8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    essiw

Ipad geleid niet goed de stroom

Hallo allemaal,

Ik heb iets vreemds, als ik de ipad oplaad via de oplader (heb nog niet met de computer getest) en ik houd de ipad vast aan het metale gedeelte en iemand anders raakt mijn hand aan dan voel je dat er stroom op mijn handen staat (gaat trillen).

Nu weet ik niet of dat slecht is, maar het hoort volgensmij niet. Het ligt volgensmij niet aan de kabel, want als ik een andere gebruik gebeurt hetzelfde.

Wat kan ik hier aan doen, of is dit normaal?

Bijdrager
    Lauwrence

Niets zorgwekkends.

Mijn iMac is niet aangesloten op een geaard stopcontact en ik krijg precies hetzelfde. Ik vermoed zomaar een kleine lek naar aarde ergens in het voedingscircuit, maar omdat dit verre van gevaarlijke spanningen zijn neemt Apple niet de moeite de adapter te voorzien van een aarding.

Bijdrager
    iNicky

De titel en inhoud van je post zijn met elkaar in tegenspraak:smile:

Ik denk niet dat dit normaal is. Terug naar de winkel ermee.

Bijdrager
    pim939

Ik vind het ook niet normaal. Ook al is dit maar weinig lading, dit hoort niet.

Bijdrager
    essiw

Bedankt voor jullie reacties,
    Ik vind dit inderdaad ook niet normaal, ik heb et idee dat et toch wel wat met je doet en als iemand je helemaal kan voelen trillen klinkt dit als aardig wat stroom naar mijn mening.
    Ik heb volgensmij geen garantie op men iPad 1 (gekocht toen ie net in nederland was), dus heeft terug gaan naar de winkel wel zin?

Bijdrager
    iNicky

Ik denk wel dat dat zin heeft. Lees dit er maar eens op na:

Apple en garantie; wat is waar?

Bijdrager
    jesper211232

Ik zat laats ook op een imac.

En toen kreeg ik steeds schokjes toen ik het toetsenbord aan raakte (niet de knopjes alleen het metaal/alleminum.).
    Volgende dag ging ik weer en kreeg de hele tijd schokken is geen fijn gevoel ;s

Bijdrager
    essiw

@iNicky
    Die had ik al gelezen, maar toch bedankt:) Ik was even vergeten dat de iPad pas anderhalf jaar uit is (leek veel langer dat ik dat ding heb:P )

@jesper, ik kan inderdaad testen of dat ook zo is met mijn toetsenbord, misschien hoort et gewoon met et aluminium spul?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.