30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    Jopie

Ipad backlight bleeding / leaking

Ik was er al bang voor, maar ook mijn zwarte 32 gb wifi ipad heeft last van het zogenoemde backlight bleeding. Hoe zit het met de garantie hier in Nederland, ik heb mijn ipad gekocht bij Mediamarkt. Kan ik het dan ook hier terug brengen, of moet ik echt naar een APR?

*voor degenen die niet weten wat het inhoudt:

http://www.youtube.com/watch?v=fYkJlUET8fk

Bijdrager
    Oulad

Denk dat je terug moet

Bijdrager
    Jopie

Ik denk dat er heel veel mensen terug moeten dan, aangezien dit in de verenigde staten ook aan de lopende band gebeurde. Een ipad volledig zonder light leaks is behoorlijk uniek kreeg ik de indruk. De vraag is of je er echt “last” van hebt. Ik betwijfel het, onder de normale omstandigheden zie je niks. Maar ik heb er wel 600 euro voor neergelegd natuurlijk

Bijdrager
    iCom

Ik heb ook last van gele vlekken aan de rand van m’n scherm… Trekken deze nu nog weg of was dit een ander verschijnsel?

Ik ben benieuwd!

Bijdrager
    jonahke

ik denk dat ik dan misschien nog even w8 met het kopen van een iPad 2:D

Bijdrager
    iCreatedTech

Ik heb er ook last van, maar merk het niet echt. Gewoon niet op letten.
    Dat heb je sowieso bij LCD panelen.

Bijdrager
    sloot

ik heb er ook last van, weliswaar minimaal aan de onderkant, maar het zit er wel. je ziet het alleen als het scherm helemaal op zwart staat. ik wacht even tot dat ze weer op voorraat zijn, dan ga ik er mee terug, mochten de vlekken er nog zitten tegen die tijd…

Bijdrager
    thunderbird

Ik zie wel filmpjes met dit probleem maar dan moet je wel in een totaal donkere kamer zitten met een zwart plaatje op de achtergrond. Ik vraag me af hoe dit is als je gewoon een filmpje kijkt, miss Batman the Dark knight of een andere film met veel donkere momenten. Ben benieuwd of het dan nog opvalt.

Bijdrager
    Frunk

Dit is een erkend “probleem”.
    Het is misschien nu een probleem voor je maar het komt waarschijnlijk door de lijm die wordt gebruikt voor het glas/scherm. Gebruik je iPad het trekt vanzelf weg.

Bijdrager
    Jopie

Het heeft niks met lijm te maken, het zijn niet die gele vlekken die destijds op de iPhone 4 zaten

Bijdrager
    Blurk

Heeft je iPad er last van of jij? Je hebt dat mooie speeltje net een paar uur en nu al op zoek naar wat er mis mee is, bang gemaakt door anderen?
    Ik heb net ook eens een zwart plaatje bekeken in het donker en verrek, ik heb hetzelfde ‘probleem’ met mijn half jaar oude iPad original. Had ik dat niet gedaan, dan had ik het nooit geweten.
    Morgen gauw terug naar de MM…

Bijdrager
    Jopie

Leuk dat je zo gevat uit de hoek komt maar lees m’n tweede post even;)

Feit blijft wel dat het vreemd is voor zo’n duur apparaat, het hoort immers niet

Bijdrager
    Pieterr

Ieder LCD paneel heeft in mindere of meerdere mate last van dit verschijnsel. Een bekende oplossing is het dimmen van de achtergrondverlichting. Dat gebeurt in de wat duurdere TVs. (Niet in de iPad)

Ik zou me er niet al te druk om maken, en gewoon lekker genieten van je nieuwe iPad.

Bijdrager
    Double_UK

Door alle commotie rond de “background bleeding” ben ik ook eens gaan kijken met een zwart plaatje in een donkere ruimte naar mijn eerste generatie iPad die ik al 8 maanden heb. En verdomd, onderaan de rand een paar kleine vlekjes. Was me dus nog nooooit opgevallen.

Ik denk dat als niemand er over begonnen was dat de meerderheid het ook nooit was opgevallen.
    Misschien dat er een paar exemplaren tussenzitten die echt storend zijn – die moet je dan ook terugbrengen – maar de meeste kunnen gewoon lekker genieten van hun iPad.

Veel plezier ermee.

Inactief
    Anoniem

Mijn vintage iPad heeft ’t ook. Ik zie ’t alleen bij een donkere achtergrond. Ach, wat maakt het uit. Dit hoort gewoon bij dit soort schermpjes. Gewoon lekker gebruiken dat ding.

Bijdrager
    eroplos

Ik had ook even getest met zwarte achtergrond in compleet donkere kamer en mijn iPad 2 heeft er ook een klein beetje last van, maar toen ik een video ging kijken in een compleet donkere kamer merkte ik er niets van (ok, brightness stond wel erg laag, dat wel, maar je gaat in een donkere kamer niet je brightness op 100% zetten..)

