18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Ipad iphoto readwritable maken

Zoals hierboven, ik probeer gewoon een paar foto’s naar een ipad van iemand over te zetten. Ipad Air dus nog niet eens zo een oud model.
    Gaat niet. Imazing: Iphoto is read only
    Nu is er ook een adapter om usb sticks aan te sluiten op de ipad, de laatste zegt dan er is niet voldoende stroom. Adapter is nota bene voor deze ipad gemaakt.

Hoe kan je de iphoto map op de ipad read write maken? Op de Mac zelf is dat geen probleem maar een tablet is duidelijk een ander verhaal, daar kan je niet zo door de mappen heen struinen, is allemaal veel erger afgeschermd.

Bijdrager
    KarelWillem

Stuur gewoon een mail met de foto’s.

Want voor zover ik me kan herinneren kun je de foto’s vanaf je iPad wel mailen.

Bijdrager
    bonestaak

Dat is inderdaad dan de enige wijze. 100 foto’s ca 50 mails want je kan niet alle foto’s tegelijk mailen

Bijdrager
    KarelWillem

Max. 5 per mail was het toch?

Maar er zijn meer export-mogelijkheden wellicht? Dropbox bijvoorbeeld. Werkt dat niet vanuit de app?

Bijdrager
    bonestaak

De eigenaar van de Ipad air is een oude dame (mijn moeder van bijna 80) Daar was dus geen dropbox. Icloud wilde alleen werken met het complete Iphoto account van mij (20GB) waar Icloud 5 is voor alle gebruikers. Binnenkort komt er een office 385 account, daar is wat meer opslag beschikbaar (1TB) Natuurlijk heeft Apple dat ook maar weer veeel te duur voor minima.

Er gaat op mijn domein (Hosting2go) walberg.nl maar 1 foto (ca 6 MB) per keer mee met de mail. Kan mij herinneren toen ik vroeger nog een email adres van de ISP in gebruik had dat maar maximaal 3 MB was.

Niettemin bij een hoop foto’s is dit eigenlijk geen werken. Kan mij herinneren dat ik vroeger gewoon een telefoon of tablet als een harddisk kon connecten. Bij iedere update gaat er kennelijk weer functionaliteit verloren.

Op mijn eigen ipad1 kon ik nog wel vanaf mijn Mac mini via Itunes een grote groep foto’s tegelijk overzetten (wel oppassen want anders haalt hij er ook van de andere kan weer af dat is de ellende met synchroniseren) maar zodra ik de ipad Air van mijn moeder erop aansluit kan ik het het vergeten. Zelfs met al mijn apparaten kom ik dikwijls al in de knoei met de geautoriseerde apparaten. Ik heb namelijk 2 apple accounts. Ik heb namelijk een 2e account moeten aanmaken omdat mijn Ipad 1 geen Icloud drive ondersteund en door een update was mijn icloud op de mini ge updated naar Icloud drive. Ik update dus nu ook niet meer zomaar.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik snap het probleem.

Volgende mogelijkheid – die werkbaar is voor iedereen – is het plaatsen van een fotoalbum op Google Foto’s of Flickr. Beide gratis.

Zet éénmalig de account actief bij je moeder en ze kan alle foto’s zien die jij er op afstand in zet.

Bijdrager
    Appleliefhebber

Of verstuur de foto’S via Wetransfer gewoon via de website. Kan je ze allemaal in 1 keer overzetten en op de computer downloaden.

Bijdrager
    bonestaak

Ik ga dat maar eens bestuderen. Ben zelf daarmee ook nog niet op de hoogte. Vraag is of deze wel blijvend zijn? Ik heb voorheen zoiets ook gedaan met een soort album op het internet. Werd na een poos eraf gehaald. Ik moet ook trouwens nog ergens een Flickr account hebben want ik krijg nog steeds mails daarvan.

Bijdrager
    IGBA

Ik kan het niet helemaal volgen… Eerst is het een paar foto’s, dan zijn het er opeens honderd (zeg maar 600 MB), en dan is 5 GB opslag weer te weinig?

Bijdrager
    bonestaak

100 foto’s is niet veel en Icloud kan je alleen instellen op al je foto’s niet een enkel album.

Bijdrager
    IGBA

En draadloos oversturen was ook geen optie?
    https://support.apple.com/kb/PH3147?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    KarelWillem
    walberg op 15 januari 2016

….Vraag is of deze wel blijvend zijn?…

Niets is voor eeuwig. Maar de kans bij de twee voorbeelden is wel groot.

