4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ajvankesteren

iPad DJ app met directe iTunes toegang? en Airplay?

Ik zoek me rot maar kan niet vinden wat ik eigenlijk wil: een DJ app voor iPad die rechtstreeks verbinding maakt met een iTunes library op een Mac… Waarvoor je dus, voor de duidelijkheid, niet de muziek eerst op de iPad zet, maar die verbinding heeft met iTunes.
    En oh ja, die via Airplay kan afspelen, in mijn geval een AppleTV gekoppeld aan m’n HomeCinema set.

Het beste wat ik kan vinden is djay Remote icm djay for Mac, maar ik gebruik het liefst zo min mogelijk tussenlagen.

iemand enig idee of zoiets bestaat?

Bijdrager
    akkie

Ik gebruik zelf Osculator, waarmee je je iPad als remote control voor een programma als bijvoorbeeld Traktor kan gebruiken. Dit betekent dat Traktor dan dus actief op je Mac staat.

Denk ook niet dat je moet willen om een volledige (zware) app op je iPad te laten draaien, met een draadloze connectie waarbij je meerdere MP3-bestanden tegelijk wilt laten draaien. Daar is een goede DJ app gewoon te zwaar voor.

Verder kom je ook outputs tekort, want je wilt natuurlijk ook kunnen “prelistenen” tijdens het mixen. Daarbij geldt ook nog eens dat de output op je iPad niet van voldoende kwaliteit is.

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn inderdaad wat redenen waarom dit lastig zou kunnen zijn.

Draadloos je muziek vanaf je Mac naar je iPad, dat verder Airplayen en daarmee DJ-tje kunnen spelen?

Dab heb je op zijn minste serieuze vertragingen, waardoor je natuurlijk nooit dàt kan doen, wat je met een nummer rechtstreeks op je iPad wel zou kunnen.

Of is dat een hele domme opmerking van iemand die niets van DJ-software weet?

Moderator
    unSOUND

Ik mag er van uit gaan dat dergelijke software slim genoeg is om bijvoorbeeld de gekozen en spelende nummers te cachen, waardoor je op tijd kunt mixen / faden…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.