1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Elbertox

iPad en PC foto's synchroniseren

Ik heb mijn moeder eindelijk zo ver gekregen dat ze haar eigen iPad bezit, met een PC is ze niet zo’n held.

Nu heeft ze op haar PC in de map afbeeldingen allemaal mapjes gemaakt met haar foto’s mooi georganiseerd. Deze heb ik reeds op haar iPad overgezet via iTunes (synchronisatie map afbeeldingen).

Nu wil ik haar de iPad laten gebruiken om voortaan nieuwe foto’s over te zetten met behulp van de camera connection kit. Mappen maken en foto’s verplaatsen gaat toch net wat handiger met de iPad dan op de PC. Nu is het wel de bedoeling dat deze aangemaakte mappen na synchronisatie ook op de PC verschijnen, maar dat gebeurd niet. Foto’s kunnen wel benaderd worden via Fotostream, maar dan moet je dus twee keer dezelfde mappen aanmaken.

Ik kan haar ook op de oude manier laten verder werken zodat ze eerst alle foto’s op de PC importeert en in de juiste mappen zet. En daarna synchroniseert met de iPad. Nadeel is dat ze dan op de iPad geen bewerkingen kan doen zoals foto’s verwijderen of mappen hernoemen waardoor de PC nog altijd als hoofdcomputer dienst doet en de camera connection kit niet gebruikt wordt.

Liefst wil ik bekomen dat iPad centraal staat en dat de gemaakte mappen ook beschikbaar komen op de PC na synchronisatie. Iemand ervaring met deze situatie?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.