9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Moderator
    Pete.Z

IPad Air 2 openmaken

Mijn vriendinnetje heeft in haar tas met iPad ook een bekertje Optimel gemikt, en ja, dat ging lek…..
    Nu reageert de koptelefooningang niet meer (blijft hangen op koptelefoon modus) en de powerbutton lijkt ook te hangen, doet niks, maar regelmatig verschijnt het uitzet scherm spontaan (swioen voor uit) Doe je dat start de iPad direct weer op. Die knop blijft dus hangen.
    Stuk dus. (IPad werkt verder wel, maar dus geen extern geluid en geen powerbutton meer)
    Zit er over te denken om die onderdelen te bestellen, kan ik voor een paar tientjes een poging wagen tot reparatie.
    Iemand ervaring daarmee, beetje te doen, of is wegbrengen en het voor minimaal 150 laten maken verstandiger?
    (Mits het nog te maken is, maar dan ben je al de onderzoekskosten armer)

Moderator
    Mac Daddy

iFixit geeft de iPad Air 2 een 2 uit 10 voor repareerbaarheid.
    En de audio jack repareren is ‘difficult’.

Dus dan moet je zelf nagaan hoe goed je in dit soort reparaties bent. Ik zou dit niet zo snel doen, omdat ik waarschijnlijk reparatie sporen zal achterlaten. Krassen en dergelijke. Heb ooit een iPod mini (dus niet iPad) een accu in vervangen en ook dat kon je daarna zien. Was niet zo erg, want hij was al niet meer gaaf.

Maar daarnaast is ook de grote vraag of dat werkelijk de enige beschadigde elementen zijn. Het is klote dat je onderzoekskosten moet betalen, maar het zou kunnen dat ze dan concluderen dat er meer moet worden vervangen, omdat er intern meer schade is.

Moderator
    Pete.Z

Klopt, ben ik ook bang voor, meer schade dan merkbaar.
    Krasjes en dergelijke zit ik niet mee, en op zich ben ik redelijk handig met repareren op de millimeter, maar ben gewoon benieuwd of iemand hier het weleens zelf heeft gedaan en hoe dat ging.

Sleutelbeheerder
    Night

Je zou kunnen beginnen met een wattenstaafje, met een mini-druppeltje water (echt minimaal, dat het kopje licht-vochtig is).
    Dat lost evt. achtergebleven optimel-resten op en de wattenkop zorgt voor absorptie.

Moderator
    Pete.Z

Ik denk dat ik alle viezigheid er wel uit heb, ben bang dat er binnenin meer schade is dan op het eerste gezicht merkbaar, ben nu zover dat ik hem uit heb kunnen zetten, laat hem maar een paar dagen drogen, en zal weleens kijken of ik hem wegbreng voor diagnose of zelf open peuter.

Bijdrager
    BenDover

Even bij de apotheek isopropyl alcohol halen, daar mag je elektronica mee schoonmaken.
    Mag redelijk overvloedig, verdampt wel weer. Wel iPad uitzetten.

Moderator
    Pete.Z

Na twee dagen uit te hebben gestaan, alles zo goed en kwaad mogelijk schoon te hebben geblazen en wat schietgebedjes lijkt de iPad weer helemaal te functioneren…..hopelijk blijft dat zo, dan heeft ze mazzel gehad en hoeft er geen nieuwe gekocht of lastige operaties uitgevoerd te worden.

Moderator
    Mac Daddy

Het zou kunnen dat ie na verloop van tijd toch rare actie gaat vertonen. Als er iets plakkerigs binnenin zit, kan het even duren voordat je er iets van merkt. Maar… dat is als er iets in is gekomen.

Moderator
    Pete.Z

Ik wacht het maar af, heb geen zin om dat ding open te maken als het niet hoeft….
    Blijven duimen maar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.