7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mous79

Ipad heeft geen map prullenmand, email verwijderen lukt niet met wifi verbinding

Hallo,

Ik heb zelf een ipad, maar was laatst bij iemand die er ook 1 had en die kon zijn email niet verwijderen. Ik ben daar gaan kijken en het blijkt dat als hij zijn email wilde verwijderen, hij de mededeling kreeg, kan niet verplaatsen naar de map prullenmand. De mails verdwenen wel uit beeld maar bij in en uit de mail gaan waren ze daarom weer terug te zien.

Nu kwam ik tot de ontdekking dat deze ipad geen map prullenmand had. De mededeling kan daar niet naar verplaatsen lijkt dus logisch. Rare is ook verder dat er een map inkomend is (dus in het Nederlands geschreven en een map sent en junk (dus in het Engels geschreven).

Emails verwijderen lukt wel zodra ik de verbinding met wifi verbreek. De emails zijn dan echt weg zonder mededelingen.

Iemand een oplossing hiervoor dat hij wel zijn emails kan verwijderen terwijl hij verbinding heeft met internet? Eventueel dus hoe de map prullenmand terug te krijgen. Liefst wel zonder dat ik zijn email opnieuw hoef in te stellen. Ik betwijfel namelijk of hij zijn wachtwoord heeft/ weet van zijn provider.

Bijdrager
    Aardsengel

Vanuit jouw beschrijving kunnen er een aantal opties zijn. Afhankelijk van de gebruikte mail app maar ook de mail provider én de instellingen die er gemaakt zijn kun je wel of niet direct mails verwijderen. Sommige aanbieders, gmail bijvoorbeeld laten je eerst alleen mails uit je inbox archiveren. Er zijn dan ook drie plekken, app, instellingen en provider waar je het probleem moet onderzoeken.

Bijdrager
    psteintj

Ik weet er niet alles van, maar normaal gesproken heb je in email links boven in een pijltje met b.v postbussen. Als je deze aanklikt kom je bij alle accounts en de daarbij behorende postbussen. (b.v. iCloud, gmail, je egen internet provider). Als je op 1 van de accounts klikt kom je bij alle mappen van het desbetreffende account, inkomend concepten, verstuurd en ook prullenmand.

Mbt het ontbreken van het icoontje ben ik aan het Googlen gegaan en kan eigenlijk allen vinden dat zoiets gebeurd als de ipad niet up to date is. Dus misschien moet hier eerst eens naar gekeken worden voorat je verder van alles probeerd. https://discussions.apple.com/thread/3865283

Bijdrager
    mac1sc00l

Geen prulllenbak ? Schud maar eens met je iphone als je net een mailtje verwijderd hebt..

Bijdrager
    Thijs.w

Welke provider heb je? Als je een onbekende provider hebt, of een eigen server, moet je kijken of je alle server gegevens voor inkomende én uitgaande post goed hebt ingevuld. Bij een eigen server moet je soms even wachten tot je mail volledig werkt.

Bijdrager
    Mous79

Sorry voor de late reactie.
    provider bij hem is concepts.nl (deze bestaat niet meer en is overgenomen door telfort, maar emailadres heeft nog wel deze extentie)
    Het is de standaard voorgeprogrammeerde/geïntegreerde email client van apple / ipad
    Er is geen prullenbak aanwezig!
    Het is al meer dan een maand zo bij hem.

Kan iemand mij uitleggen hoe de mail wel goed binnen kan komen en verstuurd kan worden en ook verwijderd kan worden als er geen verbinding met internet is en het probleem toch een verkeerde instelling van de servergegevens is?
    Ik kan niet op zijn email via de online mailbox, De persoon in kwestie is ook al wat ouder en geen techneut. Ik weet dat nu zijn emailclient op de ipad goed is ingesteld met het juiste wachtwoord omdat hij mail kan importeren en versturen. alles eraf gooien is niet echt een optie.

Bijdrager
    Martin55

Ga eens op de iPad naar “instellingen”, “mail, contacten, ….”, selecteer hier het bewuste account.
    Nu nogmaals op account drukken (het mailadres staat er achter vermeld).
    Nu krijg je een “pop-up” te zien, ga onderin naar “geavanceerd”, nu zie je weer een pop-up met in het midden de keus “zet verwijderde berichten in”.
    Kies hier “verwijderd”, dat is namelijk de prullenbak.

Het kan ook zijn dat bij de bewuste provider er andere instellingen mogelijk zijn.
    B.v. het bovenstaande geldt voor mijn kpn mailadres, maar als ik bij mijn Gmail kijk zie ik in de bewuste pop-up bovenin andere instelmogelijkheden

Hier kan je dus ook de weergave van de prullenbak bepalen!
    Succes!

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Martin55.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.