10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    morli

iPad als scherm/muis/toetsenbord voor macmini

Thuis staat er een mac mini met daarop alle familie foto’s en de ganse muziek collectie. Nu hangt daar een toetsenbord, muis en scherm aan om het ding te bedienen. Ik twijfel nu om een iPad te kopen maar een belangrijke vraag blijft onbeantwoord:
    Kan je de iPad gebruiken om een mac mini (waar dan geen muis/toetsenbord/scherm) aan hangt te bedienen. Zowel als die via de dockconnecter is aangesloten of als die via wifi verbinding maakt. De iPad fungeert dan als scherm/toetsenbord/scherm.

Bijdrager
    wverveer

ik heb zelf ook een mini en een ipad…als je een ipad gebruik…gebruik je de mini amper meer…fotos stream je vanaf je mini en je itunes bedien je via de app. remote…

als je bv. gaat photoshoppen ofzo, zou ik wel eerder een bluetooth toetsenbordpakken en en zo’n touchpad..

maar bij mij bestaat 80% van het gebruik uit surfen en mailen, films en fotos kijken…en dat kan allemaal met zo’n ipadje…echt geweldig!

Bijdrager
    macpeto76

Toevallig heb ik dit weekend mijn mac mini gekregen en dit uitgeprobeerd met mijn iPad. Het kan met programma’s als iTeleport of VNC Viewer. Je neemt dan met je iPad de controle over je mac mini. Het werkt probleemloos alleen werkt het niet comfortabel. Dus als je denkt dat je echt lekker kan werken met de mac mini dan moet ik je helaas teleurstellen. Het is meer voor het aanzetten van een film of een playlist van itunes….. Wil je je iPhoto bibliotheek eens even lekker bewerken dan adviseer ik toch echt het gebruik van de tv als scherm en een apart toetsenbord en muis……

Bijdrager
    morli

thanks voor de tips!

Bijdrager
    Retyro

Logitech touch mouse is naar mijn mening ook een fijne app. Deze transformeert je iphone/ipod/ipad in een muis en toetsenbord. Je hebt dus geen beeld op je ipad en dus voldoet het niet aan jouw eisen maar ik dacht laat ik het toch maar even zeggen, misschien heb je er toch nog wat aan.

Bijdrager
    Chorro

Ik ben nog wel eens een helpdesk voor familie met problemen met hun computer. Ik gebruik dan Teamviewer (gratis) om hun scherm over te nemen. Hiermee krijg je dus ook het beeld op je iPhone of iPad.

Om zo’n sessie op te starten heb je wel een toetsenbord en/of muis nodig!

Bijdrager
    juwlez

hoe werkt dat teamviewer precies? heb het programma ge├»nstalleerd op mijn mac, kan ik dan het beeld van mijn mac op mijn touch krijgen? of andersom…?

Bijdrager
    Chorro

Je kunt het beeld van je Mac op je iOS krijgen. Je hebt daarvoor de app nodig op je iOS en het programma op je Mac/PC. Als je het programma op je Mac opstart, krijg je een ID en een wachtwoord toegewezen. Als je de app opstart op je iOS dan krijg je de mogelijkheid een ID en een wachtwoord in te vullen.

Het is dan een kwestie van die ID en wachtwoord invullen en je krijgt een remote desktop van je Mac op je iOS.

EDIT: Een screen van het programma op je Mac:

Bijdrager
    juwlez

Ja alleen ik heb het programma gedownload voor mn touch, alleen kan em nergens vinden voor de mac.

Bijdrager
    Chorro
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.