10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

iPad & AirPort Express

De max. zou zijn als ik mijn film afspeel via OPlayer HD en het geluid via mijn externe boxen aangesloten op AirPort Express !
    Maar is dit mogelijk ?

Bijdrager
    Chorro

Ja, vanaf iOS 4.3 is dit theoretisch mogelijk (Airplay is namelijk vrijgegeven voor developers om het te gebruiken in hun apps). Het is alleen wachten op een update van OPlayer waarin ze die functie benutten.

Van Apple mag het in ieder geval.

Bijdrager
    Grupello
    Chorro op 22 maart 2011

Ja, vanaf iOS 4.3 is dit theoretisch mogelijk (Airplay is namelijk vrijgegeven voor developers om het te gebruiken in hun apps). Het is alleen wachten op een update van OPlayer waarin ze die functie benutten.

Van Apple mag het in ieder geval.

Het is dus nog effe geduld te hebben…

Dank voor je reaktie.

Bijdrager
    KarelWillem

Het kan je wel de ‘max’ lijken, maar OPlayer zal dat allicht niet zo heel gauw gaan toepassen.

Het synchroon laten lopen van film op de iPad, i.c.m. het geluid via de Airport Express is best lastig.

Ze zullen vast AirPlay gaan ondersteunen voor films, maar dat zal dan compleet streamen naar de Apple TV zijn.
    Dan heb je namelijk géén last van het verschil van beeld op het ene device en geluid op het andere.

Op de Mac kun je zoiets dergelijks via AirFoil en haar eigen videoplayer.
    Voor de iPad ken ik een dergelijk systeem nog niet.

Bijdrager
    Chorro

Ik heb daar op dit moment geen last van met bijvoorbeeld de Youtube app. Filmpjes lopen heel goed synchroon. Als er een filmpje wordt gestart, dan duurt het wel even eer dat hij daadwerkelijk begint met afspelen. Maar het geluid loopt dan zo goed als 100% synchroon met het beeld.

Bijdrager
    KarelWillem

Ehm…. hoe bedoel je dat?

Je ziet het filmpje op je iPad en het geluid hoor je op de stereo-installatie via de Airport Express?

Bijdrager
    Chorro

Ja en dat loopt zo goed als perfect synchroon.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. Dat is mooi.

Ik kan het niet uitproberen, want heb een Apple TV. Dus dan gaat beeld én geluid samen naar de TV.

Bijdrager
    Edwin377
    KarelWillem op 22 maart 2011

Het kan je wel de \’max\’ lijken, maar OPlayer zal dat allicht niet zo heel gauw gaan toepassen.

Het synchroon laten lopen van film op de iPad, i.c.m. het geluid via de Airport Express is best lastig.

….

Dat is inderdaad wel een lastig iets maar vanuit de iPod applicatie en vanuit Safari werkt het wel synchroon. Ik vermoed dat iOS die synchronisatie regelt en dat app-bouwers daar gewoon gebruik van kunnen maken. Kwestie van hun software geschikt maken voor deze 4.3 functionaliteit.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik begrijp nu inderdaad dat die synchronisatie native aanwezig is.

Dan gaan we dat zeker in meer apps zien.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.