Bijdrager
    Oppie
    Jopie op 25 maart 2011

Ik denk dat er heel veel mensen terug moeten dan, aangezien dit in de verenigde staten ook aan de lopende band gebeurde. Een ipad volledig zonder light leaks is behoorlijk uniek kreeg ik de indruk.

Ik geloof er niks van. Ik ben dit nog nergens op een site tegen gekomen als een ‘iPad-gate’ geval, ook niet op de site’s die het liefst direct alle Apple FUD erop kwakken, zoals de iPhone 4 ‘antenna-gate’.

Bijdrager
    Jopie

Sorry maar dan heb je niet goed gekeken hoor, stond gewoon op macrumors, 9to5mac etc. Feit dat er hier ook weer een aantal mensen hetzelfde hebben is een duidelijk signaal. Check de fora van macrumors of Apple.com eens

Bijdrager
    Stirf

Dit was een dag na de start van de verkoop in USA al bekend. Wat bij mij raar overkomt is dat je dan toch de iPad koopt en vervolgens hier een topic over start.

Bijdrager
    Jopie

Ongelofelijk raar ja, onbegrijpelijk. Vooralsnog is het wachten op de eerste persoon die m’n vraag beantwoordt ipv met een analyse over het probleem en hoe ik daar mee om moet gaan te komen:)

Moderator
    unSOUND

Als antwoord op de vraag of je er mee terug kan, dat zal afhangen van de Media Markt. Als zij hem terug nemen wel…

Persoonlijk zou het me weinig kunnen schelen als mijn iPad enkel moeite zou hebben met het vertonen van één groot zwart vlak. Als ik dat wil zien zet ik hem namelijk wel uit.

Bijdrager
    Stirf

Wat doe je als je kleren koopt en thuis gekomen blijkt dat het toch niet is wat je wilde.
    .
    .
    .
    .
    Juist, je gaat terug naar de winkel.

Moderator
    unSOUND

Maar zoals ook niet alle kleding wordt terug genomen, kan het ook zijn dat de Media Markt de iPad niet terug neemt als de doos open is geweest of wanneer de iPad al geconfigureerd is. Daarom is een online aankoop interessanter bij apparatuur waar je een defect / imperfectie pas ziet nadat je het aan hebt gezet, die kun je altijd ongedaan maken binnen de eerste dagen…

Bijdrager
    Stirf

Klopt, maar TS moet eerst terug naar de winkel om er achter te komen hoe de MM hiermee omgaat.

Bijdrager
    Pieterr
    Jopie op 26 maart 2011

Ongelofelijk raar ja, onbegrijpelijk. Vooralsnog is het wachten op de eerste persoon die m\’n vraag beantwoordt ipv met een analyse over het probleem en hoe ik daar mee om moet gaan te komen.

Heb je hetzelfde experiment al eens met je MacBook gedaan? In een donker hok gaan zitten, brightness op 100% zetten, en naar een zwart vlak kijken. Zo niet, misschien leuk om te doen.

En natuurlijk meteen terug naar de winkel met die MacBook zodra je ook maar iets van “backlight bleeding” meent te zien!

Moderator
    unSOUND

Dat is het leuke van zulke “defecten”. Ze zijn alleen “storend” als je weet dat ze er zijn. Al die tijd ervoor heb je het nooit gemerkt…

Bijdrager
    Jopie

Jij weet niet hoe mijn iPad eruit ziet. Dus misschien kun je je scherpe analyses op iemand anders loslaten.

De plekken zitten rechts en links onderin en zijn zichtbaar op een donkere achtergrond, bijv als ik een filmpje kijk met een leeslampje aan. Het is niet alsof ik naar een zwarte foto ga turen op een stikdonkere wc met 100% brightness. Wijsneus

Bijdrager
    Jopie

Een iPhone app is ook omgeven door zwarte randen, dat valt zelfs op 50% nog op. Maar goed heb al contact gehad met Apple, die adviseerden me om terug te gaan en een nieuwe te vragen.

Moderator
    unSOUND
    Jopie op 26 maart 2011

Jij weet niet hoe mijn iPad eruit ziet. Dus misschien kun je je scherpe analyses op iemand anders loslaten.

Het was meer een constatering in het algemeen… Dat het bij de één wat meer terecht is als bij de ander veranderd daar weinig aan.

Je geeft zelf al aan dat wij jouw iPad niet gezien hebben, en je verwacht enerzijds wel dat we jou advies geven zonder hem gezien te hebben, maar vind het vreemd als we kanttekeningen plaatsen om diezelfde reden ?

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb nog één link voor je.
    http://www.pchardwarehelp.com/guides/backlight-bleeding.php

Verder hou ik je echt niet tegen om je iPad om te ruilen. De vraag is alleen of dat je probleem volledig gaat oplossen. Maar dat weet je natuurlijk pas nadat je het hebt gedaan. Succes verder.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.