12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    fenkikon

iPad Air – Smart Case/cover alternatieven

Beste forumleden,

Volgens mij bestaat er nog geen topic over iPad Air hoesjes/bescherming. Daarom dacht ik dat dit wel een mooi verzameltopic kan worden om foto’s te plaatsen van je eigen iPad cover/case. Met een vermelding van de kosten van de hoes/cover. Zodat je de andere forumleden kunt laten zien hoe je jouw iPad Air beschermt.

Dus heb jij gekozen voor een cover/case van Apple of toch voor een 3rd party fabrikant, laat het hier weten en waarom je ervoor gekozen hebt.
    Ben benieuwd! (ik heb zelf nog geen hoesje gekocht voor mijn iPad Air)

iPad Air – daar kan een hoesje omheen!;-)

Bijdrager
    olbo

Ik moet er ook nog een kopen, ga denk ik voor de Apple versie. Is me goed bevallen. Wel prijzig.

Bijdrager
    crazywarning

Ik heb op dit moment een Decoded cover om mijn iPad air heen zitten. Zit weer fijn. Kosten waren €79,99.

Bijdrager
    Schrijnie

Net eentje besteld in Hong Kong voor mijn schoonmoeder, kost een tientje. Als ie binnen is zal ik posten hoe die bevalt.

http://dx.com/p/enkay-enk-3145-protective-pu-leather-smart-case-w-card-slot-stand-for-ipad-air-ipad-5-purple-267555

Bijdrager
    Tristan Groeneboer

Ik heb vrijdag ook een iPad air gekocht en zit ook nog te twijfelen over een hoesje, ik vind de smart cover wel erg duur

Bijdrager
    ultem

Ik heb de rode smart case gekocht voor mijn iPad Air. Ik moet ze nog binnen krijgen.

Bijdrager
    Longfaye

Ik had hetzelfde probleem en ben uiteindelijk voor een Tucano Angolo Folio Case gegaan (lekkere naam ook…). Op zich een fijne case en de prijs maakt het ook wel oké om later nog eens op een andere case over te stappen. http://www.appelhoes.nl/Tucano-Apple-iPad-Air?gclid=CJrtjJO5krsCFQdY3godJAwAhQ

Bijdrager
    MFaiq
    Bijdrager
    fenkikon

Vandaag is mijn iPad Air binnengekomen (afgelopen vrijdag bij Apple besteld) mooi apparaat, voelt wel redelijk klein aan, maar dat is juist wel prettig. Jammer genoeg past de iPad cover gemaakt voor de 2,3 en 4 er niet goed op. Ik had er daar nog een aantal van liggen maar die cover steekt gewoon een centimeter uit. Vandaag toch dus maar eens gaan verder zoeken voor een hoes.

Ik twijfel nog of ik de Smart Cover ga kopen niet alleen vanwege de redelijk hoge prijs maar ook omdat de stand niet goed zou werken volgens reviews.
    De Case voor de Air helt meer achterover, dit is ook duidelijk te zien op de foto die imore maakte.

De review kun je hier vinden. Links de iPad 4 en rechts de iPad Air:

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb een iPad Air met Smart Cover, maar ervaar geen echte problemen met de stand zoals op bovenstaande foto. Je kan er nog redelijk mee heen een weer schommelen voor hij echt inzakt, zeker niet te onstabiel om hem op een tafel neer te zetten terwijl je op het touchscreen tapt. De minder steile helling zal juist ook voor meer stabiliteit gezorgd hebben denk ik?

Ook de ligende stand is stabiel genoeg naar mijn smaak. Ik kan mij herinneren dat de vorige Smart Cover minstens zo instabiel was..

Bijdrager
    essiw

Hier ook geen problemen met de smart cover:) Zolang je hem liggend niet op de verkeerde manier oprolt.

Bijdrager
    fenkikon

Aangezien ik de case net iets te duur vond en ik het onhandig vind dat de flap van de Smart Case er niet af kan ben ik gaan zoeken naar andere alternatieven.
    Ik zocht iets wat wel strak bleef en waar mijn iPad Air toch nog mee beschermd was.

Ik kwam toen uit bij de website iculture waar ik op pagina 4 een mooie oplossing voor bij zag komen: linkje

Een iPad Air Smart Cover in combinatie met de Belkin Shield Sheer Matte backcover. Bij de Nederlandse webshops kwam ik die laatste tegen in clear
    en in zwart. Heb gekozen voor de zwarte.

Dan krijg je dus dit:

Een filmpje van de Smart Cover in combinatie met de Belkin backcover kun je vinden in bovenstaande link.

Persoonlijk is dit voor mij de beste oplossing, de cover kun je namelijk losmaken als dat nodig is en de backcover blijft netjes de achterkant beschermen. Ook staat het ding gewoon stabiel om te typen e.d.
    Hielp ook dat de Dixons gulle gift weken heeft en ik zodoende 5 euro korting op de Smart Cover van 39 euro kreeg en de webshop waar ik de backcover bestelde had 10% korting, dus die was na de korting 19,90 euro. Dit is dus geen goedkope combinatie, maar wel een mooie en goedkopere dan de case combinatie van Apple. Wel jammer dat het geen leer is die cover, maar past perfect en ziet er erg mooi uit! Aanrader!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.