10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    mevrouwm

Ipad herstelt, oude eigenaar is zijn gegevens vergeten.

hallo allemaal

ik zit met een probleempje,
    3 jaar geleden heeft mijn vader een ipad over gekocht van een meneer.
    die meneer was vergeten zijn icloud gegevens van de ipad af te halen wat wij niet door hadden want wij wisten niet zo goed hoe een ipad werkte in die tijd. we konden wel gewoon inloggen met onze eigen apple id, we wisten nog niks van die hele icloud ding af.
    een paar maanden later zag ik een vreemde email bij de icloud staan, (die van de oude eigenaar dus) ik ben vervolgens uitgelogd. ik weet het allemaal niet zo goed meer want het was al een tijd terug.
    sinds een paar dagen terug heb ik de ipad helemaal herstelt omdat hij steeds trager werd.
    maar wat ik niet wist is dat je dan opnieuw moest inloggen op de eerste icloud (van de oude eigenaar dus)
    ik heb de oude eigenaar gelijk een mailtje gestuurd. hij mailde me terug dat hij helaas de inlog gegevens niet meer had…
    dus nu kan ik niet meer op mijn ipad,
    weet iemand wat ik hier voor kan doen?

Bijdrager
    brabant

Ik zou naar de Applestore gaan met die mail bij de hand.
    Daar kunnen ze je verder helpen.
    Succes

Bijdrager
    Shmoo

Ja, voor dit soort dingen kun je beter contact opnemen met Apple support.

Bijdrager
    madcat

Als je bij een herstel niet uitgelogd bent op het oude icloud account is het inderdaad nu geblokeerd.

Wanneer de verkoper niet meer te bereiken is, is de applestore de enige oplossing.

Bijdrager
    Ernste

Zeker proberen bij Apple, maar dat is een erg rigide firma.

Een iPad van een overledene wilden ze niet deblokkeren, ook al hadden we de overlijdensakte en de aankoopbon. Probleem was dat de aankoopbon niet van de eerste koop was, maar van de koop bij Leapp van de refurbished iPad.

Bijdrager
    GoeieDag

Blij dat Apple rigide is in deze, want anders heeft die iCloud activatie geen nut.

Die oude eigenaar zal moeten meewerken, met bv een aankoopbon. Misschien dat het dan lukt bij Apple.
    Anders: nieuwe iPad kopen. Het ding is toch al minimaal 3 jaar oud.

Bijdrager
    Shmoo

Precies..

Bijdrager
    Maurits

Als de oude eigenaar meewerkt (en het AppleID en wachtwoord weet waarmee de iPad ingelogd is geweest voor ‘find my iDevice’) is de simpelste oplossing dat hij (of zij) in icloud.com de bewuste iPad verwijderd uit zijn ‘find my iphone’ lijst.
    Daarna de iPad (opnieuw?) restoren zodat de iPad zeker de meest recente info vraagt, en hij zal niet meer geblokeerd zijn (activatie lock is niet meer aanwezig).

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Maurits.

Bijdrager
    Q-collective

Jammer dat hier door meerdere mensen onzin wordt verteld. Een activeringsslot is inderdaad niet zomaar te verwijderen, ook niet door Apple. Het zou anders inderdaad een redelijk zinloze beveiliging zijn…

Dit document beschrijft hoe de vorige eigenaar het activeringsslot kan verwijderen, hetzij op de iPad zelf door in te loggen, hetzij via iCloud.com. Is de vorige eigenaar zijn inloggevens vergeten, kunnen deze worden hersteld door de eigenaar van het Apple ID.

Mocht dat allemaal niet lukken, of heeft de vorige eigenaar geen zin om nog mee te werken bijvoorbeeld, dan kun je bellen naar AppleCare, mits je de originele factuur hebt die aan deze zaken moet voldoen. Heb je de factuur niet, is er niemand bij Apple die je kan helpen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Q-collective.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Q-collective.

Bijdrager
    elice82

Ik heb een vraagje naar welk email adres van de oude eigenaar (verkoper) heb je dat mailtje gestuurd?

Ik heb de oude eigenaar gelijk een mailtje gestuurd. hij mailde me terug dat hij helaas de inlog gegevens niet meer had…

Was dat de AppleID email adres dat bij de iCloud stond?
    Dan kan hij wachtwoord van de AppleID toch resetten, dus iCloud, tijdelijk?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.