13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    TrebboR

iPad mini dode pixel

Gisteren bij de Media Markt in Groningen een iPad mini gehaald. Er is deze week een actie bij de Media Markt in Groningen en Assen voor de iPad mini 16GB WIFI versie voor 288,- euro of 319,- euro inclusief smart cover (of een ander soort cover of een toetsenbord). De prijs is trouwens wel zonder thuiskopieheffing (kwam ik pas bij de kassa achter).

Ik zat een lange tijd te twijfelen over een iPad mini of een iPad retina en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de mini (redenen zal ik even achterwege laten, want daar gaat deze topic niet over).

Maar nu komt het:) Die avond kwam ik erachter dat er een dode pixel op het scherm zit! Als ik iets vind wat lelijk is, is natuurlijk een dode pixel (al helemaal met meerdere).

Wat ik mij afvraag is, zijn er meer mensen die een iPad (mini) hebben met dode pixel(s) en die het niet hebben geruild?

Ik zit namelijk met een klein dilemma: ik vind dode pixels zeer vervelend en stoor me eraan als ik eenmaal weet dat er ergens een dode pixel zit op het scherm, maar die dode pixel zit wel op een plek waar het mij eigenlijk niet stoort (ergens bijna in een hoekje) en van normale afstand zie je het bijna niet.

Ik vraag me dus af of het de moeite is om de iPad mini toch nog te ruilen of niet? Aan de ene kant wil ik natuurlijk dat een product, vooral van Apple, zonder gebreken werkt, maar aan andere kant is het fenomeen van dode pixels niet onbekend bij LCD-schermen en wat garandeert mij dat de andere iPad mini geen dode pixels bevatten?

Bijdrager
    nicj56

Hoi,

Gewoon omruilen kan een fabrieks-fout zijn, want een dode pixel komt niet van de een op de andere dag. Tevens heb ik geen iPad Mini, maar wel een iPad 3 met Retina scherm. Dit werkt wel fijn, maar ik zou hem gewoon omruilen en die dode pixel aanwijzen.

Bijdrager
    Beech

Eén dode pixel maakt nog geen zomer. Ik heb ergens gelezen dat Apple vanaf 3 dode pixels omruilgarantie geeft. Ik zou daar dus eerst naar informeren.

Bijdrager
    Fingerlicking

Ik had laatst een nieuwe auto gekocht en toen deed het linker knipperlicht het niet. Heeft het nut om deze auto te ruilen, want wat geeft mij de garantie dat dit niet bij andere auto’s ook zo is? Moet ik nu terug?

Bijdrager
    kvdloos

Heb precies hetzelfde, 1 dode (rode) pixel in het midden van het scherm. Ben er nog steeds ziek van en denk er elke dag aan. Had de iPad mini teruggestuurd naar apple en kreeg deze 2 dagen erna weer teruggestuurd met de melding dat het apparaat geen gebreken vertoont..

Bijdrager
    KarelWillem
    Fingerlicking op 12 juni 2013

Ik had laatst een nieuwe auto gekocht en toen deed het linker knipperlicht het niet. Heeft het nut om deze auto te ruilen, want wat geeft mij de garantie dat dit niet bij andere auto’s ook zo is? Moet ik nu terug?

Tsja, zo’n knipperlichtje kun je nog laten repareren.

Dat wordt met die dode pixel wat lastiger.:)

Bijdrager
    App-ie

Even kijken, de blauwe pixel was het niet? Ja, die heb ik nog liggen…

Bijdrager
    Verdult

gewoon teruggaan

Bijdrager
    daantje22
    Beech op 12 juni 2013

Eén dode pixel maakt nog geen zomer. Ik heb ergens gelezen dat Apple vanaf 3 dode pixels omruilgarantie geeft. Ik zou daar dus eerst naar informeren.

Ik heb meerdere ipads, en 4x ofzo 1 dode pixel gehad en apple ruilt het keurig iedere keer binnen de 14 dagen om. WEL binnen de 14 dagen na aankoop, daarna niet.

Maar bij mediamarkt gekocht = bij mediamarkt ruilen.. en dat word vaak lastig gezien het beleid van de media markt :s

Bijdrager
    TrebboR

Uiteindelijk toch maar gebeld om te vragen of het mogelijk is om te ruilen vanwege 1 dood pixel. Degene die ik aan de lijn had zei van wel, al had ik het idee dat ze niet eens weet wat een dood pixel is, dus toch maar naar de Service Center gegaan van de Media Markt in Groningen.

Daar heb ik ze het verhaal rustig uitgelegd en kunnen aantonen dat er inderdaad een dood pixel op het scherm zit. Wat denk je? Zonder enige opmerkingen of wat dan ook ging ze een nieuwe iPad mini voor me halen! Ik heb het voor de zekerheid daar meteen uitgetest en via een website wat plaatjes gedownload om te checken op dode pixels en die kon ik niet vinden op de nieuwe.

Dus ik blij naar huis gegaan met de complimenten aan de goede service van de Media Markt in Groningen, ondanks al die negatieve verhalen over garantie/omruilen die ik gelezen heb!:D

Bijdrager
    Ostinato
    Beech op 12 juni 2013

Maar bij mediamarkt gekocht = bij mediamarkt ruilen.. en dat word vaak lastig gezien het beleid van de media markt :s

Ik vind de Mediamarkt een verschrikkelijke winkel, maar over ruilen doen ze (in Den Haag in ieder geval) niet moeilijk. Twee keer een apparaat teruggebracht. Een keer een Bose-dock dat m’n telefoon niet oplaadde, en een keer een iPod Touch met een slecht functionerende Home-knop. Één keer geld terug, één keer een ander apparaat. Perfect afgehandeld.

Bijdrager
    Lars1986

Mijn ervaringen zijn ook altijd goed bij de mediamarkt! Mooi dat het gelukt is. Mocht het niet het geval zijn heb je nog gewoon je standaard termijn waarin je iets kunt ruilen dus mochten ze met de dode pixel niet akkoord gegaan zijn had je het nog altijd over deze boeg kunnen gooien!

Bijdrager
    Fingerlicking

Wat denk je? Zonder enige opmerkingen of wat dan ook ging ze een nieuwe iPad mini voor me halen!

Dat MEEN je niet! Wat een service! Misschien ga ik ook maar met mijn auto terug!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.