8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Petje

iPad maakt sissend geluid

Mijn iPad (wifi) maakt een vreemd sissend geluid wanneer ik de zoekfunctie inschakel of wanneer ik het virtuele toetsenbord gebruik. Het lijkt op het geluid van een kortsluiting, maar dat is het niet.
    Wanneer het stil is in de kamer is het erg irritant, ook als hij wordt opgeladen komt af en toe dit snerpende geluid te voorschijn. wanneer ik een koptelefoon aansluit hoor je het niet en ook niet als je het klikken van het toetsenbord geluid uitzet.
    Ik heb al ge-update en alles gereset, maar het geluid blijft. ik kwam dit probleem ook tegen op het internet bij iemand die een iPhone 3Gs had.
    Bij het inschakelen van de iPad vanuit sluimer hoor je het ook enkele seconden en zeker als je je oor bij de luidspreker houd.
    Heeft iemand dit ook gemerkt en hier ook mee te maken. Het lijkt er op dat hier weinig mensen last van hebben omdat ik het niet tegenkom op de Nederlandse forums.
    op de Applesite komt deze discussie ook voor http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=11596061

Sleutelbeheerder
    Night

Dan was je dit bericht dus waarschijnlijk ook al opgevallen:

To respond to your question, this hissing you hear from your speakers typically occurs when there is sound activity occurring with the iPad. It happens when an app or iPad native process is accessing the speaker device. It also happens with certain brands of Bluetooth headsets connected to any Apple product.

It’s no cause for concern, though. The iPad is running like it should. However, if it really is a problem, muting the speakers when you don’t need them might eliminate the problem.

Bijdrager
    Petje

Ja, maar dat geeft nog geen antwoord op de vraag of anderen dit ook hebben in Nederalnd

Bijdrager
    boerke

Maakt dat dan uit of andere mensen hier last van hebben?
    retour afzender lijkt me!

Moderator
    Poezenbeest

Heb je gelezen en de tip opgevolgd? Oftewel: doet het probleem zich ook voor als het volume uitstaat?

Bijdrager
    Petje

Ja, als het volume helemaal uit staat is het gezoem ook aanwezig. Alleen als je de toetsenbord klik uitschakeld is het geluid weg.

Bijdrager
    Petje

zojuist de iPad teruggebracht naar de winkel waarbij men met mij eens was dat het geluid niet normaal is, dus heb ik het geld terug gekregen.
    Helaas was er geen andere op voorraad, dus alvast weer een nieuwe gereserveerd.
    Hopelijk krijg ik geen last van ontwenningsverschijnselen.

Bijdrager
    Petje

Zojuist bericht gekregen van Xando Enschede en de nieuwe iPad opgehaald.
    Deze heeft ook een sissend geluid, maar zo zachtjes dat het niet opvalt.
    Weer helemaal blij :d

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.