30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    kosters.mathijs

iPad goedkoper

Hallo allemaal,

Store

Voor de prijs van 379 euro kun je nu de iPad kopen….

Geld deze korting alleen voor de oude iPad, of zal de nieuwe ook voor die prijs te koop zijn?

groeten,

Mathijs

Bijdrager
    J-Flex

Voorlopig enkel voor de iPad 1. De iPad 2 zal beschikbaar zijn vanaf 25 maart in Nederland. Tot die tijd zullen we moeten wachten en kan niemand iets met zekerheid zeggen over de prijs die wij in euro’s moeten gaan betalen. Persoonlijk ga ik uit van de oude prijzen.

Bijdrager
    TonyB

Ik verwacht dat dit ook enkel voor de iPad 1 is.

Bijdrager
    Tim95

Enkel voor iPad 1 ik heb net live via Engadget zitten volgen en daar zijden ze dat hij dezelfde prijs krijgt als de iPad 1 nu heeft

Bijdrager
    Chorro

Dit is puur om de oude iPad op te ruimen. De nieuwe iPad 64GB + 3G gaat 829 dollar kosten. Zal dus wel of 799 euro worden of 829 euro.

Bijdrager
    KarelWillem
    TonyB op 02 maart 2011

Ik verwacht dat dit ook enkel voor de iPad 1 is.

Vanaf 379 is best een lekker prijsje.

Het is wat zuurder voor de mensen die nu snel hun iPad proberen te slijten op Marktplaats.:lol:

Bijdrager
    Mac058

TS’er heeft wel een prachtig profielplaatje. :slant:

Bijdrager
    athens

Ach, als iedereen zich nu laat gek maken voor de iPad 2 en via Marktplaats zijn iPad1 gaat verkopen zijn we wel erg snel uitgekeken op een product wat voor de iPad2 nog uitstekend was.
    Ik noem dat persoonlijk een beetje dom en triest tegelijk

Bijdrager
    prullenbak

Jaah..en dan is nu de vraag: Wat is een dual core A5 processor, gyroscoop, dunner, mooier, 2 camera’s, facetime, photobooth en hdmi 1080p output waard?

Volgens mij voor veel mensen toch wel 120 euro en een paar weekjes geduld. Toch?

Bijdrager
    Chorro

Ookal heeft mijn iPad mij niks gekost, ik heb er geen spijt van dat ik de nieuwe niet heb. Facetime op m’n iPhone heb ik 1x gebruikt, foto’s maken met een iPad zal ik nooit doen (veel te groot ding).

Alleen de processor en de gyro voor wat games is wel lichtelijk interessant.

Bijdrager
    KarelWillem

Eigenlijk is alleen de processor interessant.:lol:
    En zelfs die snelheid mis ik nu niet.

Nou vooruit, iBooks kan sneller.

Maar ik sta zeker niet vooraan om zo snel mogelijk een nieuwe iPad te bemachtigen.

Voor 379 euro zal ik zeker de iPad 1 nog aanraden bij mensen die denken over de aanschaf.

Bijdrager
    KarelWillem
    athens op 02 maart 2011

Ach, als iedereen zich nu laat gek maken voor de iPad 2 en via Marktplaats zijn iPad1 gaat verkopen…

Het is op zijn minst wel een beetje zielig voor al die mensen die gisteren en vandaag hun iPad op Marktplaats hebben gezet voor minimaal 399 euro.:cool::evil:

Bijdrager
    Edwin

Nou alleen voor de Smart Cover oplossing (en de witte kleur) zou ik bijna weer een nieuwe iPad kopen. De meeste cover oplossingen zijn alleen voor landscape gebruik.

Bijdrager
    syltheboy

Als ik nu een iPad kocht, dan was ik waarschijnlijk gewoon voor de 1e generatie gegaan. Puur omdat het wel mooi 120 euro scheelt.:wink:

Bijdrager
    Blixa

Of een mooi koopje op Marktplaats.

Bijdrager
    Yaratje

Daar zit ik nu ook voor te kijken.
    Voor mij is de iPad gewoon een hebbeding.
    380 euro is dan nog steeds duur maar wat je ervoor terugkrijgt compenseert het weer.
    500 euro is dan net iets te veel.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik weet niet, maar de body van de eerste iPad spreekt mij meer aan dan die van de nieuwe. De iPad van de eerste generatie had meer een Mac-uiterlijk. Met die hoekige kantjes en die licht hellende achterkant.

Bijdrager
    syltheboy

Dat ben ik met je eens!:razz:

Bijdrager
    Blixa

Deze prijs doet me twijfelen. De oude kopen of wachten op de nieuwe.

Bijdrager
    KarelWillem

– Ga je facetime gebruiken of er mee filmen? > iPad 2
    – Zo niet > iPad 1

– Denk je de extra snelheid echt nodig te hebben?* > iPad 2
    – Zo niet > iPad 1

*Persoonlijk vind ik – en ik ben echt een iPad power-user – alleen iBooks lichtjes traag.
    Maar dat is slechts met de opbouw van boekenkast. Verder werkt het uitstekend.

Bijdrager
    prullenbak

Persoonlijk vind ik – en ik ben echt een iPad power-user – alleen iBooks lichtjes traag.
    Maar dat is slechts met de opbouw van boekenkast. Verder werkt het uitstekend.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Maar hoe is dat over een jaar? Als app bouwers, en ook apple met iOS uitgaan van de mogelijkheden van de iPad2? Als je nu een iPad koopt, koop je – laten we eerlijk zijn – een apparaat wat 1 jaar achterstand heeft, en over pak m beet een jaar niet meer mee kan. De iPad 2 kan vanaf NU nog op z’n minst 2 jaar mee. Dat is iets om in je achterhoofd te houden, denk ik.

