7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    McJohn

iPad Air 2 – batterij

Hallo,

Ik heb nu al geruime tijd issues met de batterij van mijn ipad air 2. Laatste ipados versie.

Soms gebeurt het dat de iPad uitvalt terwijl de batterij nog op 65% staat.
    Opstarten geeft dan icon dat de ipad aan de oplader dient te worden aangesloten. Dan start de iPad meteen op met idd de 65% batterij percentage.

Ook heb ik het voor dat de batterij heel snel leegloopt, na bv 10 minuten, ben ik al 30% batterij kwijt. Soms echter kan ik 15 minuten de ipad gebruiken waarbij de teller op 100 blijft staan.

Het is wel zo als de ipad overdag in standby staat, ik op het einde van de dag nog ruim 92% blijf behouden, maar bij gebruik tikt de teller genadeloos af met enkele %in enkele minuten tijd.

Ik heb al een reset uitgevoerd, ook de batterij kalibratie etc. Ververs op achtergrond staat uit, en de meeste locatieinstellingen ook

Is de de batterij van mijn ipad stervende, of kan er nog iets aan gedaan worden?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door McJohn. Reden: Taalkundige correctie na constructief advies van KarelWillem. ;-)
    Bijdrager
    KarelWillem

Die batterij is zo goed als dood.

B.t.w. is “pc” geen afkorting voor procent. Gebruik gewoon %. .;)

Bijdrager
    McJohn

@ KarelWillem, … ja ik had al vermoeden dat die batterij … dood was/is.  En, het is idd % ipv pc …. maar ach, ik zie wel andere kemels hier:)

De batterij is nu al een half uur (met gebruik) op 68% (geen pc dus :p) blijven steken.

Bijdrager
    KarelWillem

Overigens zie ik me daar toch een paar oplichtersprijzen voorbij komen om die accu te vervangen (die ongeveer 20 euro kost).

Dik over de 200 euro is geen uitzondering, Dat is echt belachelijk.

Maar een eurootje of 80 – als je het niet zelf wilt vervangen – is wel zo ongeveer waar je op moet rekenen.

Bijdrager
    McJohn

Ah, het toestel verlaat mijn woonst nooit. Desnoods koop ik wel een usb verlengsnoer zodat ik de iPad vanuit de zetel nog kan gebruiken. Alles gaat op termijn stuk. Spijtig, de Air 2 heb ik altijd een prima toestel gevonden, alhoewel logischerwijze deze met de nieuwe iPad serieus outgunned wordt.

Bijdrager
    Moi

Als de batterij in de test bij een Apple Store faalt kun je de gehele iPad omruilen voor het bedrag van €99. Wordt dan hetzelfde model/kleur/capaciteit. Wel even netjes een afspraak maken dan bij een van de winkels.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Moi.
    Bijdrager
    McJohn

Geldt dat ook voor Apple Premium Resellers zoals in België zijnde Lab9?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.