Bijdrager
    Spinozo
    Bijdrager
    bonestaak

@Spinozo

Airdrop werkt niet op de Ipad1

Bijdrager
    bonestaak

Oversturen werkt ook niet. Niet met Wifi maar ook Bluetooth niet. Denk dat de meeste opties gewoon niet beschikbaar zijn in 5.3

Nu dus de lastige weg gevolgd mailtjes met foto’s verstuurd. Daarna nog eens in de mail van de ontvanger foto bewaren. Als ik een grote hoeveelheid heb zal ik Google foto’s of Flickr proberen. Volgende week komt Office365 misschien dat de cloud daarvan beter is.

Bijdrager
    HaWollie

Beste @walberg,

Wat ik uit jouw verhaal begrijp ben jij zelf in het bezit van een iPad 1 met iOS 5.3 en een Mac mini met iPhoto. Wat je wilt is foto’s overzetten (van iPad 1 of Mac mini?) naar de iPad Air van je bejaarde moeder.

Gesteld dat de foto’s die je wilt overzetten naar de iPad Air van je moeder zich in iPhoto op je Mac mini bevinden, dan moet je die foto’s gewoon kunnen delen vanuit iPhoto via iCloud!

De werkwijze is als volgt.

Op je Mac mini selecteer je in iPhoto (tot en met versie 9.6.1) de over te zetten foto’s. Vervolgens kies je in het menu “Deel” (boven aan het scherm) voor de optie “iCloud…”.

Er wordt vervolgens een venster “Deel” zichtbaar met onder andere de optie “+ Nieuwe fotostream”. Selecteer deze optie.

Vervolgens wordt een dropdown-venster “Nieuwe fotostream” zichtbaar. Vul in het veld “Aan:” het email adres van je moeder (er van uitgaande dat zij die heeft en deze email op haar iPad Air ontvangt). Geef de fotostream een naam (bijvoorbeeld “Voor moeder”) en vink de laatste twee opties naar behoeven af. Selecteer tenslotte de button “Deel”.

Naar aanleiding van de zojuist voltooide actie in iPhoto op je Mac mini krijg je op de iPad Air van je moeder een notificatie voor ontvangen email. In dit emailbericht wordt gevraagd of je je wilt abonneren op “Fotostream Voor moeder”. Kies in dit bericht de button “Meld u aan”.

Vervolgens wordt op de iPad Air het programma “Foto’s” geopend met zichtbaar in beeld de gedeelde foto’s. Boven aan dit scherm staat de titel “Activiteit” en de button “< Delen”. Selecteer deze button.

In het volgende venster “iCloud-fotodelen” zie je minimaal twee rijen, “Activiteit” en “Voor moeder”. Kies de rij “Voor moeder”. In het volgende venster “Voor moeder” zie je alle foto’s die je vanuit iPhoto hebt gedeeld en rechtsboven de button “Selecteer”. Selecteer deze button. Vervolgens staat linksboven de button “Selecteer alles” en selecteer ook deze button. Nu zijn alle foto’s geselecteerd.

Links onder aan het scherm zie je een vierkantje met een pijl daarin die naar boven wijst. Druk daarop. Vervolgens worden meerdere opties voor de geselecteerde foto’s zichtbaar, waaronder “Bewaar x afbeeldingen”! Selecteer deze button “Bewaar x afbeeldingen” en alle geselecteerde foto’s worden in de fotobibliotheek van de iPad Air gekopieerd.

Succes!

Bijdrager
    bonestaak

Het gaat hier in dit geval van de Ipad1 naar een ipad Air (andersom zal het wel werken) en bij de Ipad 1 kan je bij fotostream geen keuze maken welke albums of welke foto’s je wilt overzetten.
    Bij alle tabletten behalve dus de Ipad 1 kan je gewoon zonder extra hulpmiddelen als extra computer, sticks, of cloud bestanden van de ene ipad direct naar de andere Ipad zetten. Ik had gehoopt dat ik op de een of andere manier dit ook met de 1 kon maar kennelijk niet.

Bijdrager
    HaWollie

Oké, je wilt foto’s overzetten rechtstreeks vanaf de iPad 1 naar de iPad Air. En dat gaat dus niet.

Kan je Mac mini met iPhoto niet als tussen oplossing gebruikt worden? Dat wil zeggen, de foto’s vanaf de iPad 1 importeren (in een apart album) in iPhoto en vervolgens alsnog delen (volgens beschrijving in mijn vorige post)?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.