12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    vanquish

iPad mee in bad

Hallo,

Ik zou graag de ipad (ipad pro 9.7) mee in bad nemen en in de zomer in het zwembad gebruiken.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met een hoes die dit kan en daarnaast uitziet als een stevige hoes en niet als en plastic zak ?

Bijdrager
    Spinozo

Hij is spatwaterdicht dus ik zou het lekker zonder hoes doen. Dat gaat bij mij in bad prima. Als je hem laat vallen, gewoon laten drogen en rechtop neerzetten.

Moderator
    Night

Let op dat de iPad slechts spatwaterdicht is en zéker niet waterdicht. Badwater (dus hoogstwaarschijnlijk met zeep) geeft het water ook nog eens een andere oppervlaktespanning, waardoor binnendringen nóg makkelijker wordt. Schijnbaar kan een korte onderdompeling niet echt kwaad, maar als het minutenwerk wordt, wel degelijk!

Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen met z’n duur apparaat en een waterproof case nemen.

Of kies er zèlf een: https://flipboard.com/@avadew/top-10-best-apple-ipad-pro-waterproof-case-covers-2016-2017-omc67s05y

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    Ome Kor

Ook kun je problemen krijgen als je bij Apple komt voor garantie. Er zitten vochtsensoren in de iPhone, die verklikken dat het toestel in contact is gekomen met water. Misschien is dat ook zo met een iPad.

Moderator
    Night

Ja, die is ook – na ‘weggeweest’ te zijn in de iPad 2 – in de iPad pro aanwezig (in de headphone jack).

Bijdrager
    penseel

Dat gaat nooit lang goed, het idee alleen al.👩🏼‍🚒

Bijdrager
    Shmoo

Precies, kan niet lang goed gaan zo. Whats next? Apart slapen en je iPad mee naar bed nemen?

Bijdrager
    Dick de Roos

Apart slapen natuurlijk.
    Een TV/iPhone/iPad mee naar bed nemen wordt algemeen afgeraden.

Bijdrager
    Spinozo

Ik heb toch al heel wat met een boek, iPhone en iPad in een bad gezeten maar uit mijn handen vallen gebeurt nooit. Bij het uit mijn handen laten vallen op de stenen keukenvloer zijn die iPhone en iPad waarschijnlijk meer stuk. In het zwembad heb ik geen ervaring mee, lijkt me niet handig tijdens het baantjes trekken:)

Bijdrager
    penseel

Apart slapen; 🛌  🛌

Moderator
    Night

Ik vraag me trouwens af in hoeverre waterdamp (ik neem aan tenminste dat je badwater lekker warm is) op den duur ook schadelijk kan zijn…

Bijdrager
    Pivni Pes

Nee, natuurlijk niet zomaar in bad nemen dat ding.
    @spinozo, lekker advies geef je daar weg, betaal je ook de schade, of ben je dan niet thuis?

Ik weet niet welke IP klasse de iPad heeft, maar de iPhone 7 heet IP67, de eerste cijfer (6) betekend dat de telefoon stof dicht is, de tweede cijfer geeft de waterdichtheid aan.
    De waterdichtheid is 30 minuten 1 meter onder schoon water, dus geen zeep, de oppervlaktespanning  is dan anders.
    Ik heb mijn telefoon een aantal keren onder de kraan afgespoeld en gelijk gedroogd (zonder zeep), de telefoon kreeg uiteindelijk problemen.
    Uiteindelijk ben ik naar Amsterdam gereden en het eerste wat ze daar doen is kijken naar zo’n vocht stickertje.
    Tegen mij werd verteld dat ik geen garantie had en daarmee was de kous af volgens die pipo.
    Ik heb ruim een uur lang moeten lullen als brugman en hem duidelijk moeten maken dat er op hun site echt IP67 staat en dat hun maar moeten bewijzen dat ik niet aan die voorwaarden hebt voldaan.
    Ze proberen een beetje boven de wet te staan die gasten, maar uiteindelijk heb ik wel een nieuw toestel mee gekregen.

Als die iPad ook IP67 is kan je het natuurlijk gokken (dat is wat het is), maar vergeet niet dat je een flinke strijd moet voeren nadien.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.