4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Diederik5760

Ipad geheugen

Hallo,

Ik zit in een ipadklas en ik heb een 16GB ipad.
    Mijn ipad zegt dat ik 12GB in gebruik heb, maar ik heb ze geteld en het was nog geen eens 6GB.
    Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Gr. Diederik

Bijdrager
    hatolex

Ik denk dat je iets onjuist interpreteer.

Bijdrager
    tarun

Als je in iTunes kijkt naar de categorie├źn van die bestanden (audio, foto, film, …) heb je dan een groot deel “overig”? Als dat zo is kan je proberen om je iPad te herstellen. Bij mij werd de categorie overig daardoor erg klein. (Maak wel eerst een backup in iTunes.)

Bijdrager
    SunKeeper

Onder “Overig” staan onder andere de caches van de apps. Vooral Facebook en games die je online speelt durven over een lange tijd flink wat ruimte in te nemen. Er zijn wel momenten waarop dit wordt opgeruimd, (onder het app-icoon staat dan “Opruimen…”) maar dat gebeurt niet vaak.

Via Instellingen > Algemeen > Gebruik > betreffende app zie je “Grootte app” en “Documenten/gegevens” staan. Die laatste valt in het overzicht onder “Overig”.

Edit: verder moet je ook even rekening houden dat jij als gebruiker 13,5 van de 16GB beschikbaar hebt. De rest is voor het systeem zelf. Zie ook Instellingen > Algemeen > Info > Capaciteit.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.