30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    rApple

iPad bezitters, waar gebruiken jullie de iPad voor?

Hallo leden,

er is onlangs een nieuwe iPad uitgekomen. En zoals jullie vast al vaak te horen hebben gekregen: wat kan je nou met zo’n ding. Dat is niet wat ik mij precies afvraag, want ik weet al een beetje wat je ermee kan.
    Wat ik niet weet: Wat doet een iPad gebruiker met zo’n iPad. Neem je hem mee, ligt hij naast je op de bank, surf je even op het internet. Of doe je er nog veel meer mee?
    Vertel!

Bijdrager
    KarelWillem

– Lezen: heeeeeeeeel veel magazines vooral
    – Voorlezen: heeeeeeeeeel veel Donald Ducks

– Series kijken in bed

– Filmpje kijken tijdens het koken

– Gebruiken als MIDI-keyboard in Garageband

– Gebruiken als ‘iTunes Home Server’ tijdens huishoudelijke werkzaamheden (strijken!)

– Surfen tijdens reclames op TV

– Fotoalbum tijdens familiebezoekjes

– Tijdens vakantie ‘verslag’ schrijven

– Inloggen op de iMac thuis, op vakantie en weekendjes weg

– Navigatie in de auto voor de meerijders

– Games voor de kids

Tsja, voor wat gebruiken we hem niet eigenlijk?

Bijdrager
    Knurfty

Ik gebruik ‘m voor dit topic en vooral ebooks lezen.

Bijdrager
    rtgrs

– Recept in beeld tijdens het koken

– AppleTV 2 mee bedienen via Remote

– M’n RSS-feeds doornemen (Google Reader in MobileRSS)

– E-mails lezen, schrijven, archiveren

– Notities maken tijdens besprekingen

– Bellen via VoIP

– Skype

– Drukwerk presenteren

– Spelletjes

– Opnames op mijn UPC DVR instellen

– Webcams bekijken

– YouTube

– Video streamen naar m’n Apple TV 2

– Agenda

– Adresboek

Bijdrager
    prullenbak

Ooow dit topic had ik noooit tegen moeten komen.

Het bevestigt namelijk veel te hard wat ik allang weet: Ik wil er 1:(

Bijdrager
    juliantomoriati

Snel internetten

Tv gids bekijken

Films kijken

Internetten via wifi als ik in het buitenland ben, en daar zit ik erg veel.

Manuals van werk op zetten, dan hoef ik geen hardcopy mee te nemen van 1500 blz

Spelletjes op spelen

Foto’s op zetten en bekijken

Geldzaken mee regelen

You Tube filmpjes bekijken

Ik gebruik de iPad echter niet als frisbee of onderzetter.

Moderator
    Pete.Z

Echte noodzakelijke dingen zie ik nauwelijks voorbij komen, maar blijf posten, ik zoek nog steeds de ultieme smoes om ook een iPad te kopen.:wink:

Is er al een echt goeie krant en/of nieuws app trouwens, ter vervanging van een papieren krant?

Geblokkeerd
    Anoniem
    Pete.Z op 03 maart 2011

Echte noodzakelijke dingen zie ik nauwelijks voorbij komen, maar blijf posten, ik zoek nog steeds de ultieme smoes om ook een iPad te kopen.:wink:

Is er al een echt goeie krant en/of nieuws app trouwens, ter vervanging van een papieren krant?

Van welke planeet kom jij? Of heb je afgelopen jaar geslapen?

Bijdrager
    KarelWillem

Noodzakelijke dingen?

Zoals het inregelen van je Pacemaker, het opvoeden van je kinderen, het koken van je maaltijd en het in stand houden van je relatie bedoel je?

Kom op zeg! Wat is er nu echt noodzakelijk aan een telefoon of een tablet?:lol:

Bijdrager
    iDuck

Als je iets noodzakelijks zoekt aan de iPad om te gebruiken als smoes om er één te kopen, dan worden onbelangrijke dingen ineens noodzakelijk ;-)

Bijdrager
    Rensvw

Internetten

krantje lezen

Tijdschriften lezen

Youtube

Spelletjes spelen

Bijdrager
    KarelWillem
    Pete.Z op 03 maart 2011

…Is er al een echt goeie krant en/of nieuws app trouwens, ter vervanging van een papieren krant?

PressReader. (Bijna) alle kranten die je je maar kan wensen.

Bijdrager
    juliantomoriati

@ pete.z

Als je een excuus zoekt die echt noodzakelijk is om hem te kopen kun je altijd nog zeggen dat je hem wil gebruiken als reserve dakpan. Voor het geval er storm komt… En er een dakpan van je huis waait.

Maar even serieus. Mijn manual is ideaal. Er komt maandelijks wel weer een update of er wordt wat toegevoegd. Voor mij is dit de ideale manier om up to date te blijven, want dat moet je in de luchtvaart. En het scheelt voor de baas een hoop kopieerpapier. Voor mij is dit dus wel redelijk belangrijk.

Bijdrager
    prullenbak

Zoals het inregelen van je Pacemaker, het opvoeden van je kinderen, het koken van je maaltijd en het in stand houden van je relatie bedoel je?

