14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    mikelinden

iPad duo-sim met Vodafone

Ik wil mijn iPad wat vaker onderweg gaan gebruiken en dus gebruik gaan maken van de 3G (gebruik tot op heden alleen wifi).
    Nou kan ik natuurlijk een abonnement afsluiten speciaal voor mijn iPad, maar nou heb ik ook gelezen dat ik een duo sim kan aanvragen.

Daar heb ik alleen nog wat vragen over. Moet ik mijn iPhone in vliegtuigmodus zetten of mobiele data uitzetten als ik wil internetten op mijn iPad. Wat gebeurt er als ik gebeld wordt, gaat die dan naar mijn iPhone?

En hoe zit het met vodafone? Ik neem aan dat het officieel niet mag, maar kunnen ze zien dat je de 2e sim enkel gebruikt voor internetten op de iPad?

Eenmalig 15 euro voor een simkaart klinkt mij namelijk wat rooskleuriger in de oren dan maandelijks 15 euro!

Ik hoor graag jullie ervaringen

Bijdrager
    Chorro

Je kunt op dat moment geen smsjes of telefoontjes ontvangen, die zullen achteraf ook nooit aankomen. Stuurt iemand jou dus een sms terwijl je op internet zit met je iPad via 3G dan krijg je die sms nooit te lezen. Je moet je iPhone dan inderdaad in flightmode zetten.

T-Mobile dreigt te kunnen zien dat je internet via een iPad, ik geloof er geen hout van. Of Vodafone daar ook mee dreigt weet ik niet. Ik heb T-Mobile voor m’n iPhone en heb een duosim in m’n iPad + 3G zitten, mij bevalt het prima.

Bijdrager
    _Jan_

Andere optie is: je iPhone jailbreaken en MyWi/Pdanet installeren. Dan deel je namelijk je internetverbinding met je iPad.

Bijdrager
    fatboysmart

Ik doe het als volgt… (T-Mobile duo sim).

Eerst op iPhone 4 bij instellingen Mobiele Data uit en 3G uit.
    Dan op iPad 2 mobiele data aanzetten.

Nu kan ik gewoon internetten op de iPad, en bellen en gebeld worden (en SMSjes) op de iPhone.
    Alleen het internet doet het natuurlijk niet op de iPhone.

De Flightmodus gebruik ik dus helemaal niet.

Bijdrager
    bassbug

Volgens mij hoef je helemaal niets uit te zetten.

Gewoon als je met je iPad 3G verbinding maakt (= aan het internetten bent), moet je met je iPhone geen app gebruiken die gebruikt maakt van internet verbinding (dus OOK 3G verbinding maakt).

Je kan wel gewoon bellen, gebeld worden en SMS’en.

Bijdrager
    mikelinden
    bassbug op 07 april 2011

Volgens mij hoef je helemaal niets uit te zetten.

Gewoon als je met je iPad 3G verbinding maakt (= aan het internetten bent), moet je met je iPhone geen app gebruiken die gebruikt maakt van internet verbinding (dus OOK 3G verbinding maakt).

Je kan wel gewoon bellen, gebeld worden en SMS\’en.

Ja maar op mijn iPhone staan ook apps die automatisch verbinding met internet maken (whats app, mail, enz.)
    Ik heb namelijk ook geen zin in problemen met vodafone.

Levert dat geen problemen op?

Bijdrager
    Chorro

1x de fout gemaakt om m’n iPhone niet in flightmode te zetten en de iPad ook uit flightmode te halen en toen kreeg de iPad simpelweg geen bereik omdat hij zich niet kon inloggen op het T-Mobile netwerk. Maar of T-Mobile dát kan achterhalen weet ik ook niet.

Bijdrager
    herman r.

3g vodafone werkt niet meer op Ipad met duosim.

Hallo heeft iemand van jullie een idee waarom internet niet meer werkt op de IPad met 3g via Vodafone ?
    Ik heb oude duo simkaarten (zelf naar micro geknipt) en werkte perfect op de Ipad en de oude IPhone 3g.
    Sinds ik een nieuw abo met nieuwe Iphone 4 heb afgesloten (december) en dus GEEN nieuwe simkaarten erbij heb genomen,merk ik nu dat internet op de IPad niet meer werkt,krijg allerlei meldingen zoals o.a. “geen internet mogelijk of kan de server niet vinden”. Ik gebruik overigens 3g op de Ipad zelden.Sinds december nu weer de eerste keer.
    Ook getracht de simkaarten te wisselen maar niets.Ik weet dat het offic. niet mag……. maar toch….
    Op de Iphone 4 gaat uiteraard internet naar wens.
    Heeft Vodafone ergens de knop omgedraaid voor de Ipad ?

Bijdrager
    Chorro

Je moet bepaalde APN instellingen hebben, dat is bij T-Mobile met een duosim in ieder geval wel. Ff Google gebruiken :sarcastic:

Bijdrager
    herman r.

@ Chorro…. apn instellingen staan goed te weten live.vodafone.com en 2x vodafone voor gebruiker en password

kan er nog bijvertellen dat ik ook de melding “geen mobile internet abo” krijg.

Dus afgelopen met de pret?

Bijdrager
    herman r.

OPGELOST

[/quote 3g vodafone werkt niet meer op Ipad met duosim.
    Hallo heeft iemand van jullie een idee waarom internet niet meer werkt op de IPad met 3g via Vodafone ?
    Ik heb oude duo simkaarten (zelf naar micro geknipt) en werkte perfect op de Ipad en de oude IPhone 3g.
    Sinds ik een nieuw abo met nieuwe Iphone 4 heb afgesloten (december) en dus GEEN nieuwe simkaarten erbij heb genomen,merk ik nu dat internet op de IPad niet meer werkt,krijg allerlei meldingen zoals o.a. “geen internet mogelijk of kan de server niet vinden”. Ik gebruik overigens 3g op de Ipad zelden.Sinds december nu weer de eerste keer.
    Ook getracht de simkaarten te wisselen maar niets.Ik weet dat het offic. niet mag……. maar toch….
    Op de Iphone 4 gaat uiteraard internet naar wens.
    Heeft Vodafone ergens de knop omgedraaid voor de Ipad ?

Opgelost

APN opnieuw ingesteld en via “algemeen” > opnieuw instellen>netwerken opnieuw instellen< de kwestie opgelost en werkt het weer via 3g

Bijdrager
    herman r.

OPGELOST quote @ Chorro…. apn instellingen staan goed te weten live.vodafone.com en 2x vodafone voor gebruiker en password
    kan er nog bijvertellen dat ik ook de melding “geen mobile internet abo” krijg.
    Dus afgelopen met de pret? quote

Opgelost via >algemeen> opnieuw instellen>netwerken opnieuw instellen<kwestie opgelost

Bijdrager
    tinus_omt

Als je op het netwerk inlogt, stuurt je apparaat zijn IMEI nummer mee. Daar kan de provider in ieder geval aan zien wat voor apparaat het is. Of ze er naar kijken is een tweede natuurlijk.

Bijdrager
    Martink

Ze zouden het eigenlijk als extra service moeten aanbieden, Je krijgt een datalimit (nieuwe klanten dan). Maakt het dan nog uit hoe je het vebruikt? een extra sim voor iPad of laptop voor laag prijsje (misschien per maand) lijkt me een leuke extra service:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.