28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

iPad killers

Ze komen er dus: Samsung en Toshiba tablets. Ik vind ze pure plagiaat, maar dan lelijker. Dat zal wel weer persoonlijk zijn en gezegd door een Apple-fanaat, maar toch … Wat denken jullie?

Bijdrager
    Patrick101

Als je op martkplaats kijkt. Dan kan je ook zien dat er iPad neppers zijn. Maar dan met android erop. En Asus en LG kwamen toch met een tablet?. En voor de rest vind ik dat de iPad de beste tablet is. Er is niet iets wat je er niet op kan doen.

Bijdrager
    MrGlenneke

Samsung Galaxy Tab, maar ik vind hem veel te duur.

Bijdrager
    boerke

Eigenlijk zijn momenteel alleen die 100 euro tabletjes evt iPad killers,
    ’t kan niet veel, maar je verwacht ook niet (te)veel, dus valt ’t uiteindelijk altijd mee.

Een echte concurrent is momenteel nog niet bestaand, of duurder.

Bijdrager
    Pieterr

Op zich niet verkeerd; het houdt Apple (en hun prijsbeleid) scherp.

Bijdrager
    Atjous
    Pieterr op 04 september 2010

Op zich niet verkeerd; het houdt Apple (en hun prijsbeleid) scherp.

Precies dat! Gebrek aan concurrentie leidt onvermijdelijk tot gezapigheid. Denk aan een voetbalwedstrijd met maar 1 team. Geen gezicht ….

Bijdrager
    computer space

Zit nu weer 2 dagen te kutten om wat muziek op mijn Touch te wissen en wat bij te plaatsen. Wat een elende zeg! Android on the double please! Van mij part op de iPad zelf.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe kan je in hemelsnaam twee dagen zitten klooien om muziek op en af je iPod te krijgen!

Dan snap je toch iets niet denk ik.

Ik synchroniseer wel drie keer per dag en daarbij wissel ik muziek on-the-fly als ik daar zin in heb.
    Dat is 33 seconden werk.

Dus waar ligt bij jou dan precies het probleem? Tussen de oren?

Bijdrager
    Double_UK

@ computer space.

Ik begrijp ook niet goed hoe je 2 dagen bezig kan zijn om wat muziek op je Touch ‘te wissen en wat bij te plaatsen’.
    Misschien even gewoon in iTunes op je computer het wissen en plaatsen doen?

Zelf maak ik een aparte playlist in iTunes voor de Touch waar ik in zet wat ik nodig heb.
    Synchroniseren. Klaar in 10 minuten. Geen 2 dagen.

Bijdrager
    computer space

Kom er net achter dat ik een playlist kan maken. Het is een halve oplossing, heb liever het veel logischere drag en drop naar de ipod, en had 2 dagen nodig om uit te vinden welke computer bij deze ipod hoort (bleek een asus eee-box op het werk). Heb dat ding 1,5 jaar geleden er voor het laatst aan de compu gehad. Heb nu CopyTransManager op die EEEbox staan. Veel simpeler nu allemaal.

Vind het ook ontzettend kut dat je op de iPod geen muziek kunt wissen. Wil je wat apps bijplaatsen, zit dat kreng vol, krijg je er niks af.

Bijdrager
    KarelWillem

Je klinkt als een geboren Windows-gebruiker.:lol:

Bijdrager
    Pieterr

Het maken van een playlist met de liedjes die je op je iPod wilt hebben, is inderdaad niet voor iedereen weggelegd…

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, drag en drop is helemaal 2010 natuurlijk.

Bijdrager
    piddy4888
    Patrick101 op 04 september 2010

Onzin. Ik zie jouw al GTA 4 spelen op je ipadje, of een filmpje ermee maken… Of een film kijken in HD, of met een muis werken…

Bijdrager
    KarelWillem

GTA? Nee gek. Wel zat voor de iPhone. Alternatieven genoeg echter.
    Een film maken of bewerken? Dat lukt best toch? Met een beetje fantasie kom je een heel eind.
    Met een muis werken? BTStack mouse?

