8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[Opgelost!] iPad: hoe verwijderen zinloze mobieledatagebruik

-In het buitenland koop ik doorgaans voor mijn iPad een pre-paid simkaart voor een maand.

-In dit voorbeeld was dat in Frankrijk vorig jaar, gekocht bij Orange.

-Die is nu uiteraard verlopen

-op de één of andere manier blijft er in Mobiele data/Mobieledatagebruik/Huidige periode, ieder jaar weer  overbodige en nutteloze data staan.

-die data, die niet meer te gebruiken is, blijft bij de aanschaf van een nieuw pre-paid simkaart staan.

-de nieuwe aangekochte data wordt dan bij de oude (overbodige en nutteloze) opgeteld.

-Dat is bijzonder lastig: om te weten hoeveel data ik nog over heb, bij het nieuwe gebruik moet ik dan steeds die oude data er vanaf trekken.

Mijn vraag:

-hoe kan ik nu al die oude zinloze data verwijderen, om met een schone lei te kunnen beginnen.

-zou dat eventueel gedaan kunnen worden met de optie ghelemaal onderaan “Stel gegevens opnieuw in”? En zo ja, verwijder ik dan niet andere gegevens? Zie onderste screenshot.

Bij voorbaat mijn dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  sedikit.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  sedikit.

Bijdrager
    GoeieDag

Joh, doe eens gek en druk die knop in.

Het ding zal er in ieder geval niet van ontploffen.

En dan zul je zien: het werkt zoals je dacht dat het werkt.

Bijdrager
    sedikit

@goeiedag,

Zoals altijd weer mijn grote dank voor je afdoende advies. Want het werkt!

Bijdrager
    JJmac

Ik had vergeten de Sim kaart eruit te halen bij thuiskomst, bij ieder bericht wat verstuurd is koste mij geld.

Bijdrager
    sedikit

@jjmac,

Maar ik neem altijd een pre-paid kaart bij Orange (Frankrijk) die één maand geldig is (soms drie maanden) en alleen in Frankrijk is te gebruiken ( voor de kranten en de mails). Dus buiten Frankrijk en binnen Frankrijk: op=op. Overigens vind ik het zeer goedkoop: 3 GB voor ± 24 euro.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  sedikit.

Bijdrager
    JJmac

Ja ik had er een in Oostenrijk gekocht, maar vergeten er uit te halen, als ik dan een bericht verstuurde koste mij dat geld, op de afrekening zag ik opeens 0043 staan en ging er bij mij een lichtje branden.

Bijdrager
    sedikit

Dan heb je er kennelijk een gekocht die ook buiten Oostenrijk werkt. Dat is bij de pre-paid van Orange  niet mogelijk. Zodra je het land verlaat, werkt de pre-paid simkaart niet meer.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  sedikit.

Moderator
    Night

Leermomentje;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.