14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Maurice

iPad Air 2 of iPad Mini 4

Beste leden van het geweldige OMT forum,

Ik ga mijn iPad Air, 32GB, WiFi + 4G verkopen. Ik hoop er zo rond de 330 voor te krijgen.
    Van dat geld, plus wat ik zelf bij wil gan leggen, wil ik een nieuwer model kopen. De iPad Air 2 of de pas ‘aangekondigde’ iPad Mini 4.

De keuze, klein of groot, is voor mij best wel ongemakkelijk…
    ik heb tot nu toe altijd al een ‘grote’ iPad gehad en nog nooit een Mini. Maar nu de iPad Mini 4 (ongeveer) even krachtig + zelfde hardware heeft dan de iPad Air 2, en dat voor 100 minder voor een 64GB model, is de Mini toch wel heel erg aantrekkelijk.

Ik heb nog nooit de mogelijkheid gehad om met de iPad Mini (maakt niet uit wat voor model) te werken en weet dus ook niet of dat het ook echt zoveel in gebruikersgemak scheelt.

Wat ik wel weet, is wat ik tot nu toe altijd met mijn iPad(‘s) gedaan heb:
    – Netflix / YouTube / Films kijken
    – Gamen
    – Foto’s bewerken (bijv. met Pixelmator)
    – Ligt documentatie werk
    – etc.

(In ieder geval veel film’s en serie’s…)

Het er dus op neer:
    iPad Air 2, of iPad Mini 4?
    Wat zijn de voordelen en wat de nadelen?
    (ook qua software betreft)

Ik hoor het graag!

Groet!

Bijdrager
    rammes

complete onzin om te upgraden in mijn optiek

Bijdrager
    Ethiron

De iPad mini 4 is nu qua specs gelijkgetrokken aan de iPad air 2, dus vergeet al je vragen en richt je maar op 1 ding: wil ik een kleiner scherm of niet?

Ikzelf vind het kleinere scherm veel fijner en handzamer.

Alle taken die jij ermee doet klinken alsof ze fijner zouden zijn op een groter scherm, dus mij lijkt de keuze niet moeilijk.

Bijdrager
    SvS

Persoonlijk zou ik inzetten op: doorsparen voor Air 3, een grotere idd gezien je activiteiten. Tegen die tijd Air verkopen. Dan is performance verschil hopelijk groter dan tussen Air 1 en Air 2.

We hebben hier mini 2 en iPad 3, maar die is toch wel een stuk zwaarder en ben hierdoor gauw geneigd om voor mini te gaan, maar Air 2 is stuk lichter dan iPad3. Ik zou gewoon even bij Apple boer beide ipads vergelijken.

Mini is handzamer en lichter, maar netflixen, typen vind ik op de grotere toch wat fijner.:-)

Bijdrager
    Douwie

De specs zijn nog niet helemaal gelijk, in de iPad mini 4 zit een A8 chip en de iPad Air 2 een A8X..
    – A8 dual core, 1GB ram
    – A8X triple core, 2GB ram

Ik heb zelf nog geen iPad mini 4 gebruikt maar wel een iPad air 2. In m’n iPhone 6 zit ook een A8 maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch eigenlijk wel veel verschil merkte.. Ik denk dat vooral pixelmator en games profiteren van de 2GB ram.

(Ik weet niet zeker of in de iPad mini 4 toch 2GB ram komt zoals in de ATV 4.)

Bijdrager
    Koekenbakker

Ook in mijn optiek onzin upgrade, als je kleiner scherm wil zou dat wel een goede reden zijn.
    Zelf vind ik het kleinere scherm wel wat chiller dan de grote, gewoon handzamer, makkelijker mee te nemen.

Bijdrager
    Joffry

Bekijk dat kleine scherm eerst maar eens in de winkel. Voor mij nooit (meer) een klein scherm.

Bijdrager
    Maurice
    Joffry op 15 september 2015

Bekijk dat kleine scherm eerst maar eens in de winkel. Voor mij nooit (meer) een klein scherm.

Is’t zo klein? Zo veel verschil als met de normale iPad?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben van een iPad 1 naar een iPad mini 1 gegaan. En ik v(i)(o)nd het heerlijk.

Maar je moet dat echt zelf gaan bekijken en beleven in een winkel.
    Dat kan niemand voor je beslissen.

Bijdrager
    TKroon

Zeker als je er foto’s op bewerkt zou ik qua schermgrootte niet naar de Mini gaan. Mijn advies is hetzelfde als sommige hierboven, wacht rustig op de Air 2. Als je per se de Air 2 had willen hebben, had je die ook een jaar geleden kunnen kopen. Raad ik je nu dus niet aan. Je Air beviel blijkbaar het afgelopen jaar dus ook voldoende. Wacht dus geduldig en koop over max een jaar (maar misschien al veel eerder) de Air 3.

Bijdrager
    Floppie

@douwie op 14 september 2015 #
    De specs zijn nog niet helemaal gelijk, in de iPad mini 4 zit een A8 chip en de iPad Air 2 een A8X..
    – A8 dual core, 1GB ram
    – A8X triple core, 2GB ram

Niet helemaal correct.
    De iPad Mini 4 heeft een A8 dual core, met 2GB ram, maar als je wilt gaan voor prestaties, dan zie je aan de geekbench scores dat de iPad Air 2 duidelijk beter is dan de Mini.

single-core

multi-core

Geblokkeerd
    Humain

Let er wel even op dat de mini een gedesatureerd scherm heeft tov de 10″.
    Als je kleuren je lief zijn van je 10″ zou ik niet voor een mini gaan.

Bijdrager
    T-sec

En vergeet niet dat bepaalde Apps minder overzichtelijk zijn op een Mini dan op een Air.

Bijdrager
    Maurice

Ik ga voor de Air 2. Bedankt allen!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.