En dan zijn er nog een heleboel dingen die je iPad wèl kan, maar je desktop Mac niet.:lol:

Bijdrager
    Geedee

Muis? Kan toch de bedoeling niet zijn van de iPad. Het ding werkt perfect voor alles en nog wat en is nog mooi ook. Mijn iMac staat te verkommeren sinds ik de iPad heb (beetje overdreven:wink:
    Alleen Flash dus. Ik kan het niet laten om daarover te klagen!

Bijdrager
    KarelWillem

Muis? Nee, voor mij ook niet. Maar het ging er om dat het kòn.

Net als Flash, dat kan ook. Alleen wil je het niet.:lol:

Bijdrager
    Geedee

Ik wil wel Flash, maar dat jailbreaken zint me zo niet. Daar lees ik trouwens nogal wat negatiefs over, zo van de iPad die niet meer opstart of weer naar de dealer moet wegens software om zeep. M.a.w. Ik durf er dus niet aan te beginnen. Lijkt me bovendien ook niet meteen een makkie.

Bijdrager
    Patrick101

Onzin. Ik zie jouw al GTA 4 spelen op je ipadje, of een filmpje ermee maken… Of een film kijken in HD, of met een muis werken…

Zoiets bedoel ik toch ook niet!

Bijdrager
    computer space
    Geedee op 06 september 2010

en is nog mooi ook.

Mooi, mooi…. mooi gemaakt, dat is ie. Maar mooi niet echt. Maar goed, ik vond Apple ooit leuk omdat het een beetje excentriek was, nu is Apple gewoon Vanillevla. Niet eens met vanille, maar met vanilline. Bijna iedereen vind het mooi. Maar uitgesproken is het design al lang niet meer. Ik zoek de handgemaakte burger onder de pads. Niet de BigMac met smakeloze saus.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik wil wel Flash, maar dat jailbreaken zint me zo niet. … Lijkt me bovendien ook niet meteen een makkie.

We jailbreaken al een behoorlijke tijd alles wat we in huis hebben (2x iPhone, 1x iPod touch, 1x iPad). De laatste jailbreak kon echt niet eenvoudiger. Website bezoeken… klaar.

Nog nooit een probleem gehad met welke methode dan ook.

Een jailbreak is altijd weer te verwijderen. Terug naar de dealer hoef je daar niet voor.

Bijdrager
    bartje
    computer op 08 september 2010

en is nog mooi ook.

Mooi, mooi…. mooi gemaakt, dat is ie. Maar mooi niet echt. Maar goed, ik vond Apple ooit leuk omdat het een beetje excentriek was, nu is Apple gewoon Vanillevla. Niet eens met vanille, maar met vanilline. Bijna iedereen vind het mooi. Maar uitgesproken is het design al lang niet meer. Ik zoek de handgemaakte burger onder de pads. Niet de BigMac met smakeloze saus.

omg :’)

Bijdrager
    Hessel89

als iets beter is koop je dat toch. ik ben die hele ”apple mag geen concurrenten hebben die ook maar wat in de buurt komen” houding helemaal zat.
    mede door al die fanboys die toch wel een mac kopen is de ontwikkeling van Mac OSX, de huidige Macbook Pro lineup, support, build quality, (kan nog wel even door gaan hoor..) momenteel erggggg matig. mag ik het zeggen???

toevallig instaleerde ik van de week windows 7 ultimate op mijn macbook pro. ik moet toch echt zeggen dat het er stukken beter uitziet dan mac osx… stiekem natuurlijk tot mijn teleurstelling want eigenlijk ben ik heel diep in mijn hart ook wel een beetje apple fanboy. een beetje dan.

maargoed koop gewoon lekker waar jij het meest aan hebt. de ipad runt als enige iOS daar is ook wel weer wat voor te zeggen natuurlijk. (en je kan ook nog windows 7 op je ipad zetten, heeft ook touch ondersteuning)

Bijdrager
    KarelWillem

Fijne discussie.

Ik ben een Pro-gebruiker van alles wat Apple maar te bieden heeft.
    Alle Windows-varianten ken ik echter ook van gebruik en installatie.
    Daarnaast heb ik een aantal netbooks onder handen gehad.

En al die ervaringen hebben me wel geleerd dat ik voorlopig nog steeds de superieuriteit van Apple herken en onderken.

Het staat iedereen vrij om daar anders over te denken.

