ik nu gaan voor de iPad retina of toch nog even wachten op de volgende iPad 5 ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja.

:)

Of nee.

Bijdrager
    Jeroeno

Ik zou wachten tot de nieuwe variant uitkomt. De nieuwe komt dan waarschijnlijk, goed kijkend in mijn glazen bol die alle OMT’ers hebben, met:

– Een A4 chip
    – 256mb Ram
    – en een resolutie van 144P
    – en een VGA camera

Dit alles voor de prijs van 500 euro ( inclusief belastingen en premies ) Dit geldt voor het 4GB model.

Tot dan geef ik je het volgende advies:

Lekker in de zon liggen, of naakt door de stad lopen.

Bijdrager
    Emper

Ik heb een maand geleden mijn iPad 3 verkocht, hopende dat met het WWDC een nieuwe mini met retina display zou worden gepresenteerd. Helaas.
    Ik krijg van mijn studie binnenkort een iPad MINI. Deze ga ik toch ook maar verkopen en geduldig wachten tot de mini met retina komt rond einde van het jaar.
    Ondertussen de economie geholpen door een MacBook 13 inch te kopen met retina display. Dat wou ik al jaren en ben er super blij mee!
    Bij iCenter gekocht, maar helaas heeft het niet meer geholpen.
    Mijn advies wachten!!!

Bijdrager
    Jord

Ik heb ongeveer vanaf de release getwijfeld er een te kopen en heb dit een week of drie geleden gedaan (tijdens de idays bij de APR’s). iCentre had hem weer eens niet op voorraad en raadde mij aan hem te bestellen bij hun. Dat zag ik niet zo zitten en hier ben ik nu ook wel blij om. Ik was naar de saturn gelopen en zij wilden mij ook de €30 korting geven.
    Net voor een keynote Apple materiaal kopen is eigenlijk tegen mijn principes, al verwachtte ik geen nieuwe mini. Was die wel gekomen en wilde ik hem per se hebben had ik al gezien dat er op marktplaats zoveel voor iPads betaald wordt dat ik nauwelijks afschrijving zou hebben. Ditzelfde geldt bij een release in oktober. Dan schrijf ik er waarschijnlijk nog maar een paar tientjes op af. Ik zeg dus; als je er een wil, zeker nu kopen!
    Ik had verwacht dat ik het non-retina heel storend zou vinden, aangezien ik ook een iPhone 4s heb en vaak op de ipad3 van mijn vriendin zat, maar dit valt voor mij reuze mee. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat jij hetzelfde zal ervaren.
    Succes met de beslissing !

Bijdrager
    computer space
    KarelWillem op 18 juni 2013

Dat wordt vooral de 320ste flop op dat gebied.

Ik heb nog nooit zo’n goedkope en goede PC én smartphone gekocht.
    Op de bank lekker swipen en surfen, en bij klanten gewoon AutoCAD tekenen. Handsfree bellen. Surfen in de trein. Mooi 1920×1200 IPS scherm. En dat voor 300 euro. En heerlijk tweakbaar. Android, Win 8Pro en Linux naast elkaar bijvoorbeeld.
    Enige gemis is nog HDMI uit, maar wellicht op de 2.0.

Bijdrager
    Lars1986

Wat een mooie reacties deze vind ik wel het mooist:

Fingerlicking op 18 juni 2013 #

Ik zou em nu al halen, al was het alleen maar om je vriendin te sarren!:P

Maar ik denk dat ik op basis van de reacties de volgende samenvatting kan maken:
    Emotioneel nu meteen kopen!!! Rationeel wacht nog even en kijk wat er dan komt!
    Dus omdat ik bij het uit het uitgeven van dit soort bedragen liever rationeel doe wacht ik nog maar even netjes.

Wat betreft de macbook air dit is geen optie heb al een macbook pro en die bevalt prima.

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Ik heb een iPad mini gekocht met name om het gewicht. Heerlijk licht en handelbaar.
    Ik heb ook een iPad2. Ik moet zeggen dat ik de schermgrootte van de iPad2 veel beter vindt voor lezen, gamen etc.
    Dus mijn ideale iPad is een iPad met een groot (9.7 inch) Retina scherm met het gewicht van een iPad mini.
    Ha, ha, zo blijf je aan het kopen he?

Bijdrager
    Lars1986

Haha maar hij bevalt dus wel of juist niet??

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.