One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPad » Ipad met cellular nog de moeite?

Ipad met cellular nog de moeite?

Profielfoto van yxs

yxs op 09 juni 2017 #

De nieuwe iPad pro 10.5″ heeft me kunnen overtuigen om terug over te stappen van de mini-reeks naar een groter formaat.
Tot nu toe had ik steeds iPads met een dataverbinding, om op reis makkelijk een plaatselijk data kaartje te kopen.

Maar sinds kort zijn roamingkosten afgeschaft, waardoor ik in principe ook gewoon de dataverbinding van mijn iPhone zou kunnen delen zonder dat me dit in Europa extra kosten zou opleveren.

Is het de dag van vandaag nog de moeite om een iPad model te kiezen met een simkaart, of investeer ik deze meerprijs beter in meer geheugen? (Navigeren heb ik er slechts 1x mee gedaan, dus om die reden hoef ik het niet te doen)

Profielfoto van digilb

digilb op 09 juni 2017 #

Meerprijs is 160 euro; en daarnaast moet je nog een SIM-kaart kopen (prepaid of abbo).
Ik zou zeggen: koop voor dat geld een iPad met meer RAM, een mooi hoesje en vergroot (indien nodig) de datalimiet van je iPhone.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 09 juni 2017 #

Is het de dag van vandaag nog de moeite om een iPad model te kiezen met een simkaart..

Nee, als je de GPS niet nodig hebt, heel duidelijk niet.

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 09 juni 2017 #

Ikzelf vindt het handiger om met een tweede simkaart op mijn abonnement mijn data te gebruiken op zowel iPhone als iPad, met onbeperkt data kan dat prima.
Hoef je niet altijd je iPhone in de buurt te hebben ook, en natuurlijk heb je in een iPad zonder cellular geen GPS ook, iets wat ik als een gemis zie, maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van het gebruik wat je er van maakt.

Profielfoto van csteelooper

csteelooper op 10 juni 2017 #

KarelWillem op 09 juni 2017

Is het de dag van vandaag nog de moeite om een iPad model te kiezen met een simkaart..

Dat klopt niet. Je hebt volgens mij een vergissing begaan KW; net zoals altijd ontbreekt de GPS juist in het model zónder SIM-adaptor/GSM chip. Als ik jou quote lees, lijk je juist het tegenovergestelde te willen bevestigen…

KarelWillem op 10 juni 2017 #

Er is helemaal niets mis met mijn zin.:)

Er is geen GPS in het model zonder cellular.
Dus als je geen GPS nodig hebt – en data kan delen met je iPhone – heeft het weinig zin om een iPad + cellular te kopen.

Profielfoto van csteelooper

csteelooper op 11 juni 2017 #

KarelWillem op 10 juni 2017

Er is helemaal niets mis met mijn zin.:)

Er is geen GPS in het model zonder cellular.
Dus als je geen GPS nodig hebt – en data kan delen met je iPhone – heeft het weinig zin om een iPad + cellular te kopen.

Aww…. Dit is een gevalletje *facepalm* van mijn kant… Ik lees nú pas het woordje niet in je zin… Sorry…!

KarelWillem op 11 juni 2017 #

Haha. Kan gebeuren.:)

Profielfoto van hvlint

hvlint op 11 juni 2017 #

ik vind cellular wel handig. dual simkaartje aanvragen bij je telco provider is meestal (vrijwel) gratis.

KarelWillem op 11 juni 2017 #

‘Handig’ of 160 euro extra betalen.

WiFi aan laten staan als je toch altijd je iPhone bij hebt is ook handig.
En scheelt 160 euro. .:)

Profielfoto van yxs

yxs op 11 juni 2017 #

Het zal waarschijnlijk eentje zonder 4G worden dan… Mijn provider biedt geen kaartje aan dat dezelfde data bundel als mijn iPhone gebruikt, dus bij de meerprijs voor de iPad op zich zou ik ook nog een extra abbo moeten tellen.

Profielfoto van Cloudsurfer

Cloudsurfer op 18 juni 2017 #

Sorry dat ik je topic kaap, maar ik heb er nog wel een vraagje over. Ik zit namelijk ook een iPad met 4G te overwegen. Is het mogelijk om hierin een normaal telefoon sim-only abonnement voor te nemen? Tablet abonnementen zijn over het algemeen een stuk duurder. Telefoonabonnementen zijn een stuk goedkoper, ook al zitten er belminuten bij (die je weliswaar niet gebruikt op een tablet).

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 18 juni 2017 #

Ik heb dat jaren zo gedaan, gewoon sim only met data,klaar, neem aan dat dat nog steeds werkt.
Heb je wel even gekeken of  het misschien handig is om een tweede sim op je eventuele bestaande abonnement te nemen?

Profielfoto van Cloudsurfer

Cloudsurfer op 18 juni 2017 #

Wist niet eens dat dat een optie was, een tweede simkaart op je abo. Zal eens uitzoeken hoe dat zit bij mijn provider. Thanks!

Over dit topic

Gestart op 09 juni 2017 door yxs

Laatste reactie door Cloudsurfer

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?