9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

iPad: e-mail in een niet weer te geven structuur

Af en toe krijg ik op de iPad een niet te lezen e-mail, met de volgende verklaring:
    “Dit bericht heeft een structuur die niet kan worden weergegeven. Vraag de afzender om het bericht opnieuw te sturen met een andere structuur of een ander e-mailprogramma. text/plain”
    Hoewel dit vaker schijnt voor te komen(zie internet), ben ik nog geen oplossing tegengekomen. Op de iMac komt de e-mail overigens wèl normaal binnen.
    Kan dit ergens op de iPad via bepaalde instellingen te regelen?

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke mailtjes gaat het dan vooral?

Is er een structuur in te ontdekken? Altijd dezelfde afzender, altijd hetzelfde onderdeel in het niet-werkende maitlje?

Bijdrager
    Frank Visser

Precies wat SunKeeper zegt,
    Probeer een verband te zoeken, is het altijd een bestand met dezelfde extensie? bijv. .jpg, .pdf, .png etc.
    Of is het steeds van dezelfde afzender? Of een combinatie.. Dan pas weten we waar we aan moeten denken.

Bijdrager
    sedikit

Het is van dezelfde afzender, en het is alleen tekst.

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe verstuurt die afzender het?
    Welke apparaat? Welke software?

Bijdrager
    sedikit

Verstuurd vanaf een iMac met Mail(Apple). Let wel: op mijn iMac ontvang ik die e-mail normaal, alleen op de iPad krijg ik die tekst dat de structuur fout is enz.

Bijdrager
    Buzz

Ik heb even gezocht, en vond hier iemand met een soortgelijk probleem: https://discussions.apple.com/message/23836478#23836478
    De oplossing was in dit geval om in de instellingen van de iPad de Mail account waarop je de mail ontvangt te verwijderen, en daarna opnieuw toe te voegen.

Als dit niet werkt zou je ons nog wat meer informatie kunnen geven door in Mail op de iMac de toetsencombinatie Cmd-Shift-H te gebruiken. Je krijgt dan bovenaan de complete mail headers te zien (met nog een keer dezelfde toetsencombinatie krijg je het weer weg). Die headers zou je hier kunnen posten, nadat je natuurlijk mogelijk privacy-gevoelige informatie, zoals email adressen, verwijderd hebt. In eerste instantie zijn dan denk ik vooral de regels met Content-Type, Content-Transfer-Encoding en X-Mailer interessant.

Bijdrager
    sedikit

@Buzz_D,
    Je wordt hartstikke bedankt voor de moeite! Ik had dit ook al gelezen, en was die oplossing ook al elders tegengekomen. Ik moet toch deze week in de Apple Store dan laat ik het hun even doen, want vorig jaar had ik ook al problemen met de configuratie van mijn Mail. Met veel kunst&vliegwerk is het hun toen gelukt dat probleem op te lossen. Nogmaals mijn dank!
    De mails die mij gisteren bovenstaande problemen gaven, heb ik verwijderd, inclusief de prullenmand en de inbox bij mijn provider. Vanmiddag kreeg ik er weer één op mijn iPad binnen, met hetzelfde probleem. Ik heb totaal geen verstand van wat jij noemt “headers”, maar dan toch hierbij de “header” van dezelfde mail van vanmiddag, maar dan op mijn iMac. Let op, het is een lap tekst!:

Van: Bimhuis <info@bimhuis.nl>
    Onderwerp: Deze week in het Bimhuis: Zhenya Strigalev (vanavond!), Narcissus, Taraf de Haidouks, La Orquesta de Instrumentos Reciclados Cateura en meer…
    Datum: 29 januari 2014 19:05:55 GMT+01:00
    Aan: xxxxxxxxxxxxxxx(mijn e-mail adres)
    Antwoord aan: info@bimhuis.nl
    Return-Path: <info@bimhuis.nl>
    Return-Path: info@bimhuis.nl
    Delivered-To: xxxxxxxxxxxxx(mijn e-mail adres)
    Delivered-To: CLUSTERHOST mail1.versatel.nl xxxxxxxxxx(mijn e-mail adres)
    Received: (qmail 4212 invoked by uid 0); 29 Jan 2014 18:05:56 -0000
    Received: from unknown ([10.170.1.116]) (envelope-sender <>) by qmail32.zonnet.nl (qmail-ldap-1.03) with QMQP for < >; 29 Jan 2014 18:05:56 -0000
    Received: (qmail 1945 invoked by uid 0); 29 Jan 2014 18:05:56 -0000
    Received: from mylord.cramgo.nl ([81.4.92.170]) (envelope-sender <info@bimhuis.nl>) by mail.versatel.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP for < >; 29 Jan 2014 18:05:56 -0000
    Received: from msd1.cramgo.nl ([81.4.92.146]) by mylord.cramgo.nl with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.4675); Wed, 29 Jan 2014 19:05:55 +0100
    Received: from mail pickup service by msd1.cramgo.nl with Microsoft SMTPSVC; Wed, 29 Jan 2014 19:05:55 +0100
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/html; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: base64
    Message-Id: <MSD1DdQcp0TkYtVjUQt00049a07@msd1.cramgo.nl>
    X-Originalarrivaltime: 29 Jan 2014 18:05:55.0274 (UTC) FILETIME=[C11592A0:01CF1D1C]

Bijdrager
    Buzz

Er zitten volgens mij geen gekke dingen in deze header. Het is een standaard HTML mailing. Het is een vreemd probleem. Hopelijk helpt het om het account te verwijderen en opnieuw in te stellen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.