12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Timm

iPad Kopen bij EglobalCentral, betrouwbaar?

Hoi Omters,

Ik zat een beetje te kijken naar een nieuwe iPad, nu kwam ik bij Eglobalcentral .
    Iemand ervaring met deze zaak/ raden jullie ze aan?
    Na wat google werk kwam ik erachter dat ze in Singapore zitten, hoe zit dat met garantie?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST

Bijdrager
    KarelWillem

Het is een betrouwbare zaak, als je met een aantal dingen rekening houdt:
    – Modellen zijn vaak Engelstalig, dus geen NL handleiding e.d.
    – Verzendtijd is regelmatig wat langer (maar dat kan Apple vaak ook prima)

Ze worden via Engeland verzonden, en ik geloof dat je voor garantie ook die route mag volgen.
    Je loopt dus niet even naar een winkel die de garantie voor je regelt.

https://www.eglobalcentral.nl/garantiebeleid.html

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Timm
    KarelWillem op 25 juni 2017

Het is een betrouwbare zaak, als je met een aantal dingen rekening houdt:
    – Modellen zijn vaak Engelstalig, dus geen NL handleiding e.d.
    – Verzendtijd is regelmatig wat langer (maar dat kan Apple vaak ook prima)

Ze worden via Engeland verzonden, en ik geloof dat je voor garantie ook die route mag volgen.
    Je loopt dus niet even naar een winkel die de garantie voor je regelt.

Gaat de garantie niet via Apple dan?

Bijdrager
    KarelWillem

Zoals met elke aankoop: garantie gaat ALTIJD via de verkopende partij.
    En dat is in dit geval niet Apple.

Garantie via Apple geldt alleen als je het koopt in een Apple Store of online bij Apple.

Koop je bij eGlobal, de Media Markt of een andere zaak, dan heb je met die partij te maken.

Bijdrager
    Niels
    KarelWillem op 25 juni 2017

Zoals met elke aankoop: garantie gaat ALTIJD via de verkopende partij.
    En dat is in dit geval niet Apple.

Garantie via Apple geldt alleen als je het koopt in een Apple Store of online bij Apple.

Koop je bij eGlobal, de Media Markt of een andere zaak, dan heb je met die partij te maken.

Dat is niet geheel juist, het eerste jaar kun je ook gewoon bij Apple terecht.

https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, oké. Eerlijk is eerlijk: ‘fabrieksgarantie’ geldt inderdaad ook voor elk product.

Maar het heet niet voor niets ‘beperkte fabrieksgarantie’.
    Want de voorwaarden zijn veel strikter (en niet in het voordeel voor jou als consument).

Bijdrager
    Furbz

Ik denk, dit is een vermoede, dat als je Apple care koopt, het niet uitmaakt.
    Maar dat zou je dan uit moeten zoeken!

Bijdrager
    KarelWillem

Lees ook dit eens:

Garantie op buitenlandse iPhones en iPads

Heb je garantie op een buitenlandse iPhone of iPad? De situatie is sinds begin 2013 nogal veranderd. Voorheen kon je vrijwel zonder problemen bij een Apple Store binnenstappen, ook met een iPhone, iPad of Mac die je in de Verenigde Staten had gekocht. Er moest dan nog wel sprake zijn van garantie: binnen de 1-jarige termijn van Apple of binnen de 2-jarige termijn van AppleCare. Ook moet het product al in het betreffende land worden verkocht: als de nieuwste iPad nog alleen in Duitsland en Frankrijk wordt verkocht, kun je niet zomaar in de Nederlandse Apple Store terecht voor garantiegevallen. Ze hebben geen vervangende toestellen op voorraad en ook niet altijd de mogelijkheid om reparaties uit te voeren.

In februari 2013 heeft Apple de garantievoorwaarden aangepast. Apple mag zich volgens de voorwaarden beperken tot producten die in de Europese Economische Ruimte en Zwitserland zijn gekocht. Een iPhone of iPad uit de Verenigde Staten of een ander niet-Europees land mag Apple afwijzen. Dit heeft ermee te maken dat toestellen uit de VS werken op andere frequenties. Soms wordt daar coulant mee omgesprongen en krijg je toch een vervangend toestel, maar je kunt ook tegen problemen aanlopen. Om dit te voorkomen kun je AppleCare+ aanschaffen, waarmee je wereldwijd recht hebt op garantie.

Bijdrager
    wouwout

Dit is een bedrijf in Hong Kong. Ze versturen eerst naar de UK – of hebben daar een magazijn oid, zodat je geen import/BTW heffing betaalt. Lage prijzen, maar mogelijk probleem bij garantie e.d. – alhoewel de garantie bij Apple discussie hierboven (of Applecare+) een oplossing kan zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  wouwout.

Bijdrager
    SvS

Ik zou er mijn vingers niet aan zoiets willen branden. Apple spul koop ik gewoon in eigen land. Misschien betaal je wat meer, maar dan heb je service er wel bij. Maar succes in elk geval.

Bijdrager
    digilb

Zij rekenen 519,99 euro als adviesprijs.
    Volgens Tweakers kost-ie echter 379 euro.
    Lijkt me iets om rekening te houden bij je keuze.

Bijdrager
    Timm

Bedank voor jullie reacties, mediamarkt heeft hem deze week ook in de aanbieding waardoor het verschil slechts €40 word en heb ik gelijk officiële eu lader.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.