22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    whmelenhorst

iPad laadt niet op

Hallo
    Ik heb een tijdje terug een topic gestart over een iPad die problemen had met de batterij.
    Nu heeft dezelfde iPad weer een probleem met de nieuwe batterij. Hij laadt niet verder op dan 1%. Hij is gelijk weer vervangen.
    Dit heeft niet geholpen. De iPad heeft exact hetzelfde probleem.
    Wat zou verder een probleem kunnen vormen?

Alvast bedankt,
    AppleHelp Nijmegen

Bijdrager
    Q-collective

Euh, zou jij dat als reparateur niet ons moeten kunnen vertellen?

Neem anders even contact op met een gecertificeerde service provider.

Bijdrager
    p.verheugt

Controller defect?

Bijdrager
    whmelenhorst

Ik ben geen reparateur, ik heb alleen een onhandige accountant gekozen.

Apple serviceprovider is geen optie, die gaan de batterij ook vervangen en daarvan is de kans ook groot dat het niet werkt. Plus het is erg duur.

Bijdrager
    whmelenhorst

Accountnaam, niet accountant.
    Rot autocorrectie:)

Bijdrager
    Q-collective
    AppleHelp op 20 november 2017

Ik ben geen reparateur, ik heb alleen een onhandige account gekozen.

Ah, fair enough.

Apple serviceprovider is geen optie, die gaan de batterij ook vervangen en daarvan is de kans ook groot dat het niet werkt. Plus het is erg duur.

Dat is een aanname. Bovendien, lost het je probleem niet op, dan heb je een reparatiegarantie.

Wat wel een puntje kan worden, is dat je waarschijnlijk geen originele onderdelen hebt gebruikt. De iPad kán daardoor als total loss worden behandeld.

Moderator
    Mac Daddy

Maar dan is de vraag wat je verder hebt getest?
    – Welke iPad is het? Welk iOS draait erop?
    – Heb je de iPad al eens hersteld?
    – Andere kabel en andere adapter geprobeerd?

Mocht dat niet werken, dan zou het de lightning aansluiting kunnen zijn, of wordt die ook gelijk vervangen bij een nieuwe accu?

Bijdrager
    Chorro

Heb mij bij een iPhone 4S met vergelijkbaar probleem wel eens laten vertellen dat het moederbord ook de oorzaak van dit issue kan zijn en dat dat eigenlijk altijd total-loss betekent.
    Wat er van waar is geen idee, maar bij die 4S hielp ook geen enkele nieuwe batterij het probleem te verhelpen.

Bijdrager
    Hyrax

Apple of Apple service providers vervangen NOOIT de batterij van de iPad, maar bieden altijd een volledige vervanging. Gezien het feit dat je al ergens anders bent geweest is dat geen optie meer omdat Apple deze iPad aanmerkt als ‘beyond economical repair’

Bijdrager
    Q-collective
    Hyrax op 21 november 2017

Apple of Apple service providers vervangen NOOIT de batterij van de iPad, maar bieden altijd een volledige vervanging.

Hoe kom je daar nou weer bij? Batterij service kost €109 bij Apple.

Bijdrager
    Hyrax

Klopt, dat is het vervangen van het gehele apparaat tegen de prijs van de batterij. Reden is dat de iPad dusdanig in elkaar gelijmd zit dat reparatie te moeilijk is c.q. te lang duurt.

Bijdrager
    Joid

Dan kies je daar zelf voor. Maar als er een issue is, dan is dat niet de keus van Apple. Zij vervangen het hele apparaat. Mits het een issue binnen garantietermijn is. Is het daar buiten, doen ze niets en bieden ze je ook een vergelijkend apparaat aan.

Maar ik vermoed dat het in dit geval dus niet via Apple of een APR gegaan is.

Apple had bij dit euvel, binnen garantie, de iPad vervangen. En buiten garantie de optie geboden om de iPad te vervangen tegen X euro’s.

TS heeft iPad naar reparatieboer gebracht. Waarschijnlijk zo’n €50 of €75 betaald (of meer), en garantie tot de voordeur gekregen.

Dure les. Vertrouw die gasten niet. Gewoon naar Apple Service zelf brengen.