Hetzelfde ging ook op voor de iPhone 3G en 3GS. Toen de 3GS uitkwam, was het verschil niet zo groot. Het verschil tussen dezelfde 2 toestellen met de huidige software? Een wereld. Qua snelheid, qua opties, qua alles. Toen de 4 uitkwam, was het verschil met de 3GS alleen maar de snelheid, de camera’s en het scherm. Over 2 maanden? let op: De 3GS is een baksteen vergeleken bij de 4. En het verschil tussen de 4 en de 5 (?)…dat vinden we dan allemaal niet zo schokkend….tot hetzelfde verhaal zich een jaar later weer herhaalt.

Bijdrager
    KarelWillem

… en een jaar later weer, en dan weer en weer.

Natuurlijk.
    Maar als je nu een iPad koopt, koop je er wel mooi één voor 379 euro.

En kan je lekker even wachten op de echt vernieuwende iPad, wat deze 2 zeker niet is.:wink:

Bijdrager
    prullenbak
    KarelWillem op 03 maart 2011

… en een jaar later weer, en dan weer en weer.

Natuurlijk.

Maar als je nu een iPad koopt, koop je er wel mooi één voor 379 euro.

En kan je lekker even wachten op de echt vernieuwende iPad, wat deze 2 zeker niet is.:wink:

Allemaal ook waar. Je koopt er idd mooi één voor 379 euro. Maar wat ik zeg: Daarbij moet je je wel realiseren dat je voor 120 euro meer een iPad koopt die nu wellicht niet heel veel beter lijkt, maar over niet al te lange tijd wél overduidelijk een jaar voorloopt. En dat is een keuze die iedereen voor zich moet maken (en die keuze is niet echt makkelijk, al zeg ik t zelf:P )

Ik wil namelijk niet weten hoeveel mensen afgelopen zomer dachten “die 4 is niet revolutionair veel beter dan de 3GS”, en die nu zwaar spijt hebben geen 4 genomen te hebben…en ze moeten nog een jaar!

Bijdrager
    KarelWillem

Als je een iPad koopt zit je niet aan een contract.
    Die iPad 1 van 379 kun je over een half jaar nog best leuk verkopen mocht je dat willen.

En dan heb je wel mooi een iPad 3 tegen die tijd. Mark my words.:lol:

Bijdrager
    prullenbak

Whaha, true.

Je kan trouwens op Marktplaats nu wel een tweedehands op de kop zien te tikken voor ruim onder de 300 of zelfs onder de 250 euro. Dat snap ik dan ook weer niet: Dat er zoveel mensen zijn die nu hun iPad verkopen voor zo weinig. Die hebben nu een iPad en moeten straks 200 a 300 euro bijleggen voor die verbeteringen.

Zo zie je maar, het heeft voor iedereen een andere waarde. Ik persoonlijk zou het prijsverschil van 120 euro overhebben voor een nieuwere. Maar als ik een “oude” had, zou ik het prima vinden.

Bijdrager
    KarelWillem

Onder de 250 euro is wat optimistisch gesteld.

Het begint maar héél langzaam door te dringen bij de mensen dat de iPad behoorlijk in prijs is gedaald.

Bijdrager
    prullenbak

Mwa, zat zojuist te kijken en er staan er wel enkele incl case voor vraagprijs 250. Dus je kan t treffen.

Bijdrager
    MouseMighty

Mijn Mac spullen zijn wat dat betreft ook raar verdeeld. Ik he een Mac mini G4 (gekregen van de zaak bij aanschf van nw Mac Pro met de mededeling dat broodtrommeltje neem je maar lekker mee), een 2e hands MB (1ste gen gekocht van eerste eigenaar die de eerste gen MBA wilde hebben), een BTO EOL 24″iMac omdat de berichten over de eerste gen 27″ iMac nou niet al te best waren, een oldskool iPhone 2G (ook tweedehands) die lekker draait en alles doet wat die moet doen. Allernieuwste? de iPad, waarom? Vanwege de ontwikkeling van digitale magazines de ik ervoor maak (en dus moet testen). Ondertussen zijn alle spullen ver “achterhaald”. Werken ze daarom minder? Nee. Mis ik iets? Nee. Het alsmaar het nieuwste van het nieuwste willen hebben kost je een vermogen. Laat anderen dan maar voor mij dekastanjes/kinderziektes uit het vuur halen. Ik lach me kapot met mijn Mac verzameling als ik optel wat het uiteindelijk mij gekost heeft t.o.v. de originele aanschafprijzen. Hebb0n, hebb0n, hebb0n, lenen, lenen, betalen, betalen. Ga ik op 25 maart de nieuw iPad halen? Nee. Waarom niet? Voegt voor mij niets maar dan ook niets toe aan e huidige versie. Natuurlijk is het een prachtig ding en erg mooi maar ik e er al 1. Als je er geen heb en je kan het ged missen dan zou ik de nieuwe wel halen. Heb je er geen 499,- voor over? Koop dan een iPad (1) nieuw nu bij Apple of struin marktplaats af of wacht tot 25 maart en er zullen er nog veel meer verkocht worden.

Bijdrager
    KarelWillem
    MouseMighty op 03 maart 2011

…Als je er geen heb en je kan het geld missen dan zou ik de nieuwe wel halen. Heb je er geen 399,- voor over? Koop dan een iPad (1)…

499.

Bijdrager
    MouseMighty

Whoops! :crazy: Fixx0rred

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.