10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    dennissch

Ipad Air 3 dit jaar in NL?

Hoi,

Ik had een vraag, ik weet dat er deze maand natuurlijk dingen zijn aangekondigd zoals de iPad Pro, Ipad mini 4, iPhone 6S (plus), Apple TV etc. Maar is er nog een kans dat er dit jaar (of begin volgend jaar) nieuwe iPads uitkomen, een opvolger voor de Air 2? Dan ben ik best bereid even te wachten. Ik werk op een iPad 3, al 3 jaar. Maar sinds iOS 8 is hij niet meer de oude. Heb de software er al opnieuw opgezet m.b.v. IPSW.me . Hij draait nu op 8.4.1, en 8.4.1 heeft een bug waardoor je vaak je 2 keer moet klikken op een link. Daarnaast is nog steeds gewoon traag, vooral met typen. Dus mijn vragen, komen er nieuwe iPad Air 3’s dit jaar denken jullie? En is een Air 2 nog prima om te kopen voor de huidige prijs? (hoe zit het met trillingen tijdens muziek/video afspelen?). En iemand nog tips om de huidige iPad 3 wat rapper te krijgen? Upgraden naar 9.x? Ik heb spotlight uitstaat, verminder beweging staat aan, ververs apps op achtergrond staat uit.

Bijdrager
    Absrnd

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarschijnlijk gewoon eind volgend jaar, want dan is weer het moment voor de iOS apparaten.

Het draait allemaal om de chips (A8X, A9X etc). De chip in de Pro is nu nog gloednieuw, exclusief en duur dus voordat de iPad Air deze krijgt zijn we wel een jaar verder. Als hij dit jaar of, of het eerste kwartaal 2016 al zou komen zou dat eigenlijk heel gek zijn.

Normaal gesproken zou de Air zijn update al gehad moeten hebben bij de keynote net, maar de Pro veranderde dit patroon. Net als de iPad Mini die nu pas de snellere chip kreeg die de Air al had zullen de Mini en Air waarschijnlijk een jaar achter gaan lopen op de Pro. Oftewel; de Air 2 was een jaar geleden een zeer goede deal, nu nog steeds niet verkeerd.

Bijdrager
    hatolex

Alweer, allemaal natte vinger werk, hetzelfde verhaal als in het topic over iphone 6:)

Bijdrager
    A.M.Dekker

Ik zou inderdaad upgraden naar iOS 9. Dan werkt het inderdaad beter.

Bijdrager
    dennissch

@no_poo Als het pas volgend jaar uitkomt ga ik denk ik toch nu maar wat halen. Nog een jaar op deze word ‘m niet denk ik. Ik ga ook eens de specs vergelijken van de iPad mini 4, en iPad Air 2. De mini heeft prima specs dacht ik, en waarschijnlijk een jaar langer iOS updates. En wat A.M. Dekker is de laatste strohalm die ik kan proberen. iOS 9 zou gericht zijn op stabiliteit en snelheid. Iemand (positieve) ervaringen met een iPad 2/3 op iOS 9.0 / 9.0.1?

Bijdrager
    SvS

Algemeen bekend; niet nodig, dan wachten op Air3, wel nodig, nu kopen.
    Zie hier.

Bijdrager
    dennissch
    SvS op 28 september 2015

Algemeen bekend; niet nodig, dan wachten op Air3, wel nodig, nu kopen.
    Zie hier.

Jouw link doet het niet. Tja wat is nodig, ik heb dit jaar bewust gewacht, ik dacht dat er in september wel de Air 3 werd aangekondigd. Maar hoe zat dit met de iPad Air destijds bijvoorbeeld. Want die kwam toch ook in november 2013 pas uit?!

Bijdrager
    SvS

Url aangepast, er zat http:// automatisch extra ervoor.
    Vorig jaar was dat in oktober inderdaad.
    Daarom die website.

Bijdrager
    dennissch

Ik heb vandaag toch eens 9.0.1 er op gezet. Maar maakt totaal geen verbetering, ook niet via DFU. Nu knal ik ik 8.4.1 er op, nu via DFU heb ik nooit gedaan namelijk. Als ie dan nog te veel lagt dan download ik iOS 9.1 public beta 2. Schijnbaar zou dat een stuk beter moeten draaien. Als dat ook niet is dan koop ik wel gewoon een nieuwe.

Edit: 8.4.1 via DFU lijkt redelijk te draaien. Kijk het nog ff aan, over gaan naar 9.1 (beta indien nog niet 9.1 final uit is) kan altijd nog.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.