12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Frespinator

iPad Calendar synced niet met MobileMe

Hallo,

Ik heb onlangs een iPad gekocht.
    Ik heb gelijk mijn MobileMe account ingesteld op de iPad.
    Alle contacten, mails en bladwijzers werden gesynced.
    Alleen de Calendar synced niet met mijn MobileMe, dit terwijl ik deze optie wel heb ingesteld.
    Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    pascal75

Ik houd dit draadje even in de gaten…
    Ik heb namelijk het zelfde probleem
    Enkel als ik de iPad aan iTunes hang, en sync, dan komt de betreffende info wel in de “cloud” terecht.

Bijdrager
    Jonas89

Ik had dit probleem omdat ik in de Mobile Me Calender Beta zat, dat opgezegd en het ging terug

Bijdrager
    Frespinator

Ik heb daar ook net wat over gelezen ja. Zijn de aanpassingen die je in de beta hebt gemaakt niet verdwenen? Verder niks aan data vereloren bij het terugzetten?

Bijdrager
    Stirf

Zo te zien heb je op MM de beta versie van iCal. Hiervoor moet je op de iPad een CalDav account maken. Even in MM de help file raadplegen.

@Pascal75: Het is niet verstandig om iCal te synchroniseren met zowel iTunes als MM. Er kunnen dan rare dingen gebeuren in je agenda.

Bijdrager
    leavestone

Sync lukt wel met calDav account.

Echter zins weer terug in NL staan de afspraken op de iPad op Beijing time ondanks
    dat ik timezone weer terug heb gezet op Amsterdam. tip of bug?

Het wordt echt eens tijd dat iCal addressbook op de schop genomen wordt. Functioneerd nog steeds niet naar behoren en taken is helemaal een aanfluiting.

Bijdrager
    leavestone

Trouwens heb je je account info wel ingesteld? Contacten gaat wel goed?

Bijdrager
    Frespinator

Contacten en bladwijzers gaan inderdaad prima.
    Zo’n calDav account, wat houdt dat precies in?

Bijdrager
    Stirf

Ga even naar MobileME en rechtsboven op je scherm staat je naam. Klik daarop en je ziet Help staan.

Bijdrager
    Frespinator

Ah erg bedankt! Is zo’n CalDav een soort tijdelijke optie?
    Want als de nieuwe Calendar ook op de iPad wordt ondersteund, kan ik wel weer gewoon mijn Me account instellen toch? Of maakt dit verder niks uit?

Bijdrager
    Stirf

Ik durf hier niets over te zeggen. Het ligt er namelijk aan hoe Apple straks de implementatie doet.

Bijdrager
    leavestone

Voor mensen met tijd zone problemen, op de iPad iPhone kan je op twee plaatsen de zone wijzigen zowel bij:
    Instellingen/ Algemeen/ Datum & Tijd: (Settings/ General/ Date & Time)
    Als ook helemaal onderaan bij:
    Mail, Contacts, Calendars: (wat is dat in het Nederlands)

Bij mij bleef de kalender op China tijd staan omdat ze niet naar elkaar luisteren (BUG)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.