Ik zal ze geen strobreed in de weg leggen.:cool:

Bijdrager
    Geedee

‘Mooi, mooi…. mooi gemaakt, dat is ie. Maar mooi niet echt. Maar goed, ik vond Apple ooit leuk omdat het een beetje excentriek was, nu is Apple gewoon Vanillevla. Niet eens met vanille, maar met vanilline. Bijna iedereen vind het mooi. Maar uitgesproken is het design al lang niet meer. Ik zoek de handgemaakte burger onder de pads. Niet de BigMac met smakeloze saus.’

Wat raar om zoiets te lezen over een merk dat design al jaren hoog in het vaandel voert en waarover bijna iedereen het eens is dat dit design boven de grijze massa uitsteekt. Maar goed, smaken verschillen.
    Mag ik er wel even op wijzen dat de zogenaamde killers sterk zijn afgekeken van de iPad, maar toch niet eens in de buurt komen.

Bijdrager
    Trat
    Hessel89 op 08 september 2010

(en je kan ook nog windows 7 op je ipad zetten, heeft ook touch ondersteuning)

Ja, dat werkt echt goed. Kijk maar naar alle windows 7 tablets die er zijn. Oh, wacht even… die zijn er niet!

Bijdrager
    computer space
    Geedee op 08 september 2010

Wat raar om zoiets te lezen over een merk dat design al jaren hoog in het vaandel voert en waarover bijna iedereen het eens is dat dit design boven de grijze massa uitsteekt.

Alleen als die grijze massa zo sterk uitdijt, dan komt Apple er vanzelf weer muurvast in klem te zitten. Daar staat Apple nu. Net als Bouvries destijds iedereen aan de witte muur kreeg, heeft iedereen nu mooie computers in huis. Maar daarmee loop je niet meer voorop. Welliswaar loopt 90% van de producenten achterop, maar dat boeit niet. Het is makkelijker dan ooit nieuwe designstatements te maken waarmee je Apple met twee vingers in de neus te kak zet. Dat het amper gebeurt is vooral triest.

Ik voorzie voor Apple niet veel beters voor de toekomst dan MS en IBM destijds. Aandelen NU verkopen nu ze nog lekker vet zijn.

Bijdrager
    Trat
    computer op 13 september 2010

Alleen als die grijze massa zo sterk uitdijt, dan komt Apple er vanzelf weer muurvast in klem te zitten. Daar staat Apple nu. Net als Bouvries destijds iedereen aan de witte muur kreeg, heeft iedereen nu mooie computers in huis. Maar daarmee loop je niet meer voorop.

Wie zegt dat mensen een computer kopen om voorop te lopen? Of bedoel je dat Apple niet meer voorop loopt met het aanbieden van mooie computers (Lol, die zou echt mooi zijn)?

Welliswaar loopt 90% van de producenten achterop, maar dat boeit niet.

Misschien boeit dat juist wel? Ooit wel eens van competative advantages gehoort op basis van competenties c.q. kennis die moeilijk te verwerven c.q te kopiëren is? Veel fabrikanten hebben nog steeds niet door hoe ze een fatsoenlijke sleep-wake functie kunnen bouwen in hun Windows notebook: klap je open, val je zelf in slaap tot dat ding gereed is…

Het is makkelijker dan ooit nieuwe designstatements te maken waarmee je Apple met twee vingers in de neus te kak zet. Dat het amper gebeurt is vooral triest.

Misschien gebeurt het niet omdat het wellicht toch niet met twee vingers in je neus lukt. Kijk maar naar Samsung: die hebben de iPhone, iPad en de Macbook Pro gewoon onder de design kopieermachine gelegd. Dat het triest uitpakte, konden ze toen nog niet weten. Zelfs Apple kopiëren lukt ze niet: hoe gaan ze er dan ooit overheen? Door Android op hun telefoons te proppen?

Ik voorzie voor Apple niet veel beters voor de toekomst dan MS en IBM destijds. Aandelen NU verkopen nu ze nog lekker vet zijn.

Zei de salonanalist…

P.S. Met aandelen MS is niks mis hoor, doe je huiswerk eens salonanalist. Anders nodigen ze je nooit uit bij RTL Z…

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.