16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    A

iPad Mini 4 in 2018: kopen of niet?

Beste forumleden,

Op dit moment heb een 3 jaar oude iPad Air 2 die het nog prima doet. Ik vind de iPad Air 2 alleen vrij groot. Ik kan het niet makkelijk meenemen in een handtas en ik vind hem ook vrij zwaar (al weet ik dat het een vrij licht apparaat is). De iPad Mini 4 is 30% lichter dan de iPad Air 2 en past makkelijker in meer van mijn handtassen. Maar heeft het anno 2018 nog wel zin om er een aan te schaffen? Het grote voordeel van de Mini 4 ten opzichte van de iPad 6 is denk ik toch wel het gelamineerde scherm. Het nadeel is denk de A8 chip, al vind ik alles vloeiend werken op mijn Air 2. Voor mij is het meer de vraag: hoe toekomstbestendig is een Mini 4? En verwachten we nog een upgrade van de Mini?

Bijdrager
    Shmoo

Wij kunnen deze vraag toch niet beantwoorden, kom op.

Je legt eerst uit dat een iPad te groot en te zwaar is en dan vraag je of een iPad mini goed is maar ….. Ja hallo, er is ook niet anders op dat moment wel?

Misschien een iPhone Plus model dan zit je ook al in de buurt van een iPad mini en dat zal de reden zijn waarom ik denk dat de iPad mini zal stoppen in verdere ontwikkeling. Apple krijgt de verkoopcijfers van iPad maar niet omhoog en dat komt mede omdat mensen zo’n ding makkelijk 5 a 6 jaar kunnen gebruiken. Nu ze de iPad zo goedkoop mogelijk hebben gemaakt is het afwachten hoeveel mensen nu upgraden. Als deze nieuwe iPad met Pencil support niet aanslaat dan zal het heel snel afgelopen zijn met het gehele iPad gebeuren. Dan krijg je mogelijk nog eens per 3 jaar een nieuwe iPad te zien.

De concurrentie heeft toch ook al gewoon opgegeven omdat ze dit soort spulletjes niet verkocht krijgen.

Moderator
    Night

Koop een grotere handtas;-) Is goedkoper.

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Night op 6 april 2018 om 16:34</p>

Whoehahaha hier kan @shmoo niet tegen op met zo’n reactie!!!

Klasse @night.

Bijdrager
    A

<p class=”cite”>Night op 6 april 2018 om 16:34</p>

Ik had de handtas beter uit het bericht kunnen laten merk ik. Het vertroebeld de discussie.

Mijn vraag blijft staan: hoe toekomstige is de Mini 4 met de A8 chip? En kunnen we nog een geüpdate versie van de Mini verwachten?

Bijdrager
    A

*toekomstbestendig?

Bijdrager
    Brombeer

Bijdrager
    gipsman

IPad mini is niet future proof. Voorwaarts dus naar de iPad 6. Ik heb zelf nog een mini 4, maar gebruik die als e-reader, voor wat het waard is.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 6 april 2018 om 16:29
    …Misschien een iPhone Plus model dan zit je ook al in de buurt van een iPad mini…

Ik kan je vertellen dat 7.9 inch echt niet in de buurt komt van een 5.5 inch.

Of andersom… .;)

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

die Mini 4 kan weleens de laatste kleine ipad zijn.
    Daarom zeer gewild denk ik, waardevast en toekomstbestendig zoals elke ipad.
    Tenzij je er met een pennetje op wil gaan tekenen, want dat kan deze niet

Bijdrager
    KarelWillem

…toekomstbestendig zoals elke iPad.

Nou ja, dat is natuurlijk niet waar. Er liggen miljoenen iPads in huiskamers die nauwelijks meer bruikbaar zijn.

Moderator
    Night

In iOS11 wordt de 1st gen iPad niet meer ondersteund. Ik verwacht dus dat de Mini zeker nog wel meekan tot i.i.g. iOS 11.4 of 11.5.

Bijdrager
    TandMac

Een glazen bol hebben we niet.

… maar… hij zal nog wel even dienst kunnen doen.

Mocht mijn madam er nú ééntje kopen zou ik zeggen: “Ah, een iPad mini, fijn!”.

Als het jou gelukkig maakt, en in jouw doen en laten past….. waarom niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 9 april 2018 om 08:12
    In iOS11 wordt de 1st gen iPad niet meer ondersteund….

Dat is niet waar.*

Want die ondersteuning is een aantal versies geleden gestopt.

In versie 10 zijn sowieso alle devices zonder lightning connector al uitgeschakeld.

* Nou ja, het is wel waar natuurlijk. Net hoe je het bekijkt.

Bijdrager
    TheBigZ

Handige link met het hele iPad overzicht versus ondersteunde iOS versies.

https://everymac.com/systems/apple/ipad/ipad-faq/ipad-operating-system-info-update-cost-app-support.html

Bij de eerste iPad (iPad 1) hield het er na iOS 5 al mee op. Etc.

Bijdrager
    KarelWillem

TheBigZ op 9 april 2018 om 18:47
    …Bij de eerste iPad (iPad 1) hield het er na iOS 5 al mee op….

Dat bedoel ik. .:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.