En bij alle 4 die dingen, kan de iPad zowel een positieve als een negatieve rol spelen:P

Bijdrager
    madcat

Hmmz, Ik zit zelf ook te twijfelen tussen een ipad en een Macbook air, en was eigenlijk met mezelf “eens” geworden dat ik ging wachten tot er een refresh zou komen van de air met een snellere CPU.

Wat ik zelf eigenlijk zoek is een apparaat om een beetje mee te internetten en op vakantie mee te kunnen nemen zodat ik onderanderen wat fotos kan backuppen.

De Macbook 13″ viel af, omdat ik deze te zwaar vind om lekker op de bank mee te kunnen internetten.
    De iPad had ik eigenlijk afgeschreven omdat ik het meer een gadget vind als een “echt apparaat”

Wat is jullie mening hierover?

Bijdrager
    prullenbak

… dat ik ging wachten tot er een refresh zou komen van de air met een snellere CPU.

Dat is pasgeleden gebeurd, dus dan kan je nog even wachten…

Verder heb je een lastig luxe probleem:)

Bijdrager
    juliantomoriati

@ madcat

Wachten op de volgende MBA???? Die heeft net een update gehad! Zoals je aangeeft wat je er allemaal mee wilt doen zou ik niet weten waarom je wacht op de volgende Air.

Bijdrager
    KarelWillem
    madcat op 03 maart 2011

…Wat ik zelf eigenlijk zoek is een apparaat om een beetje mee te internetten en op vakantie mee te kunnen nemen zodat ik onder andere wat fotos kan backuppen.

De iPad had ik eigenlijk afgeschreven omdat ik het meer een gadget vind als een “echt apparaat”
    Wat is jullie mening hierover?

Als je de rijtjes boven je ziet, weet je wat onze mening is.
    De iPad is ideaal voor jou.
    Bovendien vele honderden euro’s goedkoper dan een MBA.

Bijdrager
    madcat

Is het mogelijk om via de camera connection kit, ook andere bestanden als jpg over te hevelen naar de ipad?
    zo maakt mijn camera video bestanden in het formaat, MTS, die kunnen nogal oplopen aangezien het HD is.
    Zijn deze ook over te hevelen?

Ik had al even gekeken dat uitzending gemist en rtl gemist al geschikt zijn voor de iPad, wat is de ervaring ermee? Heeft iemand een idee of je via de EyeTv data kan doorsturen naar een iPad en werkt dit ook een beetje of is er veel latency?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, je kunt in principe (there’s an app for that…) alles overhevelen naar je iPad.

Uitzending Gemist werkt prima. RTL Gemist wordt steeds minder helaas.

Voor wat betreft je EyeTV kan ik weinig vertellen. Ik denk niet dat dat snel genoeg gaat werken.

Bijdrager
    Dbakker

Karel Willem…

Waar haal jij die donald ducks vandaan?
    Lijkt me ook een gezellige bezigheid voor op de iPad.

Douwe-Jan

Bijdrager
    KarelWillem

XTorrent.:wink:

Bijdrager
    Pieterr
    madcat op 03 maart 2011

Is het mogelijk om via de camera connection kit, ook andere bestanden als jpg over te hevelen naar de ipad?
    Zo maakt mijn camera video bestanden in het formaat, MTS, die kunnen nogal oplopen aangezien het HD is.
    Zijn deze ook over te hevelen?

Je kunt je alleen wel afvragen hoe zinvol is om die MTS bestanden over te zetten op je iPad. Tenzij je een app kunt vinden die ze kan afspelen. Of je moet je iPad als (dure) “USB stick” willen gebruiken.

Bijdrager
    Rensvw
    KarelWillem op 03 maart 2011

Ja, je kunt in principe (there\’s an app for that…) alles overhevelen naar je iPad.

Uitzending Gemist werkt prima. RTL Gemist wordt steeds minder helaas.

Voor wat betreft je EyeTV kan ik weinig vertellen. Ik denk niet dat dat snel genoeg gaat werken.

Welke App is dat? Of is dit een JB app? Zo ja, welke?

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Rensvw

Deze bijvoorbeeld:

http://www.macstories.net/ipad/ifiles-review/

Is er ook iets voor een externe hardeshijf of usb stick?

Bijdrager
    brandrob
    rensvw op 03 maart 2011

Deze bijvoorbeeld:

Nee.

Bijdrager
    Rensvw
    brandrob op 03 maart 2011
    rensvw op 03 maart 2011

Deze bijvoorbeeld:

Nee.

Ook niet met een jailbreak?

Bijdrager
    KarelWillem

Voor een USB-stick is er de Camera Connection Kit (usb-stekker).
    In combinatie met het eerder genoemde iFiles. Of een van de vele andere apps.

Een externe harddisk is zo goed als niet bruikbaar.
    Met een jailbreak, een hoop gefröbel, een MacBook en wat extra snoeren schijn je wat te kunnen doen.
    Maar dat kun je beter vergeten.

Bijdrager
    Dbakker

thanx, Karel W

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.