7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

iPad gebruik laten maken van het internetabonnement Vodafone van de iPhone

Is zoiets mogelijk?

Ik zie namelijk op mijn iPhone dat er bij Instellingen een hotspot functie in het menu zit waar je volgens mij het internet van de telefoon mee kunt delen via een wachtwoord. Kan de iPad ( instap WiFi only ) daar dan gebruik van maken?

Volgende week heb ik namelijk 3 afspraakjes met iemand en nu willen we graag elkaar halverwege ergens treffen maar ik heb op dit moment geen MacBook meer. Nu zit ik er aan te denken om morgen even een iPad Air 1 op te pikken om dit probleem te tackelen. Op de iPad kan ik dan rustig mijn dingetjes tonen en mocht het nodig zijn dan kan ik toch even snel iets van het internet ophalen met de iPad via het internet van mijn iPhone.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, dat is mogelijk.

Bijdrager
    csteelooper

Mits je provider (abonnement op iPhone) het ondersteunt is dat perfect mogelijk. Dat je provider het ondersteunt blijkt al uit het feit dat je op je iPhone de optie voorbij hebt zien komen.
    Zet nu in Settings de optie Personal Hotspot aan, stel een eigen (sterk) Wifi-wachtwoord in voor de op te zetten wifi-verbinding en klaar ben je. Nu op je iPad verbinding maken met je iPhone (die verschijnt als Wifi-netwerk) en voilĂ , je kunt internetten. Denk er, als je klaar bent met wat je moet/wil doen, wel aan om Personal Hotspot op je iPhone te deactiveren tot je het weer nodig hebt. Elke navolgende keer is activeren het enige dat nodig is.

Geblokkeerd
    Humain
    Shmoo op 12 maart 2015

Is zoiets mogelijk?

Volgende week heb ik namelijk 3 afspraakjes met iemand, mijn dingetjes tonen.

Klinkt als een prima date:D

ontopic, ik heb dat ook heel vaak gedaan en is ideaal.
    Vergeet niet dat als je gaat browsen je op de iPad dat je vaker full sites te zien krijgt ipv mobiele versies en dus mee data slurpen.

Bijdrager
    Shmoo

Thanks, ik ga even bellen met Vodafone om te controleren of dit ook in mijn maandelijkse bundel zit of dat ik dit los moet betalen met extra pakketjes.

Bijdrager
    Afroman

In principe moet dit gewoon werken zonder problemen. Alleen als je een iPad hebt(die MiMo en 4g) ondersteund dan kan het vrij hard gaan met je bundel. Met mijn iPhone 5s haal ik per maand ruim de 2Gb (over mijn bundel heen) en een iPad verbruikt nog meer data. (Groter scherm, retina display etc)

Dus als je van plan bent veel hotspot te gaan gebruiken, kijk even hoeveel data je hebt.

Bijdrager
    Shmoo

Ik ben volgens mij nog een van de weinige mensen die niet veel data verbruikt, ik schat zo’n 200 – 250mb p/maand en ik heb dacht ik 700mb in mijn bundel zitten. Ik switch het internet van de provider ook alleen maar aan als ik het huis verlaat en onderweg speel ik niet zo vaak met mijn telefoon in het openbaar.

Data heb ik dan wel voldoende, voor een paar daagjes een paar minuten online te zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.