5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

iPad gekocht tijdschrift verdwenen. Hoe terug te krijgen?

Ik heb een tijdschrift van WPG uitgevers gekocht op de iPad: Hollands Diep. Dat werkt door vanuit hun app het blad te kopen. Ik heb het gedownload maar voordat ik het had gelezen moest ik mijn iPad restoren. Na het herstel kwam de app wel terug maar het tijdschrift niet. Ik heb het de uitgeverij voorgelegd maar ze lijken er daar zelf weinig van te snappen. In ieder geval kunnen ze me niet verder helpen en verwijzen ze me naar Apple.

Tijdschriften van andere uitgevers zijn geen probleem. Die apps halen het tijdschrift gewoon weer op van de server. Waarschijnlijk herkennen ze mijn iPad aan het udid of zo zodat ze weten dat ik het gekocht heb.

Weet iemand hoe ik het tijdschrift alsnog terug kan krijgen? Dit is toch wel een heel onbetrouwbaar iets om je geld aan uit te geven. Dan toch maar weer terug naar papier of wachten tot WPG zijn verkoopmodel op orde heeft (ze verkopen Vrij Nederland, Opzij, Psychologie Magazine, J/M, Happinez, Hoe Overleef ik, Hollands Diep, Men’s Health, Runner’s World, Yogamagazine, Voetbal International, Hard Gras)

Misschien is de tijdschriftenwinkel van iOS5 voor dit soort aankopen een betere optie.

Moderator
    Pete.Z

Wat gebeurt er als je het weer koopt?
    Apps worden dan gewoon zonder betalen weer gedownload, als je ze al gekocht hebt, het lijkt mij dat dat ook hier zou moeten werken?

Bijdrager
    MacAanZee

Vragen om je gratis een nieuwe download te geven en anders dreigen ze met je iPad om hun oren te komen slaan.:grin:

Bijdrager
    11642

Volgens mij moet je hem idd gewoon opnieuw ‘aankopen’ .. er zal dan een melding komen die zegt “je hebt dit al gekocht, klik op ‘ok’ op het gratis opnieuw te downloaden”.

Bijdrager
    estuut

Hoi, Edwin377.
    Hier Erik Stuut van de Weekbladpers.
    In principe klopt het antwoord van Goevaertsben.

Het klopt dat je na verwijdering van de App je downloads (aankopen) niet meer ziet en opnieuw moet downloaden. Je hebt deze echter al gekocht en hoeft deze dus niet nog een keer te betalen.

Of dit ook geldt nadat je een restore hebt gedaan, hebben wij nooit getest, maar het zou me verbazen als het gedrag afwijkt.

Ik ben benieuwd of het is gelukt.
    Mocht je nog problemen ondervinden, meldt dit hier dan even, of mail mij ([email protected]) dan kijken we of er een andere oplossing is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.