15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

iPad gebruiken voor alleen website presentatie

1) Is het mogelijk om je iPad (bijvoorbeeld op beurzen) te gebruiken om mensen op je website rond te laten kijken zonder dat ze andere dingen op je iPad kunnen doen?
    2) Is het ook mogelijk om je website soort van ‘in te laden’ zodat bovenstaande ook offline kan (als er geen Wifi netwerk is)?

Bijdrager
    Shmoo

Beide ja..

1) Er is een App ( betaalde dat wel ) die dat mogelijk maakt – iets met …. ‘stand’ dacht ik

2) Er is een App die SiteSucker heet en daarmee kun je een kloon maken van je eigen website en op je iPad of iPhone opslaan.

Bijdrager
    Ethiron

Vwb vraag 1.. Je kunt toch gewoon ‘begeleide toegang’ inschakelen?

Eerst je website openen, en dan gewoon de knoppenbalk selecteren als niet bruikbaar. Eventueel de pijltjes voor vorige / volgende pagina vrij laten.

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Ethiron

Wat ik zei en de Kiosk mode van KW is dus hetzelfde.

Bijdrager
    Shmoo

@karelwillem

+1 dat was de App waar ik naar zocht haha

Bijdrager
    Ethiron

Voor de duidelijkheid van de topicstarter.. Het is geen App maar zit gewoon standaard in het iPad instellingen menu.

Algemeen > Toegankelijkheid > Begeleide toegang (onder kopje ‘leren’)

Bijdrager
    Willumpie

Thanks voor de reacties. Heb het even uitgetest. Ik kan hiermee blokkeren dat je safari kunt verlaten, maar je kunt nog steeds doen wat je wil op internet*.
    Ik zoek eigenlijk een mogelijkheid dat je alleen op een bepaalde website kunnen rondkijken. Voor android is er een app waarmee je een site lockdown schijnt te kunnen doen waardoor je een bepaald site niet af kunt. Iemand een idee of dat er voor de iPad is?

*Je kunt wel delen van het scherm afschermen, maar zodra je scrolt, in- of uitzoomt komen bepaalde knoppen achter de afgeschermde delen vandaan waardoor het mogelijk is van de website af te raken. Daarnaast ziet dat er ook niet erg fraai uit.

Bijdrager
    Ethiron

Ik typ dit nu op mijn iPad in landschap, terwijl begeleide toegang aanstaat. Als ik in / uitzoom en of scroll blijft de ‘vergrendelde’ balk gewoon vergrendeld. Ik kom met geen mogelijkheid Safari uit. Stel je het wel goed in?

Je moet gewoon alles boven de webpagina uitgrijzen. Dus vanaf de onderste rand van de tabbladen tot en met over de klok heen tegen de bovenkant van het scherm. Ik wilde een screenshot maken maar dat kan niet als hij vergrendeld is.

Wat betreft de looks.. Ja, niet ideaal dat uitgegrijsde inderdaad. Toch werkt het perfect bij mij.

Bijdrager
    Willumpie

@tomvdk:
    Dat deed ik in eerste instantie ook. Tot zover ok. Maar onderaan mijn website staan Social Media iconen. En dan wordt het lastiger… en steeds lelijker…

Bijdrager
    Willumpie
    Shmoo op 07 december 2013

Beide ja..

1) Er is een App ( betaalde dat wel ) die dat mogelijk maakt – iets met …. ‘stand’ dacht ik

2) Er is een App die SiteSucker heet en daarmee kun je een kloon maken van je eigen website en op je iPad of iPhone opslaan.

Heb SiteSucker gedownload op mijn MBP, site kloon binnengehaald. Wifi uitgezet en site bekeken. Werkt super!!! Alleen hoe krijg ik nu die lijst bestanden op mijn iPad of iPhone?

Bijdrager
    KarelWillem

Je moet wel SiteSucker op je iPad of iPhone gebruiken. Niet op je Mac.

https://itunes.apple.com/us/app/sitesucker/id346896838

Bijdrager
    Willumpie

@karelwillem: Ah, kan dat ook…!? Dat had ik effe nie gesnaptnie. Thanks voor de tip!

Bijdrager
    Willumpie

@karelwillem:
    Versie voor iPad is betaald. Is er een manier om gegevens van mbp op ipad te krijgen?

Bijdrager
    Willumpie

Oplossing (met dank aan suggesties en tips hierboven):
    Kiosk pro light erop in combi met ‘begeleide toegang’ onder instellingen! Werkt super en doeltreffend.
    Nu nog offline versie op iPad zien te krijgen, of betalen voor sitesucker en t werkt ook als er geen WiFi is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.