14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Euroscale

iPad magazine maken

Hallo allemaal!

Ik ben aan het uitzoeken hoe ik het beste een magazine kan omzetten naar een iPad app. Ik dacht dat het een makkelijk iets zou zijn waarvoor genoeg tuts te vinden zijn, maar dat blijkt helaas niet zo te zijn.

In eerste instantie blijft het een eenvoudige app. Ik wil gewoon de pagina’s van mijn magazine door kunnen bladeren met dat geweldige ‘swipe’ effect en de app kunnen aanbieden in de appstore. Video’s en links en al dat gedoe komt later misschien nog wel een keer.

Ik heb al gekeken naar iBook of ePub, maar daar kan ik volgens mij geen mooi magazine in kwijt, alleen tekst en plaatjes…

Heeft iemand hier ervaring met het maken van een magazine-app of weet iemand een goede tutorial te vinden? Ik hoor het graag!

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Koetjesreep

Ik hoop echt dat quest enzo hier ook mee komen. Zou wel leuk zijn:D
    Nu heb je volgens mij alleen nog maar Science+

Bijdrager
    Brambo1978

De Quest, zoek maar eens bij de nieuwsgroepen:lol:

Bijdrager
    Koetjesreep

Niks te vinden dan helaas

Bijdrager
    bjorngra

Wellicht heb je hier iets aan.

Bijdrager
    alinnenb

Kijk anders eens naar Push2Tablet in combinatie met de gratis reader Tablisto

Gemaakt door een nederlandse clubYellowmind

Bijdrager
    triggerfish

Kijk ook eens naar het iPad Publishing platform van Mobilefish.

Het is een mooi en zeer betaalbaar platform waarbij met zonder dure plugins en licenties volledig interactieve iPad Magazines mee kunt publiceren.

Bijdrager
    stavos

Dat ruikt sterk naar reclame..

Bijdrager
    jimeh

ban voor triggerfish aub.

Bijdrager
    Electronisch tijdschrift

Kijk ook eens op Readmo.re. Een goed platform om een gratis Ipad magazine te maken.

Bijdrager
    MouseMighty

Wij van WC Eend….. Afgezien daarvan in dat gratis magazine komen dus door andere bepaalde advertenties. Leuk. De vraag is al een beetje verouderd maar ook verkeerd. Je kan niet een magazine omzetten. Je moet van begin uitgaan en dat is een magazine creeëren voor iPad en andere tablets. Waarom? Voor wie? Etc.. En anders gebruik je gewoon de gratis tools die in InDesign zitten. Dan kan je zelf ook de vormgeving bepalen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik lees toch vooral gewoon de ‘papieren’ magazines op mijn iPad.

Lekker rechtuit lezen, zonder de 24/7 afleidingen van bewegende foto’s, filmpjes, links, etc. die wel al op Internet hebben.

Na een eerste gevoel van ‘ach, wat leuk het beweegt’, word ik toch vooral moe van al die tablet-‘magazines’.

Inactief
    Anoniem

iBooks Author?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.