18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    gjdenhertog

iPad iOS 4.2 Beta – Gebreken

Ik heb gisteren ook de iOS 4.2 Beta op de iPad geinstalleerd, nu zijn me een aantal problemen opgevallen en wil ik graag weten of ik de enige ben of dat meer mensen hier last van hebben.

Ik zie in de linker bovenhoek geen indicatie meer of ik verbonden ben met een draadloos netwerk, terwijl ik dat wel ben (normaal is er geen indicatie als WiFi uit staat of niet verbonden is, als het wel verbonden is zie je die trechtervormige golfjes).

Ik kan geen bluetooth aanzetten in de instellingen, de Netwerk en Locatievoorzieningen kan ik wel gewoon aantikken maar bij Bluetooth gebeurt er helemaal niets.

Verder werkt het wel uitstekend!

Bijdrager
    pjc90

Het is niet voor niets een beta;-)

Bijdrager
    gjdenhertog

Maar toch zou je niet verwachten dat functionaliteit die vooraf wel aanwezig was ineens niet meer werkt.

Bijdrager
    iSneaker

Ik had het probleem dat na een carrier update ik niet meer op 3G kon. Na het terug halen van het orginele IPCC bestand in timemachine werkte alles weer. Verder zijn er voor mij weinig. Noemenswaardige bugs. Je kunt zeggen wat je wilt maar ik draai liever beta software met multitasking dan zonder! De iPad werkt eindelijk zoals die zou moeten werken.

Bijdrager
    Trat
    gjdenhertog op 17 september 2010

Maar toch zou je niet verwachten dat functionaliteit die vooraf wel aanwezig was ineens niet meer werkt.

Waarom denk je dat dit een beperking is van (voorheen aanwezige) functionaliteit? Klinkt eerder als een bug.

Bijdrager
    gjdenhertog
    Trat op 17 september 2010
    gjdenhertog op 17 september 2010

Waarom denk je dat dit een beperking is van (voorheen aanwezige) functionaliteit? Klinkt eerder als een bug.

Ik denk dus ook dat dit en bug is, ik vroeg me alleen af of dat in de iOS 4.2 Beta zit of dat het aan mijn eigen iPad ligt. Daarnaast heb ik niet gezegd dat ik denk dat het een beperking is maar een gebrek.

Bijdrager
    marcelnijman

Beta’s zijn bedoeld voor programmeurs om te zorgen dat hun software met de *nieuwe* features overweg kan. In de haast van het door Apple implementeren van die nieuwe features willen er nog wel eens een aantal basis-functionaliteiten kapot gaan. Dat is voor het doel (testen) niet zo erg, en Apple krijgt voldoende feedback om die fouten in de volgende beta-versie te herstellen.

Maar wie als *gebruiker* een beta installeert moet zich goed realiseren dat dit hier *helemaal* niet voor bedoeld is. Als je nog een iPhone over hebt kan het leuk zijn om al vast in de keuken te kijken, maar je moet dit gewoon niet op je iDevice zetten dat je dagelijks gebruikt.

Bijdrager
    gjdenhertog

@marcelnijman: Ik ben zelf een developer en ben bezig met een app die gebruik maakt van bluetooth. Als ik gebruik wil maken van bluetooth moet ik dat natuurlijk wel aan kunnen zetten. Dus op dit moment kan ik mijn app niet op iOS 4.2 testen.

Bijdrager
    marcelnijman

Daar heb je dan weer gelijk in! Dat is wel vervelend. Kun je dat onderdeel van de test niet op het huidige OS doen? Als kost de restore wel een hoop tijd.

Bijdrager
    gjdenhertog

Op het oude iOS werkte het, maar ik wil de applicatie gereed maken voor multitasking. Ik wil testen of het werkt dat de applicatie de bluetooth verbinding verbreekt en alles opslaat op het moment dat hij de background in gaat. Om vervolgens bij het hervatten eerst weer een verbinding op te bouwen en alles weer uit de opslag te halen. Maar ik vroeg me dus af of iemand anders hetzelfde probleem heeft omdat het anders misschien aan de installatie ligt en ik die opnieuw uit moet voeren.

Bijdrager
    R-Flow

Dit soort dingen komen nou eenmaal wel eens vaker voor bij beta versies. Hoor je als developer te weten.

Bijdrager
    gjdenhertog

Dan nog blijft mijn vraag staan; heeft iemand hetzelfde probleem of zou het specifiek aan mijn installatie liggen?

Bijdrager

Heb zelf gisteren de Beta erop gezet.

Werkte super!
    Alleen ik had ook het 3G probleem, en IM+ Werkte niet lekker meer, dus ik ben maar weer terug gegaan naar 3.2.2.

Al hoe wel ik nu misschien wel weer spijt heb!

Bijdrager
    iSneaker
    marcelnijman op 17 september 2010

*knip*
    Maar wie als *gebruiker* een beta installeert moet zich goed realiseren dat dit hier *helemaal* niet voor bedoeld is. Als je nog een iPhone over hebt kan het leuk zijn om al vast in de keuken te kijken, maar je moet dit gewoon niet op je iDevice zetten dat je dagelijks gebruikt.

Ik kan uit mijn eigen ervaring zeggen dat wat hier boven staat in theorie klopt. Maar ik gebruik al vanaf dag 1 dat er beta software beschikbaar is voor iOS apparaten de beta software voor dagelijks gebruik. Gewoon om het simple feit dat ik niet wil wachten. En ik heb echt nog nooit problemen gehad met beta software. En elke week of twee weken komt er weer een nieuwe update uit. Erg verassend wat ze dan weer aangepast of vernieuwd hebben. Dus al die angstaanjagende teksten die je vertellen dat je het niet moet doen is onzin. Als je de nieuwste software wilt draaien dan moet je dat zeker doen. En iOS 4.2 is zeker een aanrader voor de iPad. Voor de iPhone is het niet zo spannend.

Bijdrager
    thomth

Kan je van 4.2 beta weer downgraden naar 3.2.2? Moeten dan ook mijn shsh blobs zijn gesaved of niet?

Bijdrager
    Speedooo

Ik gebruik nu zelf iOS 4.2 al een tijd geïnstalleerd op mijn iPad en hieronder mijn bevindingen/bug report:

1. Wi-Fi icoon wordt niet altijd vertoond
    2. iPod app, nummers staan niet in de goede volgorde

Verder eigenlijk nog niets tegengekomen, volgens mij…:P

Bijdrager
    thomth

En kan je ook weer downgraden, zonder shsh blobs gesaved met cydia?

Bijdrager
    Speedooo

@thomth, sorry dat weet ik niet. Ik gebruik zelf geen jailbreaks, dus ik kan deze vraag niet voor jou beantwoorden.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.