5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    brandrob

iPad foto's app: wat missen jullie?

Hoi iedereen!

Ik heb een simpele vraag, maar eerst zal ik even mijn verhaaltje doen. Ik ben nu 16 jaar (ook nog maar sinds vandaag, maarja), en ik had kerstvakantie. Ik heb een iPad en een 3e generatie iPod touch. Ik voelde er wel wat voor om voor iOS apps te gaan ontwikkelen. Dus zodoende heb ik een aantal boeken gekocht en doorgewerkt, waaronder Learn C on the Mac, Learn Objective C on the Mac, Beginning iPad Application Development, en ook nog een hoop documenten van Apple. Vervolgens ben ik lid geworden van het iOS Developer Program (onder naam van mijn moeder, dat hebben ze me aan de telefoon bij Apple aangeraden). Ik ben inmiddels zover dat ik bezig ben aan mijn eerste app.
    De app waar ik mee bezig ben, is een app die de standaard foto’s-app (grotendeels) moet vervangen, omdat ik deze wat te beperkt vind. Ik wil me focussen op het weergeven van foto’s, niet het bewerken. Ook wil ik me focussen op zowel de professionele fotograaf als de gewone amateurfotograaf. Wat er in elk geval al in komt:

– Het in kunnen stellen van filter/sorteer-criteria — bijvoorbeeld de gebruikte lens, het aantal sterren wat eraan is gegeven (in de app of in bijvoorbeeld software als Lightroom), de camera die gebruikt is, etcetera.
    – Het maken van subcategorieën/’stacks’, om deze reden: Stel, je bent beroepsfotograaf. Je hebt bijvoorbeeld vier foto’s van hetzelfde onderwerp. Je wil je klant laten kiezen welke foto de uiteindelijke versie wordt. Je kunt al deze foto’s dan in dezelfde subcategorie/’stack’ stoppen.
    – Het ‘flaggen’ van foto’s.
    – Het weergeven van EXIF/metadata.
    – Het goed inzoomen op foto’s. Als je foto’s in de standaard Foto’s-app plaatst, worden deze verkleind, waardoor detail verloren gaat bij het inzoomen. Dat zal hier niet gebeuren. (Voor degene die het zich afvragen: Je krijgt géén problemen met niet-vloeiend bladeren of lange laadtijden)
    – Het vergelijken van foto’s op detailniveau.
    – Het managen van foto’s op de iPad.
    – Foto’s die op de iPad staan ook weer exporteren via iTunes bestandsdeling.

Nu is mijn vraag: Wat missen jullie nog, behalve bovengenoemde dingen, in de standaard foto’s-app? (zowel qua interface als qua features)

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Alvast bedankt,

Robbert

Bijdrager
    Swisi

Een andere vraag:

“Is deze App niet té beperkt volgens Apple?”
    (dit zou de standaard App kunnen in gevaar brengen)

Bijdrager
    brandrob

Wat bedoel je precies met “té beperkt”? Als ik de App Store Review Guidelines doorlees, kom ik niets tegen waardoor hij niet toegelaten zou kunnen worden. Er zijn wel meer fotomanagement-apps in de App Store, zoals “Sort Shots”. Er is alleen één probleem met die apps: ze hebben een vaak rommelige interface, stellen te veel lastige vragen waar een gemiddelde gebruiker niet van gediend is en waar iemand als ik het gevoel van krijgt met Windows te werken, en het bladeren gaat niet soepel.

Bijdrager
    Swisi

Er zijn al véél apps geweigerd omdat ze volgens Apple niet innovatief zijn, of te hard lijken op Apple’ eigen Apps. Deze regel staat gewoon niet geschreven.

Je moet niet naar mij luisteren, maar ik denk dat het rustrerend KAN zijn als je App geweigerd wordt.
    Doe er iets ‘speciaal’ mee.

Bijdrager
    brandrob

Hmm, oké. Dus ik moet een vernieuwende, innovatieve interface ontwerpen o.i.d.?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.