11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Appeltje50

Ipad mini 4

Hallo mensen,

ik heb pas een Ipad mini 4 gekocht. Nou vroeg ik me af of je daar een virusscanner op moet zetten? op internet lees je verschillende verhalen..

Bijdrager
    Brombeer

En dan wil je op dit stukje van het internet nog meer verhalen lezen?

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn net zoveel verhalen vóór- als tegen virusscanners te lezen voor de iPad en iPhone.

Mijn mening: gezond verstand is belangrijker dan een virusscanner.
    Vertrouw je daar niet zo op, dan is het installeren van een virusscanner een mogelijkheid.

Je iPad zal er niet aan overlijden. Dus als het gemoedsrust geeft…

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    SvS

Virusscanner voor iOS apparaat?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  SvS.

Bijdrager
    Multimediaknaller

En de antivirus bedrijven varen er wel bij

Bijdrager
    SvS

Geniet vooral lekker van je mooie iPad mini, ik heb de mini 2 die nog dagelijks wordt gebruikt. Hulde!

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Laat Apple zelfs virusscanners toe in de App Store? Ik las laatst nog een artikel over het feit dat Apple zo’n scanner had geweigerd omdat 99% van alle malware toch op Android zit.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  NoPlasticPhones.

Bijdrager
    Appeltje50

Ik vraag het wel bij de iCentre, aan mensen met verstand! aan al deze nutteloze reacties heb ik niks! ?

Bijdrager
    penseel

?

Bijdrager
    iKweethetbeter

Beste Melanie,

Er is een hele goede reden waarom er geen virusscanners bestaan voor iOS (het besturingssysteem van je iPad). Om op virussen te kunnen scannen, moet een app buiten zijn eigen grenzen, bv in andere apps, kunnen kijken, en Apple staat dat, uit veiligheidsoverwegingen, niet toe. Zonder een virusscanner is iOS veiliger dan Android met virusscanner.

Dat is de boodschap die anderen hier aan jou wilden geven, de ene wat botter dan de andere, maar de boodschap is duidelijk: op Apple producten zijn antivirusprogramma’s overbodig, en zelfs ongewenst. De reden dat men hier zo bot is, is dat deze discussie al duizenden keren gevoerd is, en eigenlijk zinloos is.

Antivirusmakers maken je graag bang, en proberen je hun producten te verkopen. Mijn tip: vergeet die producten. De bedreigingen bestaan tegenwoordig niet meer uit virussen, maar uit phishing: met mails en malafide sites word je in de val gelokt. Daar helpt geen antivirusprogramma tegen, alleen gezond verstand.

Denk na, een nieuwe iPhone 6s voor 200 euro bestaat niet, en 3 keer per dag voor 500 euro gratis boodschappen winnen, dat gebeurt ook niet echt! Trap daar niet in, denk na. Als iemand op straat aan jou vraagt of hij je adres mag en je huissleutel even vast mag houden dan doe je dat toch ook niet?

Overigens, niet alleen op iOS ben je met gezond verstand beter af dan met een antivirusprogramma, ook op OS X, en zelfs op Windows 10… Doe niet onnozel, dan ben je redelijk veilig. Een antivirusprogramma geeft je een vals gevoel van veiligheid, waardoor je onvoorzichtiger bent, en mogelijk in een phishing val trapt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.