13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

ipad mee naar portugal

hallo,

ik krijg morgen mijn online bestelde ipad bij de maccity ( na 3 weken)
    ik ga binnenkort september) naar Portugal de algarve en vraag me af of de ipad mee kan in het vliegtuig
    moet je dan aankoopnota laten zien of zoiets

iemand ervaring mee

ik weet dat ze bij de portugese douane erg streng zijn

groet irene

Bijdrager
    dillie_xxx

Dit zal niet nodig zijn, denk ik.
    Aangezien dat de iPad in Portugal nog niet verkrijgbaar is!:)

Maar is het ook niet zo als je het apparaat dat je meeneemt gebruikt, dus niet meer verpakt. Er niets over zullen zegen!

grtz Dylan

Bijdrager
    Afroman

ik weet dat ze bij de portugese douane erg streng zijn

Dat valt mee als je het vergelijkt met de UK en de US.

Maar nee, je moet je iPad op vliegtuigmodus zetten en je mag genieten.

Bijdrager
    juliantomoriati

Goederen onder de 430 euro kan je zonder problemen invoeren en hoef je niet aan te geven. Mocht je dus een iPad 16 gb wifi hebben dan kan deze in principe zonder problemen en bon mee (in de USA en canada kost de iPad omgerekend naar euro’s rond de 380 en 410 euro). Maar ik snap waar je naar toe wilt. Zodra je weer aankomt op Schiphol kan de douane je uit de menigte pikken en onderzoek doen naar je meegebrachte spullen. Zo voorkom je in ieder geval een hoop gedoe. Mocht je dit niet bij je hebben dan neemt de douane goederen waarvan ze denken dat de waarde hoger is dan 430 euro in beslag. Wel kun je deze weer afhalen als je aan kan tonen dat deze in Nederland zijn.

Wat je ook kan doen is zeggen dat je je iPad aan de koningin wil schenken. Dit is dusdanig veel papierwerk dat de douane daar geen zin in heeft en je laat doorlopen. Maar om echt alle problemen te voorkomen kun je het beste een kopie maken van de orginele aankoopsbon en deze mee te nemen, als Maccity tenminste een Nederlands bedrijf is en je 19% btw hebt betaald.

Bijdrager
    juliantomoriati

@ Horloge

Mijn excuses, ik had je vraag nog niet helemaal gelezen. In Portugal zullen ze niet moeilijk doen over je iPadaangezien je Nederlands bent. Voor Schiphol geldt bovenstaand verhaal. In ieder geval fijne vakantie en geniet van je iPad:lol:

@ dillie_xxx

De douane mag nog steeds goederen innen die al uit de orginele verpakking zijn. Maar dat geldt dus alleen als je ze wilt importeren en elders goedkoper hebt aangeschaft

Bijdrager
    Beertjeman

Hmmm… daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik ga over een paar dagen naar Kos, Griekenland en eigenlijk wil ik ook mijn Ipad meenemen. Moet ik dan ook de aankoopbon meenemen?

Bijdrager
    Afroman

Je neemt toch geen aankoopbon mee van elk product wat je meeneemt?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee natuurlijk niet.
    Want dacht je tegenwoordig van al die ‘Marktplaats-aankopen’?
    Ons hele huis staat vol met spullen zonder bon.

Ik heb de iPad deze zomer fijn meegenomen naar Engeland. Zonder bon.

Er bestaat ook nog zoiets als een serienummer.
    Als ze willen kunnen ze zo achterhalen waar de iPad vandaan komt en is simpel te zien dat je hem niet ter plekke hebt gekocht.

Inactief
    Anoniem

<spam>

Bijdrager
    Pieterr

Gewoon een flap van 100 escudos neerleggen, een “wink wink, know what I mean” gebaar maken, en doorlopen.:wink:

Bijdrager
    juliantomoriati

Ik werk zelf zelf in de luchtvaart. Dus heb dagelijks te maken met de douane. Als crewmember is het me nu 12 keer overkomen dat ze bewijs wilde hebben dat ik mijn Macbook Pro in Nederland heb gekocht. Zo niet moet ik alsnog 19 % btw betalen. Het enige DIRECTE bewijs wat je kan leveren is de aankoopsbon.

Nadat ik drie keer mijn MacBook Pro moest inleveren, omdat ik geen bewijs van aankoop had, heb ik toch maar een kopie gemaakt van de orginele bon.

Uiteraard, ik ben crewmember en de kans dat je er uitgehaald wordt is groter dan passagiers die een paar keer per jaar vliegt., maar de kans is er… En dan is voorkomen beter dan genezen. Serienummer zegt douane trouwens niets. De drie keer dat ik mijn MacBook Pro moest inleveren heb ik ze ook gewezen op het serienummer, maar dat maakte hen niets uit.

Bijdrager
    Oppie

“100 escudos”? Zouden ze daar nog weten wat een escudo is?!:lol:

Bijdrager
    iJochem

Portugal behoort sinds jaar en dag tot de EU dus er is vrij en onbeperkt verkeer van goederen en diensten. Gewoon lekker genieten van je iPad en je bonnetje en stress thuis laten!

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-01.html#ml

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.