11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Ipad geeft error bij uitvoeren software-update

Toen ik onlangs m’n iPad koppelde aan m’n iMac en in iTunes koos voor “Zoek naar Update”, kreeg ik de volgende foutmelding.

Ten eerste staat in de melding dat het een iPhone betreft, terwijl het een iPad 3G 32GB is. In het verleden heb ik op dezelfde manier vaker naar een update gezocht en nimmer problemen gehad. Uit de foutmelding maak ik op dat de iPad iets wil met de aanbiedersinstellingen. Hij zal de telecomprovider bedoelen, maar er heeft nimmer een 3G kaartje ingezeten, dus hoe het masjien plots aan deze info komt mag Joost weten.

Het zoeken naar een update voor de iPhone gaat overigens uitstekend!

Herkent iemand dit probleem? En beter nog, wie weet een oplossing?

Wat info:
    iMac met Mac OS X 10.6.6
    Ipad met iOS 4.2.1 (up to date volgens iTunes)
    iTunes versie 10.2 (34)

Suggesties om m’n netwerk- en beveiligingsinstellingen te controleren heb ik ter harte genomen, maar dat mocht niet baten. Daarna ik mijn iPad “herstelt” via iTunes. Voor de volledigheid heb ik ook iTunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Helaas, het mocht niet baten..

Bijdrager
    iDephazer

Die foutmeling krijg je omdat er geen simkaart inzit. De software update kan niet nagaan of er een provider of carrier update beschikbaar is. Je kunt deze melding gewoon negeren of even een pre paid microsim erin doen.
    Kan in elk geval geen kwaad.

Inactief
    Anoniem

@iDephazer het vervelende is dat de iPad alleen niet doorgaat met het zoeken naar de update..

Bijdrager
    iDephazer

Er is ook verder geen update;-) je draait 4.2.1

Inactief
    Anoniem

Dat weet ik. M’n iPhone draait ook 4.2.1 maar die geeft de foutmelding niet.

Bijdrager
    prullenbak

juist…Omdat daar een simkaart inzit.

Bijdrager
    iDephazer

;-)

Inactief
    Anoniem

Allemaal leuk en aardig, maar m’n iPad heeft deze melding voorheen nooit gegeven. En aangezien er nooit een sim-kaart ingezeten heeft, lijkt me dat nu dan ook niet de reden van deze melding.

Dus probeer even een andere reden te verzinnen dan de SIM-kaart..

Bijdrager
    Blurk

Toevallig hing ik mijn iPad (ook 3G) aan mijn MBP vlak voor en vlak na de update van iTunes.
    Sinds de update krijg ik ook een melding. Twee verschillen, bij mij staat er wel iPad en het foutnummer is 1631.
    Dat zal over een weekje heus wel opgelost zijn denk ik zo, als de nieuwe iOS beschikbaar komt.

Inactief
    Anoniem
    Blurk op 05 maart 2011

Dat zal over een weekje heus wel opgelost zijn denk ik zo, als de nieuwe iOS beschikbaar komt.

Probleem is alleen dat je die hele update niet kan installeren als je last hebt van deze error :S

Bijdrager
    Blurk

15 miljoen verkochte iPads en slechts twee met dit probleem? Klinkt niet erg waarschijnlijk toch?

Misschien naïef gedacht maar ik reken op een iTunes fix en liefst binnen een week.

edit: of anders werkt dit misschien? Bij mij wel, problem solved…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.