8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Geblokkeerd
    Anoniem

ipad (mini) met of zonder cellular

Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van iPad-gebruikers met dan wel zonder cellular optie. Uiteraard is internet via 3G/4G ook mogelijk door persoonlijke hotspot op je iPhone dus wanneer gaat het interessant worden om de cellular optie te lichten. Oftewel, voor wie is het interessant om het ‘gewone’ wifi-model te nemen en welke groep heeft meer aan een wifi + cellular exemplaar?

Bijdrager
    Domtoren

Die enkele keer dat ik met de iPad per se het internet op moet en er geen wifi is gebruik ik inderdaad de iPhone hotspot. Maar tegenwoordig is er op zo veel plekken gratis wifi. Die 3G/4G optie is alleen interessant als je (bijna) 100% zeker wilt weten dat je altijd en overal internet hebt en geen iPhone o.i.d.

Maar als geld geen issue is, is het wel cool om met je iPad op 4G te kunnen…

Bijdrager
    Orgeldraaier

Wanneer je geen iPhone hebt is het een must (weet ik uit ervaring). De mini is zo ideaal om mee te nemen en het is echt perfect dat je overal gewoon bereik hebt. Geen gezeik met wachtwoorden of netwerk zoeken wanneer je even je mail wilt checken of zo.

Wanneer ik een iPhone of ander dergelijk apparaat zou hebben weet ik niet wat ik zou doen. Maar voor die 130 euro is het gebruiksgemak het wellicht wel waard. En dan een kaartje met 10 euro per maand abonnement erin en klaar. Maar zou ik dan ├╝berhaupt nog een mini nemen? Ik weet het niet.

Bijdrager
    tarun

Een mini met cellular is alleen “nodig” als je regelmatig buiten huis bent en internet wilt hebben maar het in niet beschikbaar. Dus geen WiFi of hotspot. Cellular werkt verder prima. De vraag is gewoon of je het gaat gebruiken.

Nog een tip: misschien geeft je provider gratis of voor weinig geld een SIM-kaart.

Bijdrager
    macpro

De cellular versie heeft ook de GPS ontvanger. Die zit niet in de WiFi versie.
    Dus als je de iPad wilt gebruiken voor navigatie is dat ook iets om te overwegen.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Orgeldraaier op 19 februari 2014

Wanneer ik een iPhone of ander dergelijk apparaat zou hebben weet ik niet wat ik zou doen. Maar voor die 130 euro is het gebruiksgemak het wellicht wel waard. En dan een kaartje met 10 euro per maand abonnement erin en klaar. Maar zou ik dan ├╝berhaupt nog een mini nemen? Ik weet het niet.

Ik snap dat 130 euro het gebruiksgemak rechtvaardigt bij gebrek aan een iPhone als persoonlijke hotspot, maar voor het ‘altijd en overal’ bereikbaar zijn is het een pak extra en dan hebben we het nog niet over de minimaal 120 euro per jaar die je mag aftikken (als je niet meer data gaat vreten).

Bijdrager
    Martin55

Wat ook van belang is, wie is je provider?
    B.v. UPC gaat bij al zijn WiFi gebruikers het modem openzetten voor UPC abonnees zodat je c.a. een half miljoen extra hotspots erbij krijgt.
    KPN heeft ook een groot aantal hotspots bij winkelcentra, hotels etc., zo zullen er wel meer volgen.
    Ook gaan steeds meer binnensteden voor gratis WiFi zorgen.
    Neem dit in je overweging mee.;)

Geblokkeerd
    Anoniem
    Martin55 op 20 februari 2014

Wat ook van belang is, wie is je provider?
    B.v. UPC gaat bij al zijn WiFi gebruikers het modem openzetten voor UPC abonnees zodat je c.a. een half miljoen extra hotspots erbij krijgt.
    KPN heeft ook een groot aantal hotspots bij winkelcentra, hotels etc., zo zullen er wel meer volgen.
    Ook gaan steeds meer binnensteden voor gratis WiFi zorgen.
    Neem dit in je overweging mee.;)

En vergeet je eventuele werk, school of universiteit niet;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.