Bijdrager
    whmelenhorst

Dus, als ik het goed begrijp, is de iPad niet meer te repareren als de batterij niet de oorzaak is?

Bijdrager
    Q-collective
    AppleHelp op 21 november 2017

Dus, als ik het goed begrijp, is de iPad niet meer te repareren als de batterij niet de oorzaak is?

Als er geen originele onderdelen zijn gebruikt en gewerkt is volgens de procedure van Apple, kán Apple zijn handen er vanaf trekken.

Bijdrager
    whmelenhorst

En hoe weet ik dat er originele onderdelen gebruikt zijn?
    Wat is de procedure van Apple?

Moderator
    Mac Daddy

Waar heb je het laten repareren? Er zijn reparatie bedrijfjes die wel Apple onderdelen gebruiken, maar sommige ook weer niet.

Maar je weet dus al 100% zeker dat het een intern hardware probleem is? En dus geen sofware of kabel o.i.d?

En Q-collective geeft dus aan dat Apple zijn handen ervan kan af trekken, dus het hoeft niet.

Bijdrager
    whmelenhorst

De iPad ligt nu nog bij de reparateur, ik laat het weten als hij terug is (en of hij weer werkt of niet).
    Hij wordt (en is) gerepareerd bij een reparatieboer (zoals het hier eerder genoemd is).
    Over software gesproken: zijn er in iOS 10.3.3 bugs gemeld die dit probleem veroorzaken?
    Hij is opgeladen met een originele Apple lader, en die lader werkt wel met andere apparaten.
    Aan de lader kan het dus niet liggen.

Om nog even terug te komen op de specs:
    iPad Air, iOS 10.3.3

Moderator
    Mac Daddy

Maar de ene reparatieboer is de andere niet. Ik heb ooit eens een iPhone 4S laten repareren en heb toen gezocht naar eentje die originele Apple producten gebruiken.

Er hoeft niet specifiek een algemeen batterij probleem met iOS 10.3.3 te zijn, maar het zou kunnen (kleine kans hoor) dat het OS wel de problemen veroorzaakt. Daarom zou ik ook eerder een complete reset van het apparaat doen, voordat je gaat kijken naar mogelijke hardware issues. Maar ik heb het begin niet meegemaakt, dus wellicht heb je dat allang gedaan. En misschien kan je nu niet eens een reset doen, omdat ie niet oplaadt.

Er is uiteraard ook nog een dikke kans dat de reparatieboer een foutje heeft gemaakt en er ergens iets niet goed vast zat. Mijn ervaring met die iPhone was dat ik een camera had waarvan de focus motor niet werkte. Dus dat laten repareren. Ze hadden hem dichtgemaakt en focusmotor werkte inderdaad weer. Thuis kwam ik erachter dat de flitser niet meer werkte. Dag erna er weer heen en bleek het contactje inderdaad net goed genoeg aan te zijn gedrukt.

Bijdrager
    Topaz
    AppleHelp op 22 november 2017

Hij is opgeladen met een originele Apple lader, en die lader werkt wel met andere apparaten.
    Aan de lader kan het dus niet liggen.

Welke originele Apple lader gebruik je? Is dat dezelfde die je kreeg bij de iPad of is het een Apple lader van een iPhone?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik heb iets soortgelijks gehad. Van alles geprobeerd. Uiteindelijk dacht ik dat het de U2 IC chip was die vervangen moest worden, hij vertoonde precies de symptomen die daarbij hoorde. Ik had hem eigenlijk al afgeschreven. Hij heeft hier een hele tijd gelegen voor ik -bij toeval- een ander snoertje probeerde. Toen deed hij het opeens weer. Dat terwijl ik meerdere snoeren had geprobeerd. Snoer waarmee hij het doet is origineel Apple.

Moderator
    Mac Daddy

En laadde dat originele snoertje wel andere apparaten op?

Bijdrager
    whmelenhorst

De batterij is nu vervangen, nog steeds (te verwachten) geen resultaat.
    Is dan het moederbord het probleem? Of misschien de Lightning connector? De lader werkt wel met andere apparaten.
    Moederbord wordt zoals ik heb begrepen als total loss beschouwd, is de lightning connector los te repareren?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.