15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jvl

iPad kopen, hulp nodig…

Hallo,

Ik ga mij een iPad aanschaffen om mij toch wat mobieler te maken dan met mijn MBpro, daar ik dagelijks naar het werk fiets en de iPhone te klein is om echt dingen op te gaan doen.
    Was naar 2de hands toestellen op zoek, zodat de afvalberg toch weer wat kleiner wordt, maar ben nu net een koopje van de iPad 2018 (200euro) misgelopen.

Nu heb ik de kans om een 9.7, 32 GB ipad pro te kopen voor 320 euro. Nagelnieuw. Eigenlijk dus nog model van 2016… Is dit de moeite tov de iPad die in 2018 gereleased is?

Graag jullie mening en hulp
    groeten

Bijdrager
    Brombeer

Begrijp ik hieruit dat je op de fiets met een iPad wilt gaan kloemelen?

Sorry, maar dan rij ik je zonder pardon of schuldgevoel omver als je me zonder voorrang voor de wielen mocht komen.

Heb je die speeltjes al via de MacTracker of de geekbench met elkaar vergeleken?

Bijdrager
    Shmoo

Ik wil, ik wil, ik wil …. daar kun je zoveel mee ^

Ik wil mijn vriendin inruilen voor Emily Blunt. Zonder gekheid, een iPad is heel iets anders dan een Mac dus die vergelijking gaat al niet op, laat staan dat iemand weet wat je gaat doen voor je werk. Er zijn maar heel weinig mensen die echt kunnen werken-werken op een iPad. Mensen die dat kunnen, stellen niet dit soort vragen want zij zouden ook nog kunnen werken op een iCalculator. Zolang die maar door Apple gemaakt wordt kunnen zij er op werken. Dit soort mensen zijn flexibeler dan Barbabella.

Bijdrager
    SvS

Flauwe reacties. Wie zegt dat ze tijdens fietstocht ermee gaat werken?

Ze vraag gewoon antwoord op vraag, welke het nu beter is 32gb ipad 2018 of ipad pro uit 2016? Vind ik een lastige. Iemand?

Bijdrager
    SvS

Camera van pro uit 2016 is beter:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1161831;499717/

Maar processor is in iPad 2018 wel iets nieuwer, dwz deze zou een jaar langer ondersteund worden met Apple’s updates.

iPad 2018 is 30 gram zwaarder (te verwaarlozen dus) en 1,4 mm dikker.

Nog een plusje voor de pro (citaat):

Spiegelend iPad-scherm in fel zonlicht
    Als je de minste kans wil op spiegeling op je iPad-scherm, dan kun je het beste kiezen voor een van de meest recente iPad Pro-modellen. Alle iPad Pro-modellen en de iPad mini 4 hebben een antireflectie-coating. De 9,7-inch iPads uit 2018 en 2017 hebben niet zo’n extra coating over het scherm, waardoor deze modellen het meeste last hebben van reflectie.

Hiermee kun je je keus nu wat beter afwegen. Het is maar net wat je belangrijk vindt. Beide opties zijn eigenlijk goed. Maar ben je wat vaker ermee buiten, dan zou ik voor de pro gaan.

Bijdrager
    jvl

<p class=”cite”>SvS op 10 september 2018 om 08:58</p>
    Camera van pro uit 2016 is beter:

…..

Kijk aan zo een reactie heb ik nu iets…

Al die bemoeienissen over dat ik ga fietsen met een iPad, getuigen meer van frustratie en het simpel zijn van diegene die achter de post zit.
    Alsook reacties over ik wil ik wil, ik wil zoveel in mijn leven?
    Ik zal het voor de dwazerikken onder jullie nog even schetsen, heel eenvoudig.

Ik ben leraar LO en heb een macbook pro 13” en windows vaste computer;)
    Mijn job bereik ik per fiets, 30km a day.
    Mijn macbook pro bezorgt me toch wat last, enerzijds niet zo handig tijdens het fietsen (in de rugzak wel te verstaan) anderzijds niet zo handig in de les om snel aantekeningen te maken of punten in te geven.

