9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

iPad laadt alleen nog op via computer

van de ene op andere dag laadt mijn iPad niet eer op via de oplader (2 verschillende geprobeerd die het met de iPhone wel doen), maar alleen nog maar via de computer. wie weet een oplossing of verklaring?

Bijdrager
    Chorro

De oplader van de iPhone heeft een veel lager wattage dan die van de iPad. De iPhone-oplader geeft 5W, de iPad oplader 10W.

Dus dat die van de iPhone het niet doen op de iPad is niet raar, maar als hij het ook niet doet met de originele oplader dan is het wel een ander verhaal.

Bijdrager
    vincentvega

hij deed het er voorheen wel mee

Bijdrager
    Chorro

Wat ik nu zeg weet ik niet of het kan kloppen, in theorie wel mogelijk: Heb je het toevallig sinds een update naar een hoger iOS? Het zou kunnen dat de beveiliging daar wat op is aangescherpt. Maar nog maals: Ik weet niet of dat zo is.

Overigens is 5W voor een iPad echt bijster weinig, opladen met de 10W oplader gaat naar mijn mening al erg traag ten opzichte van mijn iPhone. Of het ook schadelijk voor de oplader is weet ik niet.

Bijdrager
    spacefreek

Huh? Mijn iPad laadt sowieso niet op via de computer, alleen m.b.v. de bijgeleverde oplader..

Handig te vermelden is wel of je een iPad of iPad 2 hebt? Staat namelijk niet in je lijst van producten in je bezit.. Heb je het met de oplader geprobeerd die bij de iPad in de doos zat?

Bijdrager
    Chorro
    spacefreek op 09 april 2011

Huh? Mijn iPad laadt sowieso niet op via de computer, alleen m.b.v. de bijgeleverde oplader..

Ik weet niet wat voor Mac of PC je hebt, maar dat kan kloppen inderdaad. Alleen recente Mac’s zijn erop gebouwd om wat meer stroom te kunnen leveren via de USB. Mijn MBP van eind 2009 kan het wel en m’n iPad laad dan ook gewoon op.

Bijdrager
    _Jan_

Er staat dat je iPad niet wordt opgeladen, maar dit klopt niet helemaal. Want als ik mijn iPad een nachtje aan m’n mac hangt dan is het batterijpercentage gewoon 100%. Het gaat natuurlijk wel heel erg langzaam dat opladen, maar hij doet het wel.

Probeer is je iPad 3 uur aan een van die opladers te hangen en dan kijken of het batterijpercentage wel omhoog gaat.

Bijdrager
    spacefreek
    _Jan_ op 09 april 2011

Er staat dat je iPad niet wordt opgeladen, maar dit klopt niet helemaal. Want als ik mijn iPad een nachtje aan m\’n mac hangt dan is het batterijpercentage gewoon 100%. Het gaat natuurlijk wel heel erg langzaam dat opladen, maar hij doet het wel.

Probeer is je iPad 3 uur aan een van die opladers te hangen en dan kijken of het batterijpercentage wel omhoog gaat.
    Ahh nooit geweten, ook niet van bovenstaande reactie van Chorro, m’n iMac is van late 2006, dus dat kan kloppen, de nieuwe 27″-er komt overigens zodra ‘ie uit is!:lol: Heb ‘m trouwens nog nooit aan m’n late 2009 MBP gehangen, dus nooit geweten..

Maar is het probleem al opgelost? Heb je er niet per ongeluk een dimmer tussenzitten?

Bijdrager
    Chorro

Gaat alsnog wel vreselijk traag hoor, m’n iPad hangt nu ongeveer 3 kwartier aan m’n Mac en hij is van 76 naar 79% gestegen. Als je zo van pak ‘m beet 5% naar de 100% moet, dan ben je wel een dag kwijt. Maar hij laad wel op hier.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.