20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

IPad als extra scherm naast IMAc

Heeft iemand ervaring om een IPad als extra scherm te gebruiken als je met Aperture3,FCP X of PSE8 werkt op een IMAc , is dit zoiezo mogelijk , is het een meerwaarde .

Het gaat om een IPAd 1 en een IMAc 24″ duo core 3.06 met Snow Leopard

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn véél mogelijkheden om je iPad als extra scherm te gebruiken.
    Aangezien dit in alle gevallen een draadloze optie is, moet je natuurlijk rekening houden met een vertraging.

Je kunt bijv. menu’s e.d. plaatsen op je iPad.
    Of dat voor jou een meerwaarde heeft, mag je zelf uitmaken.:lol:

Bijdrager
    SanderTreur

Daar zijn voor zover ik weet alleen draadloze oplossingen voor, er zijn wat apps van te vinden. Ikzelf had ook zo’n app gekocht voor €3,99 alleen ik werd wel gek van de vertraging en slechte kwaliteit. Daarna nooit meer gebruikt.

Bijdrager
    Afroman

En een iPad is daar te klein voor.

Bijdrager
    ramrod

Heb je misschien een naam van zo,n app kan ik eens kijken of het me wat lijkt , die vertraging zo ik me inderdaad ook aan storen denk ik .

Bijdrager
    SanderTreur

Air Display is de app waar ik t over had.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb Air Display nog eens opgestart.
    Maar ik moet zeggen: het is toch wel netjes snel voor een draadloze verbinding.

Een 1080p Youtube video van mijn eigen kanaal speelt zelfs netjes af.

Ik heb nu een InDesign document op de iPad staan.
    En dat is eigenlijk uitstekend werkbaar.
    Soms voel je de muis héél licht naijlen, maar dat is echt nauwelijks merkbaar.

Keurig dus. Ik raad het aan.:lol:

Bijdrager
    ramrod

Thx ga eens kijken of ik het wat vind .

Bijdrager
    Sanjeev

Dit is dan natuurlijk wel cool

Bijdrager
    MadDonna

Sommige ontwikkelomgevingen nemen zo veel ruimte in beslag dat je continue loopt te slepen op een macbook, als het daar ook op werkt, dan zou dat erg fijn zijn.

Bijdrager
    Afroman

Dit vind ik bijvoorbeeld veel interessanter. Dit is Adobe Nav, een app die je draait op je iPad en in je Wifi netwerk en je Mac moet laten verbinden. Dan is dit een shortcut-app voor diverse Photoshop-tools.

Bijdrager
    MadDonna

Het enige echte nadeel dat ik kan vinden is dat als je chrome schermvullend hebt staan op de iPad, je op het scherm van je mac moet klikken om je muis terug te vinden.

Of dat typisch is voor Air Display, dat denk ik niet, volgens mij heb je dat ook bij 2 schermen waarbij op 1 chrome schermvullend is.

Voor de rest werkt het uitstekend.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik op een tweede scherm (niet op de iPad, maar echt op een bedrade monitor) bijvoorbeeld een YouTube film schermvullend zet, ben ik op het hoofdscherm de muis ook telkens kwijt.

Bijdrager
    Rio

Kan je de Airplay app ook gebruiken als je al een 2de scherm heb aan een iMac? Dus zegmaar als 3de scherm.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is een goede vraag.

En het werkt uitstekend. Drie schermen op een rij.

Bijdrager
    Rio

Dat is mooi! Kan je dan ook nog kiezen of je je ipad als 2de scherm of als 3de scherm wil hebben?

Bijdrager
    KarelWillem

Voorzover ik kan zien blijft AirDisplay altijd het ‘extra’ scherm.

Of dat nu het tweede of het derde is.

Je kunt hem niet tussen je twee monitoren in schuiven.

(Maar helemaal zeker ben ik niet, want ik snap dat ‘Beeldschermen rangschikken’ niet zo.)

Bijdrager
    Rio

Ondertussen Airdisplay gekocht, werkt prima.

Wel jammer dat het alleen via wifi werkt en niet over een netwerk. Maar met een ad hoc netwerk via mijn iMac werkt het ook. Het is alleen zo dat ik nu even bij instellingen het ad hoc netwerk moet selecteren ipv mijn normale wifirouter.

Voordeel is wel dat die het over het ad hoc een stukje beter doet naar mijn gevoel dan over wifi.

Ook ondersteunt die retina, maar daardoor worden de normale vensters veelte klein. Dat dus maar uitgezet. Ook kan je hem in systeemvoorkeuren gewoon als 2de of 3de scherm rangschikken. Hij staat nu dus mooi tussen mijn iMac en externe beeldscherm in.

Bijdrager
    Rio

-Per ongeluk dubbel post-

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.