Mijn vraag nu was gewoon of het nog de moeite loont om dat pro modelletje voor dat geld aan te schaffen.
    Want ja ik had bv al gelezen wat SVS zei en weet de pro en contra.
    Maar toch nog even een externe mening, is toch niet onwenselijk.

Mijn conclusie staat dus momenteel op die pro versie aan te kopen, omwille van die coating, doet me wel veel, zeker buiten.
    320 euro lijkt me dan ook een nette prijs voor een nagelnieuw model.

Maar is die coating het wel waard?

Oja nog één ding, een android tablet hoef ik niet, want daar heb ik echt de pest aan hoe die opgebouwd zijn.

Bijdrager
    Geldersscheepje

Zelf begin dit jaar ook een iPad Pro gekocht, idd zelfde model. Geen spijt van gehad. Snel, goed scherm en probleemloze werking. Verwacht dat deze wat langer zal meegaan dan de standaard modellen (wishful thinking)

Bijdrager
    jvl

Voor jou een meerwaarde? Dat gecoate scherm? Camera + flitser?

Ik behoef eigenlijk op-dat-scherm-na geen camera of flitser. Ik denk gewoon aan het product wat langer te kunnen gebruiken en daar heb ik met die pro wat angst voor, omdat het een ouder model is?

Bijdrager
    SvS

Nog iets wat pro wel heeft en de 2018 niet: True Tone

https://www.iculture.nl/uitleg/true-tone-display/

Als je niks geeft om die extra componenten wat Pro net wat extra maakt, zoals true tone, iets betere speakers, camera’s en gewicht, dan zou ik gewoon voor gloednieuwe iPad 2018 gaan. We kunnen niet in glazen bol kijken hoe lang de iPad pro 2016 mee gaat.

Bijdrager
    botoo

Een nagelnieuwe 9.7 Pro voor €320 bevreemd mij een beetje, maar dat is iets wat jezelf uit moet zoeken natuurlijk.

Zelf heb ik zo’n 9.7 Pro en toevallig heb ik 2 weken terug voor mijn moeder een 2018 iPad aangeschaft. Er zitten wat kleine verschillen in maar per saldo zal dat niets/weinig uitmaken, w.m.b. beide een goede keus.

Zoals SvS ^^ al zegt, als die extra componenten voor jou niet veel uitmaken dan lijkt een 2018 model met bijbehorende garantie een betere keus.

Bijdrager
    e.abrahamse

Lezen op een iPad (Pro) is in erg ichte ruimten en buiten is in alle gevallen lastig. Ik heb zelf voor de 2018 versie gekozen vanwege Apple Pencil indersteuning. Wat ik erg handig vind, is dat je altijd direct in Notities aantekeningen kunt maken. Met de Pencil scherm aanraken en je start gelijk in de Notities-app. Als je de iPad buiten gebruikt is onverwacht gaat regenen wel een dingetje. Heb zelf nog niet uitgeprobeerd of de Pencil ook door een waterdichte bescherming heen werkt. In ieder geval veel succes met je keuze.

Bijdrager
    SvS

pencil kan op beide iPads (NB niet op de iPad 2017!)

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    jvl

Bedankt allen voor de informatie.

Dat filmpje duwt me helemaal de richting van de PRO uit. Maar eigenlijk behoef ik die snufjes allemaal niet. Alsook de persoon waarvan in de nagelnieuwe pro kan kopen heeft vandaag een foto van de factuur gestuurd, carrefour toestand, maar lijkt zo lek en onofficieel als het maar kan zijn, ik vertrouw er niet in en ga geen 70km rijden voor niets.
    Ik heb een nieuwe iPad van 17 augustus op de kop getikt voor 260 euro.
    Eentje minder die zomaar op de markt blijft en ik ben met een 60 winst gesteld.

Thx!

Bijdrager
    SvS

Verstandige besluit aangaande dat mogelijke ‘fake-factuur’.

Goedkoop is soms te mooi om waar te zijn. Veel plezier ermee!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.